Bridgestone przed Grand Prix Chin
Hamashima: "Spodziewamy się ziarnienia na lewych oponach"
10.04.0910:22
2297wyświetlenia

Szef ds. rozwoju opon w firmie Bridgestone Motorsport - Hirohide Hamashima odpowiedział na pytania dotyczące ogumienia przeznaczonego do użycia w Grand Prix Chin.
Jakie wyzwania stoją przed oponami w Szanghaju?
Tor w Szanghaju jest bardzo wymagający dla opon. Są tutaj bardzo duże przeciążenia boczne i spodziewamy się ziarnienia na lewej przedniej oponie, głównie w wyniku zwiększającego się promienia skrętu na zakręcie nr 2 oraz nachylonego zakrętu nr 13. Możliwe jest również ziarnienie na tylnej lewej oponie. Ze względu na układ toru, zespoły będą stosować średni docisk, ponieważ są tu dwie długie proste, ale spory procent toru stanowią także bardzo kręte i techniczne sekcje. Dużym wyzwaniem dla kierowców i inżynierów będzie dobranie odpowiednich ustawień bolidów, aby jak najlepiej wykorzystywały one opony.
Zespoły znowu będą używać supermiękkiej mieszanki. Czy będzie ona tak samo trudna w zarządzaniu, jak miało to miejsce w Melbourne?
W Australii był szczególny problem z ziarnieniem na supermiękkich oponach, jednakże zjawisko to występowało w różnym stopniu pomiędzy przednimi i tylnymi oponami u różnych zespołów. Oznacza to, że wciąż trwają poszukiwania odpowiedniego kompromisu w ustawieniach nowych bolidów. Z tego powodu w Chinach oczekujemy mniejszego ziarnienia, ponieważ teamy powinny już radzić sobie z tym dużo lepiej. Ponadto obiekt w Szanghaju jest permanentnym torem wyścigowym i nawierzchnia powinna być w lepszym stanie niż w Melbourne.
Źródło: Autosport.com
KOMENTARZE