Podsumowanie GP Bahrajnu przez Bridgestone
"Był to ekscytujący wyścig, zwłaszcza z perspektywy opon"
26.04.0922:05
1749wyświetlenia

Zwycięzca GP Bahrajnu - Jenson Button zastosował następującą strategię doboru opon: supermiękkie, supermiękkie, średnie. Taką samą strategię obrał drugi na mecie Sebastian Vettel. Ostatnie miejsce na podium zajął kierowca Toyoty - Jarno Trulli, który średniej mieszanki użył w drugim przejeździe.
Okazało się, że supermiękka mieszanka spisuje się nadzwyczaj dobrze i mimo temperatury toru sięgającej 50 stopni Celsjusza, dawała dużą przyczepność oraz regularność. Na dwa pytania odpowiedział Hirohide Hamashima - szef Bridgestone Motorsport ds. rozwoju opon.
Jak wyglądał wyścig z perspektywy Bridgestone?
Był to bardzo ekscytujący wyścig, zwłaszcza z perspektywy opon. Widzieliśmy kiedy najlepiej użyć średniej mieszanki, ale dla zespołów była to bardzo trudna decyzja, ponieważ supermiękka mieszanka była dziś dużo szybsza. Opony oznaczone zielonym paskiem spisywały się dziś bardzo dobrze, nawet w tak ciężkich warunkach, jakie dziś panowały. Kierowcy potrafili bardzo dobrze zarządzać tym ogumieniem, a niektórzy potrafili być również konkurencyjni na średniej mieszance. Myślę, że dzisiejszy wyścig pokazał, jak ekscytujące może być dostarczenie dwóch różniących się mieszanek opon na jeden tor.
Był to dopiero drugi suchy wyścig w tym sezonie. Czy pomógł on w zrozumieniu opon na ten rok?
Mamy bardzo dużo danych z pierwszych czterech wyścigów, które są pożyteczne. W Australii nawierzchnia była różna w innych częściach toru, co spowodowało, że opony nie zachowywały się tak jak przewidywaliśmy. W Bahrajnie opony bardzo dobrze zniosły dużą temperaturę, a dobór opon był jednym z kluczowych aspektów.
Źródło: PaddockTalk.com
KOMENTARZE