MAX CHILTON

MarussiaMarussia MR03
Starty:35 GP
Pierwszy start w F1:Grand Prix Australii 2013
Wygrane:0 (0,0%)
Pierwsza wygrana: -
Podia:0 (0,0%)
Zdobyte punkty:0
Pole position:0 (0,0%)
Najszybsze okrążenia:0 (0,0%)
Narodowość: Wielka BrytaniaData urodzenia: 21 kwietnia 1991Miejsce urodzenia: ReigateMiejsce zamieszkania: -Oficjalna strona: maxchilton.comWzrost: 181 cmWaga: 64 kgStan cywilny: KawalerImiona dzieci: -

KARIERA

2014
Dokonuje pewnych postępów względem poprzedniego sezonu, aczkolwiek dalej jego osiągi nie są na tym samym poziomie co u Julesa Bianchiego. W Kanadzie przerywa swoją rekordową serię ukończonych wyścigów, doprowadzając na pierwszym okrążeniu do kolizji z partnerem. Jest bliski utraty posady w ekipie Marussia już podczas GP Belgii, ze względu na wystąpienie rzekomych nieprawidłowości z kontraktem, aczkolwiek nie bierze udziału tylko w pierwszym treningu. Po wyścigu w Rosji jego ekipa wycofuje się z F1, natomiast on sam nie zdołał zabezpieczyć posady na sezon 2015. Zmagania po raz kolejny kończy z zerowym dorobkiem punktowym na 21 miejscu.
2013
Zalicza nienajlepszy debiut w Formule 1. W pierwszej połowie sezonu wyraźnie odstępuje tempem od swojego zespołowego partnera, aczkolwiek po letniej przerwie przyspiesza, będąc go coraz bliżej. Dojeżdża na metę każdego wyścigu sezonu, a jego najlepszym wynikiem jest czternaste miejsce w Monako. Kończy zmagania na ostatnim miejscu w klasyfikacji, z zerowym dorobkiem punktów. Udaje mu się przedłużyć kontrakt na kolejny sezon.
2012
Zostaje w Carlinie lecz tym razem ściga się w samej czołówce. Ma szanse na mistrzowski tytuł, jednakże prezentuje bardzo nierówną jazdę. Wygrywa główne wyścigi na Węgrzech oraz w Singapurze, plasując się na koniec sezonu na czwartym miejscu ze 169 punktami. Zostaje kierowcą testowym Marussi, jeżdżąc bolidem tejże ekipy podczas testów młodych kierowców oraz pierwszego treningu do Grand Prix Abu Zabi. Podpisuje kontrakt z rosyjską stajnią na starty w sezonie 2013 Formuły 1.
2011
Kontynuuje starty w serii GP2, jednakże przechodzi do zespołu Carlin. Zalicza kolejny nieudany sezon, kończąc go tym razem na osiemnastym miejscu z czterema punktami. Pod koniec roku bierze udział w testach młodych kierowców z ekipą Force India.
2010
Debiutuje w oficjalnym zapleczu Formuły 1 - serii GP2. Zasila szeregi najsłabszej ekipy w stawce, Ocean Racing Technology i kończy rok na odległym 25 miejscu z dorobkiem trzech punktów.
2009
Przechodzi do Carlin Motorosport i trzeci sezon z rzędu w brytyjskiej Formule 3 kończy tuż za podium, na czwartym miejscu. Zdobywa cztery pole position i wygrywa dwa wyścigi. Ponadto bierze udział w rundzie Word Series by Renault na torze w Monako, gdzie pojawił się na mecie dopiero na dziewiętnastym miejscu.
2008
Zostaje w brytyjskiej Formule 3 i tym razem na koniec mistrzostw jest dziesiąty. W barwach ekipy Hitech dwukrotnie wygrywa kwalifikacje, raz wykręca najszybsze okrążenie wyścigu i pojawia się na podium.
2007
Przenosi się do brytyjskiej Formuły 3 i na koniec sezonu zajmuje odległe osiemnaste miejsce. Poza tym startuje w jednym wyścigu Le Mans Series oraz amerykańskiej Formuły Mazda.
2006
Kontynuuje starty w T-Cars i zostaje wicemistrzem. Wygrywa siedem wyścigów i przegrywa mistrzowski tytuł z Luciano Bachetą o zaledwie trzy punkty.
2005
Angażuje się w mistrzostwa T-Cars i sezon kończy na szóstym miejscu w klasyfikacji kierowców.
2001
Rozpoczyna karierę kierowcy wyścigowego od kartingu.

STATYSTYKI W F1

SezonP.StartyPunktyZwyc.PodiumPktwł.P.pos.Naj. okr.Nie skl.Zespoły
201421160000003Marussia
201323190000000Marussia
201200000000Marussia
Razem:3500 (0,0%) 0 (0,0%) 0 (0,0%) 0 (0,0%) 0 (0,0%) 3 (8,6%) 1
Objaśnienia: P. - końcowa pozycja w klasyfikacji generalnej, Zwyc. - zwycięstwa, Pktwł. - punktował, P. pos. - pole positions, Naj. okr. - najszybsze okrążenia, Nie skl. - niesklasyfikowany, ZD - zdyskwalifikowany. Starty obejmują rozpoczęte wyścigi.