Heidfeld umniejsza przewagę wynikającą z użycia KERS

"Jest też kilka negatywnych czynników wynikających z jazdy z KERS"
26.03.0913:02
Marek Roczniak
4860wyświetlenia

Nick Heidfeld potwierdził dzisiaj, że jako jedyny kierowca zespołu BMW Sauber wystartuje w Grand Prix Australii z KERS zamontowanym w bolidzie F1.09. Niemiec nie spodziewa się jednak mieć z tego powodu specjalnej przewagi na torze Albert Park nad zespołowym kolegą Robertem Kubicą.

Heidfeld jest lżejszym i niższym kierowcą od Polaka, co czyni go oczywistym kandydatem do użycia nowej technologii na początku sezonu, ponieważ w jego przypadku negatywne skutki wynikające z dodatkowej wagi bolidu z powodu KERS nie będą aż tak odczuwalne, jak w przypadku cięższych kierowców.

Niemiecki kierowca przyznaje, że KERS powinien ułatwić mu wyprzedzanie dzięki dodatkowej mocy, ale zdaje też sobie sprawę z negatywnych skutków wynikających z jazdy z tym systemem. Kiedy masz KERS na pokładzie, to oczywiście bardzo łatwo jest zauważyć różnicę w szybkości, ale jest też kilka negatywnych czynników wynikających z jazdy z KERS - powiedział 31-letni Heidfeld.

Środek ciężkości jest nieco wyżej umieszczony i rozłożenie masy jest gorsze, a poza tym istnieje większe ryzyko wystąpienia problemów technicznych - zwłaszcza w początkowej fazie sezonu. Sporym wyzwaniem jest zmuszenie KERS do idealnej pracy podczas hamowania, a ustawienia tego systemu są dość nowe i jeszcze nieznane. Są więc nie tylko pozytywne strony, ale też negatywne i to jest powód, dlaczego Robert nie będzie na razie z tego korzystał, a także prawdopodobnie większość zespołów.

Nie jest to takie proste, że kiedy używasz KERS to jesteś automatycznie szybszy, szczególnie w Albert Park. Myślę, że są inne tory, na których będzie to bardziej pomocne. Monza jest dość oczywistym przykładem, może w Malezji też będzie lepiej niż w Australii, ale nie jest to takie proste. Owszem, podczas startu powinienem mieć przewagę, choć tutaj w Melbourne dojazd do pierwszego zakrętu jest dość krótki. Mam też nadzieję, że będzie to pomocne podczas walki w środku wyścigu, ale o tym przekonamy się za jakiś czas.

Źródło: Autosport.com

KOMENTARZE

16
mielony
26.03.2009 07:56
Chociaż w Australia to nienajlepsze miejsce na KERS to dobrze robią, bedą mieli porównanie ten sam bolid z KERS i bez. Tylko, że stylem jazdy chłopaki się różnią, więc porównanie zupełnie proste nie bedzie. Ciekawe, czy któryś inny zespół tez zrobi takie porównanie? A Nick umie rozgrzewać slicki? :)
pawelgkm
26.03.2009 06:22
Już usprawiedliwia ewentualną porażkę...
bartekws
26.03.2009 05:42
Trochę to wygląda jakby Heidfeld obawiał się, że pojedzie nie wiele lepiej niż Kubica albo po prostu słabiej mimo Kersu, a wszyscy uważają, że ma przewagę. Eh jak ja bardzo chce, żeby to już była sobota (piątek też może być ;)
Gofer
26.03.2009 04:49
To moze miec takie konsekwencje, ze wyprzedzi kilka bolidow na starcie, wiec dlaczego tego nie uzyc?
Ramzes
26.03.2009 03:50
Fan1 nikt z tyłu mający KERS nie włączy go od razu po starcie, bo wie jakie tego mogą być konsekwencje... co do większych przednich skrzydeł to faktycznie, na pierwszym zakręcie może być ciasno, zobaczymy.
Fan1
26.03.2009 03:25
Będzie śmiechu jak na przodzie będą stać ci bez KERS a z tyłu z KERSem, pozabiją się chłopaki, jeszcze te przednie skrzydła :)) będzie rozwałka
Ferdynand Trąbka
26.03.2009 02:44
bass001 - wzrost mocy z KERSem jest malutki względem wzrostu przyczepności dzięki slickom.
Ramzes
26.03.2009 02:40
Na tym filmiku: http://www.youtube.com/watch?v=4pb40zPXeqw Dokładnie widać, jak KERS pomaga na starcie, czas zapewne jakieś 2,5s, jak napisał sAYo.
bass001
26.03.2009 01:55
na starcie Kers nie wiele powinien pomóc, bez kontroli trakcji ciężko będzie wykorzystać dodatkowąmoc. Ale moge sie mylić
sAYo
26.03.2009 01:10
oligator - Czyli po jakiś 2,5 s. po starcie :)
Dale65
26.03.2009 01:08
Mechanicy mogą na polach startowych przed wyścigiem już go naładować, oczywiście tylko w przypadku elektrycznego systemu.
oligator
26.03.2009 01:06
Kers dziala dopiero powyzej 100 km/h na dwojce.
Ramzes
26.03.2009 12:53
Alien było już to mówione n-ty raz, tak będzie na starcie z naładowanym KERS'em. Tak na rozgrzewkowym okrążeniu.
Pokwa
26.03.2009 12:52
na rozgrzewkowym pewnie będą ładować
Alien
26.03.2009 12:50
"Owszem, podczas startu powinienem mieć przewagę, choć tutaj w Melbourne dojazd do pierwszego zakrętu jest dość krótki." Czyli beda startowac z naladowanym kersem juz ? Czy na zozrzewkowym kolku naladuje sie na 100% ? Czy ktos z Was wie jak to ma wygladac w praktyce ?
scanner
26.03.2009 12:25
Znaczy się, że HEI będzie w tym roku królikiem doświadczalnym....?