Bridgestone potwierdza użycie zielonych pasków na oponach

Japoński producent potwierdził ponadto, że będzie nieco większa różnica między mieszankami
26.02.0918:15
Marek Roczniak
5631wyświetlenia

Firma Bridgestone potwierdziła, że do znakowania bardziej miękkiej z dwóch mieszanek podczas weekendów grand prix w sezonie 2009 będzie używała zielonego paska na zewnętrznej i wewnętrznej krawędzi opony.

Dotychczas bardziej miękkie opony na suchą nawierzchnię miały pomalowany na biało jeden z rowków, jednak powrót do gładkich opon w sezonie 2009 oznaczał, że metoda ta nie będzie już mogła być więcej stosowana. Ostatecznie zdecydowano się na zielony pasek na krawędzi opony i jak widać na załączonym zdjęciu, jest on dość dobrze widoczny.

Japoński producent potwierdził ponadto, że zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami w tym sezonie będzie nieco większa różnica w osiągach pomiędzy dwoma mieszankami wybieranymi na każdy wyścig. Dotychczas wybierane były dwie najbardziej zbliżone do siebie mieszanki z czterech dostępnych na dany wyścig, jednak w tym roku będą to mogły być już na przykład supermiękkie i średnie opony lub miękkie i twarde. Szef ds. rozwoju opon w Bridgestone Motorsport - Hirohide Hamashima sądzi, że zmiana ta uczyni wyścigi bardziej ekscytującymi.

Zmieniliśmy naszą strategię wybierania opon, abyśmy mogli przywozić na wyścigi opony z dwóch nie sąsiadujących ze sobą mieszanek. Będą się one nie tylko różniły pod względem twardości, ale także zakresu pracy. Próbowaliśmy stworzyć jedną oponę, która szybko się rozgrzewa i pozwala od razu uzyskać dobry czas, a drugą, która nie pozwala od razu na dobry czas, ale za to jest bardziej trwała i zapewnia bardziej stałe osiągi, gdy działa w optymalnej temperaturze. [...] Mamy nadzieję, że zmiana ta okaże się dobrym wyzwaniem dla uczestników mistrzostw, a fanom zapewni bardziej widowiskowe wyścigi. - dodał Hamashima.

Mieszanki wybrane na pierwsze wyścigi w sezonie 2009
Grand Prix         Tor@Supermiękka@Miękka@Średnia@Twarda
1AustraliiAlbert ParkXX
1MalezjiSepangXX
1ChinShanghaiXX
1BahrajnuSakhirXX
1HiszpaniiCatalunyaXX
Źródło: Autosport.com

KOMENTARZE

35
NEO86
04.03.2009 02:59
Osobiście wolałbym żeby te paski były białe.Ładniej wyglądają i są lepiej widoczne. Ciekawe też jak te zielone paski będą widoczne w czasie wyścigu
Falarek
27.02.2009 03:04
To ze wybrali kolor zielony ma związek z ekologią zobacz w moim poście cytat kolesia z Bridgestone. A co do ścierania to w 2009 tego nie będzie lub będzie dużo mniejsze bo pasek jest na boku opony a nie jak w 2008 w miejscu gdzie opona miała kontakt z nawierzchnią.
michal5
27.02.2009 02:43
ma związek bo biały było lepiej widać jak opona już była trochę zużyta a w gp Japonii 2008 był zielony i jak opona była już trochę zużyta nie było widać prawie paska a teraz są gładkie opony to Bridgestone wymyśliło ze będzie zielony pasek tak myślę a nie na ekologie
Falarek
27.02.2009 12:14
michal5__a jaki to ma związek z kolorem? Naturalnie ze w 2009 nie będzie się ścierał ale to nie przez kolor tylko dla tego ze jest umieszczony na boku opony. W ogóle przed GP Japonii 2008 kiedy to samochody miały zielony pasek Bridgestone to uzasadniało: „Mamy nadzieję, że wprowadzenie opon 'Make Cars Green' zwróci uwagę opinii publicznej na wiele ekologicznych inicjatyw zarówno w Formule Jeden, jak i poza nią.”
michal5
27.02.2009 11:24
tu nie chodzi o ekologie zrobili zielony bo ten pasek nie będzie się zużywał tak jak w 2008 i dlatego w 2008 pasek był biały bo jak się zużywał było lepiej widać
Ralph1537
27.02.2009 11:10
wolałbym żeby nie było wogóle tych pasków
Falarek
27.02.2009 10:10
Szkoda że nie zrobili całych opon na zielono wtedy to by dopiero było ekologicznie:) Ta ekologia niedługo wszystkim bokiem wyjdzie zwłaszcza w tym naszym eurokołchozie.
hagj
27.02.2009 08:46
@Wwuuu Fugi to masz, ale chyba w łazience :P Fuji Zgadzam się z poprzednikami, paski powinny być w neutralnym białym kolorze bo pasowałyby do każdego bolidu.
Wwuuu
27.02.2009 03:39
Ekolodzy chcieli aby F1 była bardziej "zielona" Bridgestone in to daje ;P edit: podobny kolor był na Fugi http://www.f1wm.pl/php/wiad_gen.php?id=9886
zawias
26.02.2009 10:54
Nikuś do nich zadzwonił i zrobili mu supermiękkie:-)
Dale65
26.02.2009 10:03
Co do temperatury opon to w 2007 w Chinach bodajże - i tylko w tym jednym wyścigu były na takie informacje na " "HUDzie" że tak to nazwę. Tyle że było to zsumowanie temperatury wszystkich czterech opon i pokazanie temperatury średniej i przetrwało chyba tylko ten jeden wyścig.
wierchus03
26.02.2009 09:45
zespoły muszą mieć dostęp do takich informacji, zresztą kierowcy im je przekazują:)
Hitokiri
26.02.2009 09:30
zielone... buhahaha, z d*.* ten kolor wyciągnęli chyba :]
rmn
26.02.2009 08:58
:) chodzilo mi tylko o cos co by mówiło: za zimne / ok / za cieple :) z reszta zespoly maja chyba dostęp do takiej info 'online' ?
wierchus03
26.02.2009 08:49
rmn: czasami podczas wyścigu pokazują obraz z kamery termowizyjnej w boksie i widać jak nagrzane są opony, ale podczas całej transmisji chyba by nie przeszło:P
rmn
26.02.2009 08:04
Fajnie, że paski są po obu stronach opony. Szkoda, że są tylko na bardziej miękkiej mieszance. Moim zdaniem było by spójnie i chyba bardziej funkcjonalnie gdyby na twardszej były inne paski ( np. czerwone ). Mogliby też zrobić takie paski, kóre zmieniają kolor wraz z temperaturą. (takie jak kiedys byly matchboxy;)
Huckleberry
26.02.2009 07:44
Cieszmy się, że nie różowe... ;) Swoją drogą ciekawe czy teraz po pasku będzie widać zużycie opony... Nie cieszcie się bo Borowczyk będzie teraz przy każdej zmianie opon mówił o ekologii w F1 :P
marrcus
26.02.2009 07:34
innych (jaskrawych) kolrów nie mieli ???
wierchus03
26.02.2009 07:22
skejl: to nie spisek przeciw Ferrari lecz ukłon i podziękowanie w stronę Hondy:) kmk: Teraz pan Borowczyk będzie mówił "te charakterystyczne zielone krawędzie na oponach są już prawie niewidoczne" :) A co do mieszanek to szczerze sam sie zastanawiałem kiedyś czemu tak nie było od razu bo czasem oglądając wyścig nie było widać różnicy między mieszankami i chociaż komentatorzy się podniecali kto na jakich oponach wystartował to nie miało to znaczenia. Dla nas miało to takie znaczenie że pan Borowczyk mógł powiedzieć "no więc regulaminowi stało się za dość":D
Spandex
26.02.2009 07:19
@skejl Obie formy są poprawne, a co lepsze, zależnie w jakim słowniku sprawdzisz, to inna forma będzie uznana za częstszą, inna za rzadszą. Bardziej miękka IMHO lepiej brzmi.
PabloWRz
26.02.2009 07:13
Paski moga sie dobrze komponowac z nowym malowaniem bolidow Force India :D
skejl
26.02.2009 07:08
Kolejny spisek przeciwko Ferrari, przecież każdy wie, że zieleń z czerwienią źle się komponują. PS. Nie powtarzajcie błędów Polsatowców: nie "bardziej miękka", tylko "miększa".
kmk
26.02.2009 07:00
no pan Borowczyk już nie powie "ten charakterystyczny biały paseczek na oponach jest już prawie niewidoczny" :P świetna decyzja z większą równicą mieszanek, napewno wpłynie to na atrakcyjnośc wyścigu w wiekszym lub mniejszym stopniu
SoBcZaK
26.02.2009 06:51
oni całe piątki mają co mówić :P
fernandof1
26.02.2009 06:46
bedą mieli co mówic sokół i borowczyk na 1szym wekendzie gp xD
deeze
26.02.2009 06:43
No niestety z tą zielenią to kompletnie nie trafili. Czemu nie zwyczajna biel? Jak by się Bridgestone wysiliło to nawet inny kolor wybrany przez każdy zespół byłby możliwy. A tu taka zieleń ni z gruchy ni z pietruchy... Co do pozytywów jednak: dobra pozycja tego paska, no i większe różnice w mieszankach - mniam mniam!
pro
26.02.2009 06:34
Kurde nie rozumiem czemu nie białe xD Przecież zielony pasek nie zrobi opon i F1 bardziej eko :D A biały moim zdaniem duuużo lepiej by wyglądał i byłby lepiej widoczny.
rafaello85
26.02.2009 06:15
Na tym zdjęciu pasek jest dobrze widoczny. Zobaczymy jak to się zaprezentuje w czasie jazdy.
PabloWRz
26.02.2009 05:54
Mi bardziej podobalyby sie jednak biale paski.
Amalio
26.02.2009 05:54
@Buczo od kiedy interesujesz się F1?
Anderis
26.02.2009 05:38
Jeżeli różnica będzie taka wyraźna na jednym kółku, to pewnie wszyscy będą musieli oszczędzać miękkie opony na kwalifikacje, bo przejazd na twardym może nie dawać szansy na zakwalifikowanie się z dobrej pozycji.
mariusz10177
26.02.2009 05:27
Robert w poprzednim sezonie bardzo się przejmował zużyciem opon i taktyki z nią związenej i ...jak widać niepotrzebnie. Za to w tym roku może się to bardzo opłacać.
Buczo
26.02.2009 05:26
A mi się wydaje że wprowadzenie tak róznych od siebie mieszanek spowoduje że zespoły będą minimalizować czas użycia tej mniej odpowiedniej i będziemy świadkami bardzo krótkich przejazdów, żeby tylko spełnić wymogi regulaminu.
Maraz
26.02.2009 05:25
Zaraz dopiszę jeszcze do tego newsa mieszanki wybrane na pierwsze wyścigi.
michal2111
26.02.2009 05:22
No to pan Borowczyk będzie nawijał o "charakterystycznym zielonym paseczku". :-) Ale ta zmiana jest potrzebna. Inaczej mogłoby dojść do jakiś oszustw.