DETROIT GRAND PRIX 1985
Detroit Street Circuit23 czerwca

Długość toru: 4,023 kmLiczba okrążeń: 63Pełny dystans: 253,449 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne1:40,980 - Nelson Piquet (Brabham BT53), 1984Najszybsze okrążenie wyścigu1:46,221 - Derek Warwick (Renault RE50), 1984Największa średnia prędkość wyścigu130,6 km/h - Michele Alboreto (Tyrrell 011), 1983
REZULTATY WYŚCIGU
1.
Keke Rosberg 663 okr. 1h55m39,851
2.
Stefan Johansson 2863 okr. +0:57,549
3.
Michele Alboreto 2763 okr. +1:03,170
| P. | Z. | Kierowca (Nr) | Bolid | Op. | Ok. | Czas/strata/powód nieukończ. | B |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | +4 | Keke Rosberg 6 | Williams FW10 | 63 | 1h55m39,851 | 0 | |
| 2 | +7 | Stefan Johansson 28 | Ferrari 156/85 | 63 | +0:57,549 | 0 | |
| 3 | = | Michele Alboreto 27 | Ferrari 156/85 | 63 | +1:03,170 | 0 | |
| 4 | +15 | Stefan Bellof 4 | Tyrrell 012 | 63 | +1:06,225 | 0 | |
| 5 | +3 | Elio de Angelis 11 | Lotus 97T | 63 | +1:26,933 | 0 | |
| 6 | +4 | Nelson Piquet 7 | Brabham BT54 | 62 | +1 okr. | 0 | |
| 7 | +14 | Thierry Boutsen 18 | Arrows A8 | 62 | +1 okr. | 0 | |
| 8 | +3 | Marc Surer 8 | Brabham BT54 | 62 | +1 okr. | 0 | |
| 9 | -2 | Eddie Cheever 23 | Alfa Romeo 185T | 61 | +2 okr. | 0 | |
| 10 | +7 | Andrea de Cesaris 25 | Ligier JS25 | 61 | +2 okr. | 0 | |
| 11 | +13 | Gerhard Berger 17 | Arrows A8 | 60 | +3 okr. | 0 | |
| 12 | +4 | Jacques Laffite 26 | Ligier JS25 | 58 | +5 okr. | 0 | |
| Niesklasyfikowani | |||||||
| Ayrton Senna 12 | Lotus 97T | 51 | wypadek | 0 | |||
| Martin Brundle 3 | Tyrrell 012 | 30 | kolizja z Alliotem | 0 | |||
| Philippe Alliot 10 | RAM 03 | 27 | kolizja z Brundle | 0 | |||
| Nigel Mansell 5 | Williams FW10 | 26 | wypadek | 0 | |||
| Alain Prost 2 | McLaren MP4/2B | 19 | hamulce | 0 | |||
| Riccardo Patrese 22 | Alfa Romeo 185T | 19 | elektryka | 0 | |||
| Derek Warwick 16 | Renault RE60 | 18 | układ przeniesienia napędu | 0 | |||
| Patrick Tambay 15 | Renault RE60 | 15 | wypadek | 0 | |||
| Pierluigi Martini 29 | Minardi M185 | 11 | silnik | 0 | |||
| Niki Lauda 1 | McLaren MP4/2B | 10 | hamulce | 0 | |||
| Teo Fabi 19 | Toleman TG185 | 4 | sprzęgło | 0 | |||
| Manfred Winkelhock 9 | RAM 03 | 3 | turbo | 0 | |||
| Piercarlo Ghinzani 24 | Osella FA1G | 0 | wypadek | 0 | |||
Najszybsze okrażenie: Ayrton Senna (Lotus 97T) - 1:45,612 na 51 okr.