Kalendarz WTCC na sezon 2010

Do kalendarza dołączyły wyścigi w Zolder i Algarve
24.06.0917:17
Bartosz Pyciarz
6469wyświetlenia

Podczas dzisiejszego spotkania Światowej Rady Sportów Motorowych (WMSC) zapadły również ważne decyzje dotyczące Mistrzostw Świata Samochodów Turystycznych (WTCC). W przyszłym sezonie kalendarz serii także będzie składał się z 12. podwójnych rund, co przekłada się na 24. wyścigi w ciągu roku.

Sezon rozpocznie się 7 marca w Kurytybie, a pierwsze trzy weekendy będą na tych samych torach co w tym roku, czyli po brazylijskiej rundzie będą to Puebla i Marrakesz. Później rywalizacja powróci do Europy i kierowcy będą ścigać się we Włoszech. Nie potwierdzono jeszcze na jakim torze, jednak w grę wchodzą prawdopodobnie jedynie Monza i Imola.

Kolejne dwa weekendy odbędą się na nowych torach - Zolder oraz Autodromo do Algarve, który zastąpi uliczną eliminację w Porto (być może tory te będą gościć WTCC na przemian). Również inny uliczny wyścig - Pau wypadł z kalendarza, co oznacza, że jedynymi ulicznymi obiektami w sezonie 2010 będą Marrakesz i Makau. Po emocjach w Portugalii kierowcy odwiedzą jeszcze tory Brands Hatch, Brno, Oschersleben i Ricardo Tormo, by zakończyć sezon azjatyckim tournee w Japonii (Okayama) i wspomnianym już wcześniej Makau.

Kolejną wiadomością jest przedłużenie kontraktu na dostawę opon dla serii. Przez kolejne trzy lata jedynym dostawcą ogumienia dla WTCC będzie nadal japońska firma Yokohama.

Kalendarz WTCC na sezon 2010
DataTorKraj
17 marca 2010Kurytyba
111 kwietnia 2010Puebla
116 maja 2010Marrakech
130 maja 2010nieznany
120 czerwca 2010Zolder
14 lipca 2010Algarve
118 lipca 2010Brands Hatch
11 sierpnia 2010Brno
15 września 2010Oschersleben
119 września 2010Ricardo Tormo*
131 października 2010Okayama
121 listopada 2010Makau
Źródło: Autosport.com

KOMENTARZE

12
Kamikadze2000
27.06.2009 04:54
Trochę zmian w kalendarzu zawsze się przyda, więc mnie się podoba. Coroczne zmiany torów jakiejś rundy np. w przypadku Portugalii, moim zdaniem również jest dobrym pomysłem.
tomekf248
25.06.2009 11:23
Winner - Ferrari w WTCC? Zapomnij. Nie ta klasa. Niemożliwe, aby Ferrari wystartowało w turystach i godziło się na silniki 1,6 turbo i wyrównaną walkę z Seatami, czy BMW. Ferrari jeździ w FIA GT i radzą sobie dobrze. Gdyby mieli wejść do TCC (pierwszą literę wstawić samemu), to ucierpiałoby przygotowanie wozów GT.
MCNoras
25.06.2009 07:29
Dobrze że zlikwidowali Pau, znowu by się jakiś szalony SC przytrafił :) Co do Włoch to wolałbym żeby odbyło się to na Monzie, ale jak będzie Imola to nie będe narzekał :)
Adakar
24.06.2009 08:02
haha ...... a wyscig w Pau i ogolnie we Francji ..... brak ....... ciekawe czemu ? ;-)
Grekyy
24.06.2009 04:29
Mnie cieszy Zolder - mam jakiś sentyment do tego toru :) Winner - w LiGNIE WTCC zawitało zarowno na Monzie, jak i na Imoli, kiedy zdecydowaliśmy się przedłużyć sezon :)
Winner
24.06.2009 04:24
Gdyby Ferrari jeżdziłoby w WTCC wtedy byłaby runda WTCC w Mugello
tomekf248
24.06.2009 04:05
Mi się zdaje, że jako Race of Italy (nie GP Włoch!) będzie Imola lub Monza. Mugello wg. mnie nie nadaje się dla wozów WTCC. Imola jest ciekawym torem, a na Monzy są zawsze duże emocje.
Winner
24.06.2009 03:51
to może jutro poznamy,jutro jest 25 czerwca ale to była wtedy pierwsza wersja tego kalendarza w pażdzierniku usunęli Kanadę i Francję
Anderis
24.06.2009 03:44
A kalendarz F1 kiedy poznamy? Kalendarz na 2009 rok poznaliśmy niemal dokładnie rok temu... (25 czerwca 2008 roku dokładnie)
Winner
24.06.2009 03:42
Nie pomyłka to to Imolę w Marcu zawitała LIGNA
Dżejson
24.06.2009 03:29
A Mugello nie będzie ? wg mnie do WTCC bardziej się Imola nadaje...
Winner
24.06.2009 03:21
Rundą we Włoszech mógłby być tor Monza tak jak w LIGN-ie