Marko: Środowa prezentacja byla czystą kampanią marketingową

Red Bull ogłosił lukratywną umowę z Oracle, wartą od 75 do nawet 100 mln $ rocznie.
10.02.2211:10
Nataniel Piórkowski
925wyświetlenia


Konsultant Red Bulla do spraw sportów motorowych - Helmut Marko, potwierdził, że środowa prezentacja bolidu RB18 była czystą kampanią marketingową.

Chociaż zespół zapowiadał, że wieczorna ceremonia będzie miała na celu przedstawienie światu tegorocznej broni stajni z Milton Keynes, okazało się, iż jej kluczowym elementem było ogłoszenie umowy z nowym sponsorem tytularnym - amerykańską firmą Oracle.

Na płaszczyźnie technicznej sam bolid RB18 nie różnił się zbyt bardzo od pokazowej konstrukcji F1 z 2021 roku. To czysta kampania marketingowa - przyznał Marko w rozmowie z portalem Sport1.

Szef zespołu - Christian Horner, wypowiadał się w podobnym tonie: Bolid nie będzie wyglądał tak samo, gdy udany się na testy.

Pięcioletnia umowa sponsorska z Oracle jest uważana za najbardziej lukratywną w historii sportu. Według wstępnych doniesień pojawiających się w mediach, amerykański gigant ma co sezon przekazywać Red Bullowi 100 milionów dolarów. Szacunki portalu RacingNews365 mówią z kolei o kwotach pomiędzy 75 a 90 milionów dolarów.

Dodatkowo, pomimo formalnego odejścia Hondy z Formuły 1, na bolidzie Red Bulla pojawiło się logo HRC (Honda Racing Corporation). Japońska firma będzie bowiem odpowiedzialna za dostawy silników dla teamów Dietricha Mateschitza do końca 2025 roku.