Informacja Pirelli po wyścigu o GP Belgii

Imponujące odrabianie strat w wykonaniu Lewisa Hamiltona i Fernando Alonso.
29.08.1613:28
Informacja prasowa
883wyświetlenia


Nico Rosberg z Mercedesa odniósł po starcie z pole position zwycięstwo w pełnej akcji Grand Prix Belgii, którą na początku zmagań przerwano na dłuższy okres czerwoną flagą.

Na starcie wyścigu w stawce nie zabrakło żadnej z trzech nominowanych na tę Grand Prix mieszanek: pośredniej, miękkiej i supermiękkiej. Hamilton i Alonso ruszyli z ostatniego rzędu na najbardziej wytrzymałej pośredniej mieszance i wykorzystali chaos na starcie oraz wcześniejsze zjazdy rywali do awansu do pierwszej piątki w momencie przerwania zmagań czerwoną flagą. Podczas przerwy dozwolona jest zmiana opon, więc kierowcy mogą wykonać „darmowy” pit stop. Najbardziej skorzystali na tym zawodnicy, którzy wystartowali na supermiękkiej mieszance, bo w chwili wywieszenia czerwonych flag najmiększe opony miały już za sobą dużą część pierwszego przejazdu. Dziewięciu kierowców, w tym pierwsza trójka na mecie, wykorzystało przerwę na naprawę bariery do wymiany opon.

Przed restartem większość samochodów miała miękką mieszankę, ale lider wyścigu Rosberg dostał pośrednie opony. Na takim samym ogumieniu wykonał także ostatni przejazd, wygrywając wyścig po jeździe na dwie zmiany - tyle samo, co drugi na mecie Daniel Ricciardo z Red Bulla.

W dniu wyścigu temperatura utrzymywała się na wysokim poziomie, chociaż było nieco chłodniej niż przez dwa poprzednie dni. Termometry wskazywały 29 stopni Celsjusza w przypadku powietrza, a nawierzchnia toru przed startem nagrzała się do 39 stopni. To także miało wpływ na zachowanie opon.

Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery: W pełnym wydarzeń wyścigu mieliśmy do czynienia z szerokim wachlarzem strategii od samego początku - na polach startowych zobaczyliśmy wszystkie trzy mieszanki - a wpływ na poczynania zespołów miały także incydenty na torze i czerwona flaga. Mimo to Nico Rosberg odniósł zwycięstwo po jeździe na dwa pit stopy, zgodnie z naszymi przewidywaniami. Wykorzystał pośrednią mieszankę, szczególnie skuteczną przy nietypowych dla Spa, wysokich temperaturach nawierzchni. Utrzymujące się przez cały weekend warunki sprawiły, że zarządzanie oponami nabrało szczególnej wagi. Pierwsza ósemka zastosowała nieznacznie różne strategie, a Lewis Hamilton i Fernando Alonso wykorzystali alternatywne podejście do imponujących awansów z końca stawki.

NAJLEPSZE CZASY DNIA Z ROZBICIEM NA MIESZANKI
Pośrednie Miękkie Supermiękkie
1. Hamilton - 1.51,583 Hamilton - 1.52,361 Kwiat - 1.52,081
2. Rosberg - 1.51,746 Ricciardo - 1.52,461 Palmer - 1.53,251
3. Vettel - 1.52,728 Verstappen - 1.53,281 Raikkonen - 1.53,759


NAJDŁUŻSZE PRZEJAZDY W WYŚCIGU
Pośrednie - 22 okrążenia (Massa, Gutierrez)
Miękkie - 17 okrążeń (Verstappen)
Supermiękkie - 10 okrążeń (Palmer)

PRZEWIDYWALNOŚĆ NASZEJ PROGNOZY
Naszym zdaniem zwycięska była strategia dwóch pit stopów, ale krótka neutralizacja i następnie czerwona flaga wprowadziły zmiany w przewidywaniach. Mimo to Nico Rosberg zgodnie z naszymi przewidywaniami wygrał po jeździe na dwie zmiany: wystartował na miękkiej mieszance, zmienił na pośrednią podczas przerwy w ściganiu i zaliczył ostatni zjazd po pośrednią na 26. okrążeniu.