Pirelli: Najpopularniejszą strategią będzie jeden pit stop
Norris jest jedynym kierowcą z TOP10, który nie wyruszy do wyścigu na pośrednich oponach.
05.12.2111:52
584wyświetlenia

Pirelli spodziewa się, że najpopularniejszą strategią na wyścig o GP Arabii Saudyjskiej będzie jeden pit stop.
Rywalizacja o zwycięstwo w inauguracyjnym wyścigu F1 w Dżuddzie rozegrana zostanie na dystansie 50 okrążeń.
Dziewięciu kierowców z czołowej dziesiątki rozpocznie zmagania na pośredniej mieszance - wyjątkiem pod tym względem jest Lando Norris, który będzie musiał założyć do swego bolidu miękkie opony. Pozostała grupa zawodników z miejsc 11-20 będzie dysponowała dowolnością w wyborze ogumienia na pierwszy stint.
Zdaniem Pirelli preferowaną taktyką jest start na pośrednich oponach a następnie zjazd po twarde. Osiągalna jest także strategia miękkie/twarde. Zdaniem włoskiego producenta dwa pit stopy z wykorzystaniem wszystkich dostępnych mieszanek wydają się być wyraźnie wolniejszą opcją.
Szef działu sportów motorowych Pirelli, Mario Isola, tłumaczy:
Pośrednie opony były w Q2 popularne pośród prawie wszystkich czołowych kierowców. Lando Norris jest jedynym z TOP10, który wystartuje do wyścigu na miękkim ogumieniu. Czymś fascynującym będzie śledzenie tego, co Lando będzie mógł osiągnąć w otoczeniu tak wielu bolidów z pośrednimi oponami.
Na papierze dwie najszybsze strategie to pośrednie/twarde lub miękkie/twarde, przy czym druga z opcji wymaga nieco bardziej ostrożnego zarządzania zużyciem. Spodziewamy się więc, że większość kierowców postawi na jeden pit stop. Jest jednak wiele nieznanych elementów, które mogą wpłynąć na taktykę zespołów.
Nataniel Piórkowski