Mercedes i McLaren eksperymentują z tylnym kanałem F

W połączeniu z DRS ma on dawać diametralny wzrost osiąganych prędkości maksymalnych.
09.03.1215:45
Nataniel Piórkowski
3390wyświetlenia

Według Auto Motor und Sport, McLaren i Mercedes AMG eksperymentują z zastosowaniem nowej koncepcji kanału F.

Niemiecki magazyn uważa, że obu ekipom udało się połączyć działanie systemu ruchomego tylnego skrzydła oraz nowinki stworzonej na wzór kanału F, która umieszczona jest w tylnej partii ich samochodów. Podczas zimowych testów furorę robił pasywny kanał F zlokalizowany w przednich skrzydłach, a pionierem takiego rozwiązania był właśnie team z Brackley.

Auto Motor und Sport sugeruje jednak, że tylny kanał F może ciągle, acz przy spełnieniu pewnych warunków, nie wykraczać poza obowiązujące regulaminy. Niemieccy dziennikarze sądzą, że połączenie wspominanego wcześniej systemu wraz z DRS, może doprowadzić do diametralnej poprawy prędkości, a dowodem na to mają być świetne osiągnięcia Mercedesa W03 na prostych odcinkach, notowane podczas ostatnich testów w Barcelonie.

Źródło: onestopstrategy.com

KOMENTARZE

12
mich909090
10.03.2012 09:26
Przecież w tym newsie nic nie ma o RBR, a wszyscy już ,że Red Bull ma kanał F. Moim zdaniem ten kanał mają na pewno w Mercu i Mcl,na co są dowody.
TommyYse
10.03.2012 09:06
[quote="SilverX"]zaprojektowane być może mają ale na całe szczęście sam Helmut Marko bodajże przyznał, że Red Bull nie będzie miał tej nowinki w Australii..[/quote] Gdybyś ty był H.Marko, też byś wszystkim rywalom opowiadał co nowego wprowadzasz do bolidu, czy daje ci to korzyści i jakie masz plany na ten sezon z wprowadzaniem poprawek itd. itp. ?
Piotrek15
09.03.2012 09:08
McLArena stawia się w roli faworyta ale coś mi chodzi po głowie że Merc może być czarnym koniem...Niby mówią że bolid nie na zwycięstwa czy podia, ale różnie to już bywało.
SilverX
09.03.2012 05:30
@IceMan11 zaprojektowane być może mają ale na całe szczęście sam Helmut Marko bodajże przyznał, że Red Bull nie będzie miał tej nowinki w Australii..
IceMan11
09.03.2012 04:30
@SilverX Jeżeli wierzyć plotkom to RBR oraz Lotus już takowe systemy mają zaprojektowane ;)
SilverX
09.03.2012 04:26
Jeżeli jest to prawda to Mercedes może zaskoczyć w Australii, liczę na podium.
mich909090
09.03.2012 03:54
Ja widziałem wloty w przednim skrzydle i nosie.Można to zobaczyć tutaj: http://img825.imageshack.us/img825/830/dcd1203ma49.jpg
adnowseb
09.03.2012 03:25
@SirKamil Tak oto zarobiłeś milion dolarów odpowiadając na swoje pytanie:))
SirKamil
09.03.2012 03:10
Stek ogólnikowych hasełek i frazesów w stylu chciejskich dyletantów z amus. F-duct potrzebuje dwóch podstawowych elementów- wlotu służącego do pozyskania powietrza i szczeliny w płacie głównym bądź lorce Gurneya, którym to powietrze uchodzi tworząc efekt "wygaszenia" tylnego skrzydła. Pytanie z milion dolarów- gdzie są wloty i szczeliny w tylnych skrzydłach McLarena bądź Mercedesa? Odpowiedź za darmo: nie ma ich. Pewnie dlatego, że regulamin bardzo jasno zakazuje ich zastosowania.
katinka
09.03.2012 03:06
@m3nel23, a zwlaszcza wtedy, gdy bedzie to McLaren Lewisa Hamiltona :) Ale podobno Red Bull i Lotus tez sie do tego rozwiazania przymierzaja, albo nawet juz tez kserują ;)
IceMan11
09.03.2012 03:05
@m3nel23 No właśnie... Kiedy ;D
m3nel23
09.03.2012 03:01
Yeaa ;). No to będzie się działo, kiedy jeden z tych bolidów znajdzie się w strefie pomiaru DRS za Red Bullem ;)