Autosport: Bridgestone jest zainteresowany powrotem do F1

Według źródeł magazynu firma mogła złożyć ofertę w przetargu FIA.
06.06.2311:49
Nataniel Piórkowski
1905wyświetlenia
Embed from Getty Images

Magazyn Autosport donosi, że Bridgestone mógł złożyć ofertę dostaw ogumienia dla Formuły 1 od 2025 roku.

Na początku 2023 FIA ogłosiła przetarg na wybór dostawcy opon dla serii Grand Prix w latach 2025-2027 z opcją przedłużenia współpracy na sezon 2028.

Zainteresowane podmioty miały czas do 15 maja, by przesłać oferty, które zostaną poddane ocenie FIA. Decyzja w sprawie zatwierdzonych kandydatów zostanie ogłoszona 16 czerwca.

Firmy, które przejdą pozytywną weryfikację, zostaną zaproszone do następnego etapu postępowania, obejmującego rozmowy z właścicielem praw komercyjnych.

W poprzednim przetargu, który obejmował lata 2020-2023, Pirelli musiało mierzyć się z konkurencją ze strony firmy Hankook. Następnie, w związku z przesunięciem o jeden sezon wejścia w życie nowych przepisów technicznych F1 w związku a pandemią Covid-19, włoski koncern uzyskał roczne przedłużenie umowy.

Chociaż FIA nie ogłosiła, ilu kandydatów zgłosiło się do obecnego przetargu, źródła Autosportu sugerują, że stosowną ofertę przedstawił japoński Bridgestone, który dostarczał opony dla F1 w latach 1997-2010. W ostatnich czterech sezonach współpracy, firma była wyłącznym partnerem oponiarskim sportu.

Po odejściu z Formuły 1 Bridgestone był zaangażowany w główne japońskie serie wyścigowe, jak również znane mistrzostwa o charakterze międzynarodowym. Marka Firestone z portfolio Bridgestone'a, jest oficjalnym dostawcą opon dla serii IndyCar.

Menadżer Bridgestone'a do spraw planowania działań w sportach motorowych - Eiichi Suzuki, przyznał niedawno, że jego firma rozważa współpracę z różnymi seriami, w tym z Formułą 1.

Zawsze myślimy o tym, co i w jaki sposób możemy zapewnić na arenie sportów motorowych o zasięgu globalnym, w tym w Formule 1. Oczywiście prowadzimy analizy w tym zakresie.

Bridgestone odmawia teraz jednak potwierdzenia, czy zainteresowanie to przełożyło się na złożenie oferty w postępowaniu przetargowym FIA.

Rzecznik firmy powiedział: Bridgestone ma ponad 60-letnie doświadczenie w sportach motorowych i będziemy nadal prowadzić zrównoważoną, globalną działalność w tym obszarze. Powstrzymujemy się jednak od komentowania doniesień dotyczących konkretnych serii.