Nowy symulator Ferrari

"Czyni to Ferrari pionierskim zespołem w zakresie tej technologii"
23.12.0902:18
Michał Roszczyn
5519wyświetlenia

Wczoraj w Maranello pokazany został nowy symulator zespołu Ferrari. Uroczystość miała miejsce na terenie kompleksu Gestione Sportiva, a dokładniej w obiekcie wzniesionym specjalnie w celu usytuowania nowego urządzenia. Na ceremonii byli obecni dyrektor generalny Ferrari - Amedeo Felisa wraz z szefem teamu Stefano Domenicalim.

To ważny dzień dla nas, ponieważ zakończenie tego projektu oznacza, że będziemy mogli z pewnością siebie zmierzyć się z niektórymi wyzwaniami, występującymi we współczesnej Formule 1. Czyni to Ferrari pionierskim zespołem w zakresie tej technologii - powiedział Domenicali. Ponadto jestem zadowolony, że tak skomplikowany projekt jak ten, który rozpoczęto około dwa lata temu, został ukończony zgodnie z harmonogramem, dzięki wysiłkom wszystkich ludzi zaangażowanych w to przedsięwzięcie.

Pierwsze wirtualne okrążenia za kierownicą symulatora pokonał Andrea Bertoloni, który pracował z inżynierami Ferrari nad rozwojem projektu i mający ogromne doświadczenie uzyskane w ciągu ostatnich kilku lat, podczas pracy przy symulatorze w FIAT Research Centre.

Konstrukcja nowej zabawki Ferrari - zbudowanej przy wsparciu technicznym firmy Moog - składa się z aluminium i materiałów kompozytowych, a wewnątrz jej znajduje się kokpit oraz urządzenia wizualne i dźwiękowe. Platforma waży około dwóch ton i jest wyposażona w sterowane elektronicznie siłowniki, po blisko pół tony każdy. Cała struktura umiejscowiona jest na specjalnie zaprojektowanej podstawie, ważącej dwieście ton.

Całość jest kontrolowana przez dziesięć wieloprocesorowych jednostek obliczeniowych o łącznej pamięci RAM ponad 60 gigabajtów: dziennie mogą one wytworzyć około 5 gigabajtów danych. Nagłośnienie stanowi system Dolby Surround 7.1 o mocy 3500 wat. Wykorzystano ponad dziesięć kilometrów okablowania, a moc wyjściowa wynosi blisko 130 kilowatów.

Symulator znajduje się w dwupiętrowym budynku mierzącym około 180 metrów kwadratowych, gdzie mieści się również pokój kontroli. Zarówno szerokość, jak i długość samej platformy wynosi blisko osiem metrów, zaś wysokość sześć. Przed kierowcą zainstalowanych jest pięć wyświetlaczy, które zapewniają łącznie kąt widzenia powyżej 180 stopni.

Źródło: Ferrari.com

OSTATNIE POKREWNE TEMATY