Pirelli zapowiada kompleksową analizę ogumienia

Pod koniec wyścigu w trzech bolidach doszło do delaminacji opon.
03.08.2012:13
Nataniel Piórkowski
1114wyświetlenia
Embed from Getty Images

Pirelli przeprowadzi kompleksową analizę incydentów związanych z delaminacją opon, do których doszło w kilku bolidach w samej końcówce wyścigu o GP Wielkiej Brytanii.

W bolidach Lewisa Hamiltona, Valtteriego Bottasa i Carlosa Sainza doszło do wyglądających w podobny sposób pęknięć lewej przedniej opony.

Podczas gdy Brytyjczyk dowiózł do mety zwycięstwo wykorzystując dużą przewagę nad Verstappenem, Fin i Hiszpan zostali zmuszeni do nieplanowanych wizyt w alei serwisowej, wypadając tym samym z punktowanej dziesiątki.

Szef działu sportów motorowych Pirelli - Mario Isola, powiedział: Oczywiście przeanalizujemy, co wydarzyło się na kilku ostatnich okrążeniach. Teraz trudno o jakiekolwiek wnioski. Mogło to być związane z wysokim stopniem zużycia, bo opony mające na koncie po 38 okrążeń na takim torze jak ten są już naprawdę zużyte. Nie przesądzam jednak, że to kluczowy czynnik.

Równie dobrze mogą to być odłamki, bo na torze leżała część przedniego skrzydła z bolidu Kimiego oraz inne kawałki karoserii.

Chcemy przeprowadzić kompleksową analizę - badaniom poddamy nie tylko opony, w których doszło do pęknięć, ale całe ogumienie użyte na tych ostatnich okrążeniach wyścigu. Być może uda nam się znaleźć inne nacięcia lub otrzymamy jakieś wskazówki w sprawie tego, co się wydarzyło.

Nie chcemy wykluczać żadnej możliwości. To byłby największy błąd. Musimy brać pod uwagę wszystkie scenariusze. Należy zrozumieć, czy w konstrukcji opony był element, który został poddany nadmiernym siłom lub innym czynnikom. Na te pytania da odpowiedź nasze dochodzenie.

W tym tygodniu Pirelli ma zapewnić kierowcom jeszcze miększe mieszanki ogumienia. Isola zdementował sugestie o tym, iż alokacja może ulec zmianie.

Jest kilka znaków zapytania. Wszystko zależy od tego, co spowodowało problem. Musimy odpowiedzieć na niego w odpowiedni sposób. Reakcja zależy od czynnika, który doprowadził do pęknięć.

Jeśli na przykład będzie to zużycie, to nie ma znaczenia, czy użyjemy mieszanek takich jak dzisiaj, czy miększych - każda opona ma maksymalną liczbę okrążeń, która zależy od każdego bolidu. Każdy bolid jest inny.