Honda bada, czy zmodyfikowany silnik będzie mógł zostać użyty w Japonii

Debiut nowej ewolucji jednostki na torze w Soczi nie obył się bez problemów.
02.10.1817:56
Nataniel Piórkowski
2258wyświetlenia
Embed from Getty Images

Honda nie jest przekonana, czy nowa wersja silnika, która zadebiutowała na torze podczas Grand Prix Rosji, będzie mogła zostać użyta w ten weekend na Suzuce.

Zmodyfikowane elementy jednostki napędowej znajdowały się w bolidach Toro Rosso wyłącznie w trakcie piątkowych treningów w Soczi. W sobotę i niedzielę zespół korzystał z komponentów w starszej specyfikacji. Honda podjęła taką decyzję kierując się ostrożnością po wykryciu "niewłaściwego zachowania" silnika na torze.

Koncern nie ujawnia, czy będzie w stanie powrócić w Japonii do najnowszej wersji zespołu napędowego unikając kar cofnięcia na starcie. Obecnie inżynierowie z Sakury badają poszczególne części silnika.

Musimy przeanalizować dane z testów. Planujemy sprawdzić nową specyfikację na hamowni. Później postaramy się zoptymalizować naszą kalibrację. Następnie, jeśli poziom optymalizacji będzie odpowiadał naszym wymaganiom wyścigowym, podejmiemy decyzję w sprawie tego, czy użyjemy udoskonalonego silnika - powiedział dyrektor techniczny programu Hondy w F1, Toyoharu Tanabe.

Według informacji magazynu Autosport Honda wykryła w trakcie treningów w Rosji wyższe drgania niż oczekiwała. Tego typu zjawisko negatywnie wpływa na właściwości jezdne. Wszystkie silniki doświadczają drgań - mogą one zostać jednak przybierać na sile w wyniku niewłaściwej kalibracji względem częstotliwości z samego nadwozia. Honda miała już do czynienia z intensywnymi wibracjami na początku sezonu 2017, gdy wprowadziła zmodyfikowany projekt silnika.

Tabane ma nadzieję, że tym razem uporanie się z problemami zajmie kilka dni. Zmiana kalibracji nie jest prosta, ale nie niemożliwa - podkreślił inżynier.

Japończyk nie chciał ujawniać szczegółów, ale sugerował, że Honda jest zadowolona z postępów osiągniętych dzięki najnowszej ewolucji jednostki. Pierwszą rzeczą jest moc. Dostrzegamy pewne postępy, zgodne z naszymi oczekiwaniami. To najważniejsza kwestia, jaką udało nam się ustalić w ubiegły weekend. Jesteśmy zadowoleni, że w piątek w Rosji zadebiutowaliśmy z udoskonalonym silnikiem. Nie byliśmy zadowoleni, gdy musieliśmy powrócić do starszej specyfikacji na sobotę i niedzielę. Jeśli chodzi o nowy silnik to widzimy pewne pozytywne osiągi. Można mówić, że jest to coś negatywnego, ale my traktujemy to inaczej, bo znaleźliśmy obszary, które wymagają poprawy, aby silnik mógł napędzać bolidy w wyścigach. Pół na pół - takie są nasze wrażenia po ostatnim weekendzie!

Powrót do starszej specyfikacji pozwolił Hondzie na bezpośrednie porównanie możliwości obu jednostek. Tak, Mówimy tu nie tylko o maksymalnej mocy, ale także wolniejszych obszarach. Jest wiele obszarów, w których zebraliśmy informacje mogąc sprawdzić obie jednostki na jednym torze.