GRANDE PREMIO DE PORTUGAL 1985
Circuito do Estoril21 kwietnia

Długość toru: 4,35 kmLiczba okrążeń: 67Pełny dystans: 291,450 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne1:21,703 - Nelson Piquet (Brabham BT53), 1984Najszybsze okrążenie wyścigu1:22,996 - Niki Lauda (McLaren MP4/2), 1984Największa średnia prędkość wyścigu180,541 km/h - Alain Prost (McLaren MP4/2), 1984
REZULTATY WYŚCIGU
1.
Ayrton Senna 1267 okr. 2h00m28,006
2.
Michele Alboreto 2767 okr. +1:02,978
3.
Patrick Tambay 1566 okr. +1 okr.
| P. | Z. | Kierowca (Nr) | Bolid | Op. | Ok. | Czas/strata/powód nieukończ. | B |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | = | Ayrton Senna 12 | Lotus 97T | 67 | 2h00m28,006 | 0 | |
| 2 | +3 | Michele Alboreto 27 | Ferrari 156/85 | 67 | +1:02,978 | 0 | |
| 3 | +9 | Patrick Tambay 15 | Renault RE60 | 66 | +1 okr. | 0 | |
| 4 | = | Elio de Angelis 11 | Lotus 97T | 66 | +1 okr. | 0 | |
| 5 | +4 | Nigel Mansell 5 | Williams FW10 | 65 | +2 okr. | 0 | |
| 6 | +15 | Stefan Bellof 4 | Tyrrell 012 | 65 | +2 okr. | 0 | |
| 7 | -1 | Derek Warwick 16 | Renault RE60 | 65 | +2 okr. | 0 | |
| 8 | +3 | Stefan Johansson 28 | Ferrari 156/85 | 62 | +5 okr. | 0 | |
| 9 | +17 | Piercarlo Ghinzani 24 | Osella FA1F | 61 | +6 okr. | 0 | |
| Niesklasyfikowani | |||||||
| Manfred Winkelhock 9 | RAM 03 | 50 | niesklasyfikowany | 0 | |||
| Niki Lauda 1 | McLaren MP4/2B | 49 | silnik | 0 | |||
| Eddie Cheever 23 | Alfa Romeo 185T | 36 | silnik | 0 | |||
| Alain Prost 2 | McLaren MP4/2B | 30 | poślizg | 0 | |||
| Andrea de Cesaris 25 | Ligier JS25 | 29 | opony/prowadzenie bolidu | 0 | |||
| Nelson Piquet 7 | Brabham BT54 | 28 | opony/prowadzenie bolidu | 0 | |||
| Thierry Boutsen 18 | Arrows A8 | 28 | elektryka | 0 | |||
| Martin Brundle 3 | Tyrrell 012 | 20 | skrzynia biegów | 0 | |||
| Mauro Baldi 21 | Spirit 101D | 19 | poślizg | 0 | |||
| Keke Rosberg 6 | Williams FW10 | 16 | poślizg | 0 | |||
| Jacques Laffite 26 | Ligier JS25 | 15 | opony/prowadzenie bolidu | 0 | |||
| Gerhard Berger 17 | Arrows A8 | 12 | poślizg | 0 | |||
| Pierluigi Martini 29 | Minardi M185 | 12 | poślizg | 0 | |||
| Riccardo Patrese 22 | Alfa Romeo 185T | 4 | poślizg | 0 | |||
| Philippe Alliot 10 | RAM 03 | 3 | poślizg | 0 | |||
| Francois Hesnault 8 | Brabham BT54 | 3 | elektryka | 0 | |||
| Jonathan Palmer 30 | Zakspeed 841 | 2 | wypadek/przednie zawieszenie | 0 | |||
Najszybsze okrażenie: Ayrton Senna (Lotus 97T) - 1:44,121 na 15 okr.