Glock kierowcą Manor

Wiadomość o dołączeniu 27-letniego Niemca do Manor GP została już oficjalnie potwierdzona
17.11.0911:02
Mariusz Karolak & Maraz
4411wyświetlenia

Agencja prasowa Associated Press podała niedawno informację, że Timo Glock będzie kierowcą Manor GP w sezonie 2010.

Hans-Bernd Wersauer - menedżer Glocka - stwierdził, że kierowca zgodził się na zawarcie dwuletniego kontraktu z możliwością przedłużenia na kolejny sezon. Glock przez ostatnie dwa lata był kierowcą Toyoty. Debiutował w Formule 1 w sezonie 2004 w zespole Jordan. W sezonie 2005 jeździł w Champ Car, a w latach 2006-2007 w GP2.

Wiadomość o dołączeniu 27-letniego Niemca do Manor GP została już oficjalnie potwierdzona. Kierowca tak skomentował swoją decyzję: Miałem kilka opcji na sezon 2010, niektóre z nich związane z zespołami o ustalonej renomie. Każdy kierowca ma taki sam ostateczny cel - wygrać pewnego dnia mistrzostwa świata - ale sposób, w jaki chcę tego dokonać jest taki, że chcę być częścią procesu budowania zespołu, odgrywając rolę w rozwijaniu samochodu. To właśnie dlatego szansę bycia częścią Manor Grand Prix uważam za niezwykle ekscytującą dla mnie.

Spędziłem sporo czasu z [dyrektorem technicznym] Nickiem Wirthem, [szefem zespołu] Johnem Boothem oraz innymi członkami zespołu i to, co mi się najbardziej podoba tutaj to fakt, że jest to prawdziwy zespół wyścigowy prowadzony przez prawdziwych ścigantów. Zespół może jest mały i nowy, ale ma wielkie ambicje i bardzo imponujący samochód oraz program rozwojowy. Jestem pewny, że mogę odegrać dużą rolę w kwestii mojego wkładu technicznego i jest to fantastyczna okazja dla mnie. Nie mogę się doczekać rozpoczęcia testów nowego samochodu na początku przyszłego roku.


Wirth, który w latach 1994-1995 prowadził zespół Simtek F1 powiedział, że jest bardzo zadowolony, mogąc zatrudnić mistrza GP2 z 2007 roku. Taka była zawsze moja rekomendacja, aby mieć przynajmniej jednego kierowcę z doświadczeniem w jeździe samochodem z sezonu 2009, aby pomógł nam on w programie rozwojowym. Jednakże zdobycie kierowcy, który nie tylko stawał na podium w sezonie 2009, ale jest także potwierdzonym talentem z potencjałem, aby pchać nas naprzód przez wiele lat oznacza, że jest to wszystko bardzo ekscytujące - powiedział Witth.

Fakt, że przyszedł on i zobaczył wszystkie aspekty naszego projektu przed podjęciem decyzji mówi sam za siebie na temat tego, co dotychczas osiągnęliśmy. Teraz czekamy już z niecierpliwością na umieszczenie Timo w nowym samochodzie, jak tylko rozpoczną się testy na torze w przyszłym roku.

Źródło: Autosport.com

KOMENTARZE

16
Kamikadze2000
17.11.2009 07:31
Cóż, trochę zaskoczony jestem tą decyzją, ale jak Timo tak wybrał, niech tak będzie. Może to i dobra decyzja. Z mojej strony mogę mu tylko życzyc POWODZENIA!!! :))
maciej
17.11.2009 06:16
Heh coś czuję że Glock jeszcze pożałuje tej decyzji:(:(:( Czy bycie jak to można określić numerem 2 w Renault w o wiele lepszym zespole i bardziej perspektywicznym jest gorsze od tułania się przez załóżmy minimum 2 sezony w końcu stawki nie osiągając praktycznie nic w tym Manorze bo może i tak byc???
Wrzatek
17.11.2009 05:16
Można na siłę wziąść Bourdaisa, Grosjean, albo Montagny. Ale wracając do tematu jest jeden zaje*****e ciekawy Francuz i nazywa się Jules Bianchi. Tylko trochę za młody jeszcze jest ;D.
freddiemercury
17.11.2009 04:30
Tyle tylko, że na horyzoncie nie widać żadnego ciekawego francuza. Myśle, że teraz trza starać sie o Heikksona.
sneer
17.11.2009 03:52
Nie panikować. Renault wzorem Merca i Maca chce zrobić zespół bardziej "franuskim", co oznacza, że nr2 będzie pewnie żabojad. Ale niekoniecznie Romain.
archibaldi
17.11.2009 02:49
nowe teamy będą jak SPYKER czy SUPER AGURI - zamykały stawkę i każdy, kto ze starej brygady tam wyląduje w kokpicie musi się liczyć z faktem, że jedyną styczność z czołówką będzie miał zaraz po ukazniu się niebieskiej flagi i to wielokrotnie podczas wyścigu
freddiemercury
17.11.2009 02:46
Coś mi sie wydaje, że teraz dla Timo nastaną chude latka. Manor nie wygląda tak obiecująco jak Lotus i wg mnie ciężko im będzie konkurować ze spadkobiercami Toyoty i BMW Sauber. O punkty będzie niezwykle ciężko...
Adakar
17.11.2009 02:17
Yurek, 17.11.2009 10:37 A może po prostu nie dostał oferty od Renault. Bo może RENAULT juz "NIE" istnieje ???
Ramzes
17.11.2009 12:32
"dostal oferte z renault, ale nie chcial byc nr 2 w zespole, powiedzial ze wybral manor bo chce zbudowac zespol wokol siebie a w renault bylo to niemozliwe" Dokładnie jak napisał wartek, taka była decyzja i to był główny powód dlaczego, nie związał się z Renault.
mat_eyo
17.11.2009 11:28
Szkoda, Timo byl moim faworytem do drugiego fotela w Reno :\
maiesky
17.11.2009 10:25
He he, a pamiętacie jak Felippe powiedział, że w przyszłym sezonie będzie się z nim ścigał jego tata ? :D
wartek
17.11.2009 09:48
dostal oferte z renault, ale nie chcial byc nr 2 w zespole, powiedzial ze wybral manor bo chce zbudowac zespol wokol siebie a w renault bylo to niemozliwe
fordern
17.11.2009 09:44
Z przeciętnego teamu do najlepszego wśród słabiaków...
Yurek
17.11.2009 09:37
A może po prostu nie dostał oferty od Renault.
Pieczar
17.11.2009 09:30
Timo wybrał Manora zamiast Renault. Coraz mniej pewny jest ten zespół.
Damian375
17.11.2009 09:23
Miło Timo, ciekawe Kto będzie z Robertem :D.