Marko: Środowa prezentacja byla czystą kampanią marketingową
Red Bull ogłosił lukratywną umowę z Oracle, wartą od 75 do nawet 100 mln $ rocznie.
10.02.2211:10
955wyświetlenia

Konsultant Red Bulla do spraw sportów motorowych - Helmut Marko, potwierdził, że środowa prezentacja bolidu RB18 była czystą kampanią marketingową.
Chociaż zespół zapowiadał, że wieczorna ceremonia będzie miała na celu przedstawienie światu tegorocznej broni stajni z Milton Keynes, okazało się, iż jej kluczowym elementem było ogłoszenie umowy z nowym sponsorem tytularnym - amerykańską firmą Oracle.
Na płaszczyźnie technicznej sam bolid RB18 nie różnił się zbyt bardzo od pokazowej konstrukcji F1 z 2021 roku.
To czysta kampania marketingowa- przyznał Marko w rozmowie z portalem Sport1.
Szef zespołu - Christian Horner, wypowiadał się w podobnym tonie:
Bolid nie będzie wyglądał tak samo, gdy udany się na testy.
Pięcioletnia umowa sponsorska z Oracle jest uważana za najbardziej lukratywną w historii sportu. Według wstępnych doniesień pojawiających się w mediach, amerykański gigant ma co sezon przekazywać Red Bullowi 100 milionów dolarów. Szacunki portalu RacingNews365 mówią z kolei o kwotach pomiędzy 75 a 90 milionów dolarów.
Dodatkowo, pomimo formalnego odejścia Hondy z Formuły 1, na bolidzie Red Bulla pojawiło się logo HRC (Honda Racing Corporation). Japońska firma będzie bowiem odpowiedzialna za dostawy silników dla teamów Dietricha Mateschitza do końca 2025 roku.
Nataniel Piórkowski