GP Australii: trening 2 - Rosberg nadal na czele

Wyniki i opis ostatniej z dwóch piątkowych sesji treningowych na torze Albert Park
27.03.0910:13
Marek Roczniak
18923wyświetlenia

Nico Rosberg utrzymał świetne tempo z pierwszej sesji i ponownie uplasował się na pierwszej pozycji. Tym razem nie była to jednak dominacja Williamsa, bowiem Kazuki Nakajima podczas ostatniego z dwóch piątkowych treningów na torze Albert Park musiał zadowolić się siódmym miejscem, a najbliższym rywalem Rosberga okazał się Rubens Barrichello (Brawn GP), tracąc do Niemca 0,1 sekundy.

Pierwszą trójkę dopełnił kolejny bolid z innowacyjnym dyfuzorem w stosunku do reszty stawki - Toyota TF109 - za którego kierownicą zasiadł Jarno Trulli. Strata Włocha do Rosberga wyniosła blisko 0,3 sekundy i był on jednocześnie najbardziej pracowitym uczestnikiem drugiej sesji, przejeżdżając 42 okrążenia. Taki sam dystans pokonał także drugi kierowca Toyoty - Timo Glock (P6, +0,4s).

Początkowo tempo dyktowali właśnie Trulli i Glock, zanim po upływie pół godziny od początku sesji na szczycie tabeli czasowej znalazł się Rosberg, wykręcając 1:26,293. Poprawił ten wynik następnie na 1:26,142, a po zjechaniu do boksów po nowe opony ustanowił najlepszy czas dnia - 1:26,053. Dwie grupy kierowców w bolidami z kontrowersyjnymi dyfuzorami rozdzielił Mark Webber (Red Bull), uzyskując dość imponujący czas 1:26,370. Zaraz za nim znalazł się Jenson Button w drugim bolidzie Brawn BGP001, mając za sobą Glocka i Nakajimę.

Pierwszą dziesiątkę zamknęli Sebastian Vettel (Red Bull), Adrian Sutil (Force India) i Felipe Massa (Ferrari), który miał już ponad sekundę straty do Rosberga. Vettel zaczepił o pobocze podczas próby ustanowienia lepszego czasu i wpadł w poślizg, tak więc również i w drugiej sesji zakończył jazdę przed regulaminowym czasem, łącznie przejeżdżając 19 okrążeń. Poza pierwszą dziesiątką znaleźli się tymczasem wszyscy mistrzowie świata w stawce.

Najlepiej z całej trójki spisali się byli mistrzowie - Kimi Raikkonen (Ferrari) i Fernando Alonso (Renault), zajmując miejsca 11 i 12, natomiast aktualny mistrz Lewis Hamilton był dopiero osiemnasty, co zdaje się potwierdzać jego obawy dotyczące szans McLarena na punkty w Australii. Niewiele szybsi w drugiej sesji okazali się kierowcy zespołu BMW Sauber - Nick Heidfeld i Robert Kubica, plasując się kolejno na miejscach 14 i 15. Przed nimi znalazł się Giancarlo Fisichella, który potwierdził dość dobre tempo zespołu Force India.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 25°C
Temperatura powietrza: 18°C
Prędkość wiatru: 4,6 m/s
Wilgotność powietrza: 56%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

REZULTATY TRENINGU 2

P.Kierowca (Nr)BolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1Nico Rosberg (16)Williams FW311:26,05336
2Rubens Barrichello (23)Brawn BGP0011:26,1570,1040,10438
3Jarno Trulli (9)Toyota TF1091:26,3500,2970,19342
4Mark Webber (14)Red Bull RB51:26,3700,3170,02030
5Jenson Button (22)Brawn BGP0011:26,3740,3210,00438
6Timo Glock (10)Toyota TF1091:26,4430,3900,06942
7Kazuki Nakajima (17)Williams FW311:26,5600,5070,11733
8Sebastian Vettel (15)Red Bull RB51:26,7400,6870,18019
9Adrian Sutil (20)Force India VJM021:27,0400,9870,30029
10Felipe Massa (3)Ferrari F601:27,0641,0110,02435
11Kimi Raikkonen (4)Ferrari F601:27,2041,1510,14032
12Fernando Alonso (7)Renault R291:27,2321,1790,02828
13Giancarlo Fisichella (21)Force India VJM021:27,2821,2290,05032
14Nick Heidfeld (6)BMW Sauber F1.091:27,3171,2640,03534
15Robert Kubica (5)BMW Sauber F1.091:27,3981,3450,08136
16Sebastien Bourdais (11)Toro Rosso STR41:27,4791,4260,08136
17Heikki Kovalainen (2)McLaren MP4-241:27,8021,7490,32335
18Lewis Hamilton (1)McLaren MP4-241:27,8131,7600,01131
19Nelson Piquet Jr (8)Renault R291:27,8281,7750,01535
20Sebastien Buemi (12)Toro Rosso STR41:28,0762,0230,24833
107% najlepszego czasu: 1:32,076

KOMENTARZE

68
NEO86
03.04.2009 03:50
maciec1981-> naucz się pisać
owca
01.04.2009 03:01
tak
F.I.N.
28.03.2009 08:36
czasy były lepsze niż w qualu 2008...
ferdziokiepski
27.03.2009 10:14
a ja czuje że wygra Kimas xD
ICEMANPK1
27.03.2009 09:37
hehehe polskie szmieszki pocieszki,na tron i potem do dolku,znawcow macie wielu ale zaden nie gra przy Jankielu,pocieszke mam z WAS.lubie czytac wasze ......... mam nadzieje na wiecej hahahahax)
macrocosm
27.03.2009 09:25
Może mi ktoś napisać skąd mam wiedzieć kto jeździ z KERS a kto bez? No że Robinho „bez” a Nick „z” to ja wiem. Nie sądzicie, że podanie tej informacji w powyższej tabeli czasów byłoby wskazane? No chyba że to jakaś tajemnica...
jaguar666
27.03.2009 04:24
Mam nadzieję, że nie dostanie mi się po głowie za poniższy link :), znalezione na stronie Eurosportu: http://motorsport.blogs.eurosport.pl/archive/2009/03/27/dyfuzor-czyli-pytania-i-odpowiedzi.html
Jędruś
27.03.2009 04:01
Aż się żal że żal robi jak czyta wasze komentarze. Zauważcie sobie różnicę w czasach. BMW nie ma żadnych problemów !
bass001
27.03.2009 03:36
identycznie było w tamtym roku jeśli chodzi o BMW. nie wiem czy dobrze pamiętam ale dopiero w trzecim treningu pokazali potencjał
Herring
27.03.2009 02:55
maciec1981 - brawo za wypowiedź :D
Huckleberry
27.03.2009 02:53
maciec1981 - HĘ?!
YAHoO
27.03.2009 02:28
No nie przesadzajcie, BMW drugą połowę minionego sezonu odpuściło aby przygotować bolid na sezon 2009, a Wy uważacie, że np. kierowcy z Force India będą szybsi, a samo BMW będzie poniżej dziesiątki ? Cóż, w takim razie nie pozostaje mi nic innego niż się uśmiechnąć :)
Sanki
27.03.2009 02:28
maciec1981 naucz się pisać
Andre180
27.03.2009 02:09
Bardzo szybki ten Rosberg
maciec1981
27.03.2009 01:55
kubica juz pewnie nyna bo tam juz 23 jest chyba ze z werdkiem w pokera gra heh
klip150
27.03.2009 01:37
czy Robert może się poprawic o 3s.? w ubiegłym roku to się udało, w tym chyba nie.
Kris
27.03.2009 01:34
albo zasłona dymna do samego końca, jutro w qualu zoabczymy jak jest na prawde
laska_prokocim
27.03.2009 01:27
czyli kłopoty McLarena i BMW chyba rzeczywiście stały się faktem...
maciec1981
27.03.2009 01:15
kemek masz racje a pozniej bylo tak: http://www.f1wm.pl/php/rel_gen.php?rok=2008&nr=1&dzial=4
kemek
27.03.2009 01:09
Miaja Menant
27.03.2009 12:59
Kovalainen nie jest słabym kierowcą. Kilka razy był w czasie wyścigu gorszy od Hamiltona tylko dlatego że szefostwo tak zdecydowało (przykład - Hocki 2008).
marcinp
27.03.2009 12:03
He he Nelsinio to temat na osobny artykuł ja do końca nie wiem co on robi w tym sporcie tzn domyślam się sponsorzy i nazwisko i domykanie budżetu Renault . On nie jest słaby to po prostu jest dramat. Posadziliby w bolidzie Grosjeana gorzej by nie było a szansa że lepiej ogromna
Khelinubril
27.03.2009 11:57
@marcinp marcinp napisał: "A co Sutila Williamsa i innych pamiętaj o jednym SŁABY kierowca w dobrym samochodzie i tak kończy w połowie pierwszej dziesiątki" Zauważam wyjątek - Nelisinho Piquet ;D on moim zdaniem jest na prawde słaby
maciec1981
27.03.2009 11:47
wydaje mi sie ze wszystko wyjdzie w sobote na kwal. a napewno w niedziele bo jakos nie wierze w to wszystko ze stawka jest do gory nogami i ze maki ferari i bmw nie daja rady juz predzej uwierze ze jest wyrownana stawka ale ze az taka przepasc nie jakos nie moge se tego wyobrazic pewnie nie jestem sam z tym co mysle i napewno znajdzie sie paru z podobnym podejsciem do calej tej sprawy ale kto wie moze tak ten sezon bedzie wygladal
michalki498
27.03.2009 11:29
tylko jak tu wytrzymac te 20h....ja juz ledwo wytrzymuję.
tommyline
27.03.2009 11:18
A dla mnie wygląda że BMW ma jeden z najsłabszych silników.
Ramzes
27.03.2009 11:01
Przyczepności to dzisiaj wszystkim brakowało... KERS'u atomowego też nie ma? O czym ty gadasz ;) Spokojnie, jak na wojnie, poczekajmy do Quala, będzie dobrze, komentarz i swój wyrok dasz po godzinie 8:00 jak skończą się kwalifikacje. Przeszło dwa tysiące przejechanych kilometrów, nie poszło na marne... Co do Williams'a żadnemu zespołowi nie umniejszam i w dodatku wiem jakie sukcesy odnosił team Williams ale... wyniki treningów nie są miarodajne, bo Ferrari nie będzie się czołgać razem z BMW w drugiej dziesiątce. Zresztą, spokojnie za 20h będzie wszystko jasne.
marcinp
27.03.2009 10:52
Obiecuję obiecuję nawet postaram się o 5:02 dać komentarz jak tylko się zakończy trening i serwery pozwolą go obejrzeć :( Wiem że to TYLKO trening ale BMW przyczepności brakuje na serio KERS-u też nie ma więc atomowego startu nie będzie. Jak na 10 miesięcy pracy(prawie mamy kwiecień ) to chłopaki naprawdę nie zachwycają. A co Sutila Williamsa i innych pamiętaj o jednym SŁABY kierowca w dobrym samochodzie i tak kończy w połowie pierwszej dziesiątki Po za tym Williams to żadem szrot ale dawna wielka trójka i może być niespodzianka i oby bo dawno ich nie było.... A co kierowców popatrz na KOV - słaby kierowca w dobrym samochodzie sezonu 08 jakoś jechałi i to nie w środku stawki.
Ramzes
27.03.2009 10:47
marcinp krytyka? Chyba brak co niektórym obiektywizmu i zapomnieli co było rok temu na treningach i co oznacza słowo trening... I facet mówię ci już teraz, że jutro będziesz skomlał jak pies, bo BMW będzie wysoko, będzie ubaw ;) Skoro treningi dla Ciebie są obiektywne..no to faktycznie Sutil oraz słynny Nakajima będzie, przed kierowcami z Ferrari jutro nawet w Qualu, nie mówiąc o BMW... jednym słowem uśmiech nasuwa się na twarzy :)
michalki498
27.03.2009 10:42
teraz widać ile zależy od samochodu. Mówiono że Nico marnuje się w Williamsie.Gdyby w 2008 roku był w McLarenie na pewno byłby wyżej.Dużo zalezy od bolidu.Jak to Robert kiedyś powiedział musi być dobry pakiet.Nawet najlepszy kierowca nic nie zrobi jezeli auto bedzie gorsze od konkurencji.
virescens
27.03.2009 10:40
Nadzieja dla R. Kubicy to dobrze nagumowany tor, bolid obładowany paliwem i parę kraks rywali na wyscigu. Nie musi być na podium. Niech najpierw po raz pierwszy dojedzie do mety.
Huckleberry
27.03.2009 10:39
marcinp - obyś musiał odszczekiwać, bo jeśli nie to będziemy mieli cięzki sezon ;)
Mironen09
27.03.2009 10:36
A ja tak sobie myślę, że już w trzecim treningu, a tym bardziej w kwalifikacjach tabela wyników bedzie wyglądać zgoła inaczej. Albert Park to tor w zasadzie uliczny, czyli nierówny i zabrudzony. Dziś auta w zasadzie czyściły i gumowały optymalną linie wyścigową, stąd też taka przewaga aut z mocniejszym dociskiem na tył. Jak tor bedzie bardziej przyczepny to ponownie "wielcy" poprzedniego sezonu ( w tym BMW ) dojsa do głosu ;)... Ale to tylko taka teoria .....
marcinp
27.03.2009 10:30
Zgadzam się z kolegą ICEMANPK1 BMW będzie mocne w 2010 roku tyle doświadczeń to już dawno nie zebrali :) A tak na serio to czytałem wypowiedzi o analizowaniu danych i szykowaniu dla Kubicy nowej wersji bolidu z KERS na drugą część sezonu... innymi słowy cudu na trzecim treningu nie będzie jutro w qualu też nie. Obstawiam miejsce w Qualu 7-12 czyli mogą nie wejść do Q1. jeżeli będzie inaczej odszczekam to publicznie na tym forum i pokajam się .Obiecuję ! A co kolegów każących się wynosić na WP ,Onet itp bo ktoś raczył mieć inne zdanie niż oni bo krytyka ich razi proponuje więcej wstrzemięźliwości
michalki498
27.03.2009 10:30
a ja tam się cieszę z takiego obrotu spraw.Williamsowi nalezy się tochę lepszych wyników po tylu chudych latach.To samo tyczy sie Toyoty i dawnej Hondzie.Jezeli te dyfuzory okażą się ,,legalne,, to słabsze zespoły namieszają w stawce.
Ramzes
27.03.2009 10:25
Niechce nic mówić ale połowa komentarzy, przenieście na wp, onet, interie, będzie bardziej klarownie pod artykułami. Poważnie ;) Polskie "stękanie i narzekanie" jest najlepsze, na świecie, bijemy w tym rekordy zapewne...
ICEMANPK1
27.03.2009 10:21
Jaka tu panika,to byly dopiero testy.BMW bedzie mocne,i Kubica tez.:)...ale dopiero w nastepnym sezonie...:) przeciez ten musza odpuscic zeby miec dobry boldi na 2010:).
kuba_new
27.03.2009 10:17
no to kolejny tescik pokazuje dominacje dyfuzorantow :) moze i dobrze troche sie pomiesza dla lepszej ogladalnosci a jak sie pozbieraja wieksi to znowu bedzie jazda i dobrze szkoda tylko ze to znowu jest zamieszanie o to co wolno a co nie ale to juz uwazam wina F1 bo to oznacza ze sa nieprecyzyjni skoro inne zespoly wiedza ze tak nie wolno
Catolico_Bueno
27.03.2009 10:16
Mnieteq ---> Polecam stronę Soccer Live, treningi, kwalifikacje, wyścig - http://www.soccer-live.pl/.
Ramzes
27.03.2009 10:14
Ludzie przestańcie narzekać... myślicie, że Ferrari i Mclaren będą "wąchali spaliny" w drugiej 10-stawki? To już się grubo mylicie wam z miejsca to mówię, a zawodnicy z FI będą przed nimi(nic im nie umiejszając)? To nadaje się idealnie do działu Humor F1. Co do treningów, oglądaliście czy spaliście? Wiecie na ilu okrążeniowym stincie Rosberg wykonał swoje najlepsze okrążenie? A no właśnie...trzeba było nie spać ;) Co do forumowiczów, którzy spierali się na amen, że KERS daje ogromną przewagę i nie ma opcji, że ktoś z KERS będzie szybszy, niech patrzy na średnie czasy okrążeń z testów....więcej nie trzeba mówić jaką ogrooomną przewagę na tym torze daje. Co do zespołu BMW, spokojnie to są treningi, jak każdy Polak może mieć wymagania co do tego zespołu, bo przecież nasz roadk w nim jeździ ale, patrzę na to wszystko z dystansem. Jeśli jutro w kwalifikacjach, nie pokażą się z dobrej strony, to faktycznie, będzie można mieć do nich pretensje i żal, za zawalony sezon 08'( w co oczywiście wątpię, bo są mocni i jestem tego w 100% pewien). Jutro możecie mnie zasypać postami, jeśli tak nie będzie( co on za głupoty gadał) :)
Maxior
27.03.2009 10:14
Gdy zostało ok 26 min do końca sesji Ferrari RAI nie dawało rady Forse India SUT. Oczywiście inny mógł być ładunek paliwa itd ale i tak było widać, że ferarka jest słabsza niż zdążyliśmy się do tego przyzwyczaić bo RAI próbował walczyć. Na uwagę zasługuje też spektakularna obrona MAS przed wypadnięciem z toru pod koniec okrążenia, chociaż widać było, że to tak go zestresowało i zaskoczyło, że spóźniając kątry prawie wypadł. To zaskakująće, że tak przyczpne opony tak długo nie odzyskiwały przyczepności. To tylko potwierdza fakt, że przód ma dużo większą przyczepność niż tył. Pozdrawiam wszystkich rannych ptaszków!
leon
27.03.2009 10:13
Oczywiście że złożą ale sędziowie trybunału będą opierać się na ekspertyzach komisarzy tech FIA , a oni wypowiedzieli sie pozytywnie .
rafaello85
27.03.2009 10:06
leon---> ale temat nie zostanie zamknięty i dobrze o tym wiesz:) Na bank ekipy złożą prostest do Trybunału Apelacyjnego. Zawsze tak jest;)
zawias
27.03.2009 10:06
Max: "Spokojnie, myślę, że BMW jak zawsze na piątkowych treningach ukrywa swoją szybkość, po prostu testują różne warianty ustawień." Tez tak myślę. W zeszłym roku Kub 'poprawił się' aż o 3 sekundy z piątku na sobotę! Poza tym Klien kiedyś powiedział, że Kub nie wiadomo skąd na Qualach 'znajduje' jakieś kilka dziesiatych sekundy. Suma sumarum może być dobrze.
leon
27.03.2009 10:01
No to wygląda na to,że wyniki pierwszych treningów i ostatnich ,testów są zbliżone. "Rewolucja" w przepisach technicznych dała prawdopodobnie oczekiwane - pozytywne rezultaty , wyrównały szanse wszystkich zespołów ponieważ bolidy praktycznie projektowane były od nowa .Mam nadzieję ,że skoro konstruując dyfuzory nowej generacji zespoły konsultowały projekt z komisarzami tech. FIA i nie było zastrzeżen więc temat powinien być zamkniety .
dex
27.03.2009 09:59
Żadnego skandalu nie będzie , dyfuzory zostały zaakceptowane i kropka , przecież dyfuzory nie łamią regulaminu a znaleźli dziurę i się cieszą jeżeli im to pomaga , bo mogło im też to przecież zaszkodzić , nie zawsze się ma trafne decyzje czy trafne zmiany , jeżeli nawet będzie to zmienione w dalszych GP to i tak te wyścigi jakie już zaliczą zespoły będą mieli za sobą i to co ugrają czy wywalczą będzie już ich i nikt im tego nie odbierze , wykorzystujące "inne" dyfuzory czy według niektórych "niezgodne z przepisami" czy regulaminem , przecież inne zespoły mogą to skopiować tylko boją się że przez pierwsze parę GP oni będą mieli przewagę a te które nie wykorzystują tych dyfuzorów boją się straty z początkowych wyścigów , a wiemy jak się liczą ptk po ostatnich 2-ch sezonach . Więc niech Brown GP , williams i toyota mają te dyfuzory . Mówię to obiektywnie jako fan Ferrari
Mnieteq
27.03.2009 09:59
Pytanie z innej beczki... Czy wie ktos gdzie mozna ogladac na zywo treningi w TV. Mieszkam w IRL, mam pakiet SKY ale nigdzie nie moge znalesc...
Huckleberry
27.03.2009 09:55
Jak to teraz jest z testami? Co i gdzie mozna testować w trakcie sezonu? Bo zakładając, że reszta jednak będzie musiała dołożyć te dyfuzory to potrzebują to dobrze przetestować, a jesli będzie z tym duży problem to już pozamiatane...
zdun
27.03.2009 09:55
Robert Kubica „To był pierwszy piątek sezonu, ale po za tym, wykonaliśmy normalną pracę poprawiając ustawienia i sprawdzając opony na wyścig. Zebraliśmy sporo danych, które musimy przeanalizować, tak aby uczynić postęp. Ogólnie brakuje nam przyczepności i musimy się dowiedzieć dlaczego.” Willy Rampf, koordynator techniczny zespołu „W końcu wystartował nowy sezon! Nie mieliśmy dzisiaj żadnych problemów technicznych, a KERS także pracował bez zarzutów. Byliśmy w stanie ukończyć cały program. Koncentrowaliśmy się na ustawieniach na wyścig, ale jak do tej pory nie jesteśmy usatysfakcjonowani. Kluczowym czynnikiem będzie perfekcyjne wykorzystanie opon w przypadku obu mieszanek. Będziemy się na tym koncentrować w trzecim treningu.”
marcinp
27.03.2009 09:50
Red Bull testował ten dyfuzor i uznał go za nielegalny być może znalazł na niego jakieś remedium. A co do tego ukrycia formy to KUB musiałby być po szkole aktorskiej żeby krzyczeć że jest tak tragicznie a w rzeczywistości szykować się do ataku :) A wkurzał się tak że nawet BBC to komentowało
michael85
27.03.2009 09:46
Robi się coraz ciekawiej. Jeśli Sędziowie uznali, że dyfuzory 3 teamów są legalne to należy oczekiwać ze reszta stawki przeprojektuje swoje w obliczu porażki. I tak Ferrari wygra :))) Szkoda tylko Kubicy!
Fan1
27.03.2009 09:45
arti0801 nie dziwi, że RedBull się burzył na dyfuzory, gdyby nie to byli by na czele
arti0801
27.03.2009 09:39
Witam. Czy ktoś z Was widzi red bulla ze strata moim zdaniem tylko 0,3 s do williamsa ktory ma "lepszy" dyfuzor???Npewno jest przewaga tego "lepszego" dyfuzora ale jaka ona jest naprawde dowiemy sie jutro... skoro Red Bull jest tak blisko to co dopiero Ferrari,Bmw i Mclaren... Jesli ogladliscie dobrze treningi to bylo widac inna linie jazdy tych zespolow a to powinno dac do myslenia:) Pozdrawiam
atb
27.03.2009 09:34
chciałoby się napisać - "oszukańcy" na czele; trzeba jednak poczekać do kwalifikacji, a zwłaszcza wyścigu; gdy potwierdzą się lepsze osiągi samochodów ze "sprytnym" dyfuzorem bez przeprojektowania się nie obędzie; łatwiej jednak przeprojektować trzy, niż 7 bolidów - będzie się działo
rafaello85
27.03.2009 09:32
Ale jaja - tabela przewrócona do góry nogami! Nie ma już chyba najmniejszych wątpliwości, że te dyfuzory dają sporą przewagę. To nie jest przypadek, że: Williams, Toyota i Brawn GP nagle znaleźli się tak wysoko.
slodziaqq
27.03.2009 09:32
Ale mimo wszystko trzeba przyznać że jest duży ścisk, między pierwszym a szesnastym miejscem jedynie blisko 1,4 sec! Tak że wszystko się wyjaśni w jutrzejszym qualu, ale mimo wszystko wydaje mi się że BMW będzie na miejscach 6-9, w kolejności Heidfeld-Kubica, z tym że Kubek z większym pokładem paliwa :) A oprócz nich w ósemce dwójka Ferrari, dwójka Brawn GP, Rosberg i Kovalainen. Chociaż tak naprawdę to kompletnie nic się nie da przewidzieć, bo różnice będą zapewne minimalne i jedno dobre kółko będzie decydować w każdej z serii kwalifikacyjnych.
Fan1
27.03.2009 09:31
BWM chyba liczy na taką apokalipsę jak rok temu w Australii, będą sobie jechać 5 okr. za innymi i przywiozą punkty. Chyba jednak się przelicza, no może 1 punkcik im wpadnie, skoro tylu tu optymistów co do ich formy.
marcinp
27.03.2009 09:30
Boże ludzie jak patrzę na ten wasz optymizm to aż się dziwię nie ma żadnego drugiego dna żadnej zasłony dymnej czy innej kotary. BMW stawiało sobie za cel budowę bolidu pod KERS i dla KERs-u Doktor poświęcił zeszły sezon . I NIE wyszło KERs działa i niewiele prawdopodobnie daje.A co do KUB i KERs to optymizm rozłożenia balastu był jeszcze gorszy i tu też NIC nie wyszło KUB pojedzie bolidem zbudowanym pod KERS bez tego systemu czyli po prostu dobrze NIE będzie. Co do tych dyfuzorów które podobno generują taki docisk to widać to gołym okiem że dają o 05-1sek więcej niż auta bez tego cuda. I to spowoduje ,że zepsują nam wszystkim święta nowego sezonu bo batalia o nie dopiero się zaczyna Ferrari BMW i Renówka nie odpuszczą - ani kroku w tył będą apelacje procesy groźby wycofania itp. A nawet jak sami je zamontują to przypominam o zakazie testów symulacja Alberta to nie to samo BMW czeka ciężki sezonbaaardzo ciężki.
Gustaw08
27.03.2009 09:28
haqj - jestem ZA! Bardzo dobry pomysł!
mlechowicz
27.03.2009 09:26
widać ze czasy drugiego treningu zwęziły się względem pierwszego treningu, w trzecim treningu te różnice powinny być jeszcze mniejsze, nie sadzę żeby było tak tragicznie jak pokazują różnice czasów podczas testów
Khelinubril
27.03.2009 09:25
***** *** chciało by się rzec. Najlepsze wydają się bolidy z przeinaczonymi dyfuzorami. Kto oglądal wie że Kubica wypowiadał się że w ogóle nie czuje auta - 0 przyczepności. Gadał że czuje się jakby nigdy nie jechał tym bolidem. A tak poza tym fajna była ta szmata co ją dawali Hamiltonowi - wyglądał tak jakby se tą szmatą łezki spod oczu wycierał ;D
yorg
27.03.2009 09:24
"random mode: ON" aż miło oglądać :) oby przynajmniej 50% z tych wyników potwierdziło się w qualu i wyścigu i będzie świetny sezon. RK marudził że w ogóle nie czyje auta, 'ślizga się na wszystkie strony', temperatura była niska ~20st. słabo widać teraz miękką mieszankę :/
Max
27.03.2009 09:24
Spokojnie, myślę, że BMW jak zawsze na piątkowych treningach ukrywa swoją szybkość, po prostu testują różne warianty ustawień. Może to zasłona dymna. W zeszłym roku wszyscy myśleliśmy, że będzie klapa po 1 i 2 FP a widzieliśmy co stało się na 3 treningu jak i w kwalifikacjach. Tak naprawdę jutro będzie pełny obraz kto gdzie się znajduje...
hagj
27.03.2009 09:23
@Fjedynak Raczej zbyt czasochłonne było by sprawdzenie tego. Ja bym raczej postulował aby w kolumnie tej dać literkę (K) - jeśli zawodnik jechał z KERSem :)
Fjedynak
27.03.2009 09:22
Propozycja: Może w tabeli, w kolumnie "opony" lepiej prezentować twardość mieszanki na jakiej uzyskano czas, a nie oznaczenie producenta, który jest obecnie tylko jeden.
oligator
27.03.2009 09:19
na 7 pierwszych 6 z dyfuzorami... smiechu warte. nie spalem cala noc, a teraz czekam na 3ci trening... ps : chyba pobili juz zeszloroczne PP, ciekawe o ile sa szybsze tegoroczne bolidy...
korzo
27.03.2009 09:18
w związku z ograniczeniem testów przedsezonowych, to założę się że niektóre teamy testują jeszcze nowe rozwiązania, a nie tylko przygotowują się pod wyścig. Dlatego czasy zz tych testów nie mówią nic, kompletnie nic! trzeba poczekać do Q1
mkpol
27.03.2009 07:40
BMW coraz wyżej. Bardzo jestem ciekaw co sknocili w stosunku do testów, że autka przestały jechać. Mam nadzieję, że zebrali dość danych żeby przez nockę popracować nad setupem, bo że są generalnie szybcy to jest więcej niż pewne. Myślę, że po prostu mają nie najlepsze ustawienia, a to da się zmienić. No chyba że w ostatniej chwili coś "poprawili".