Vasseur daje czas strategom Ferrari

Francuz nie wyklucza jednak wprowadzenia zmian w przypadku dalszych błędów.
27.01.2313:26
Nataniel Piórkowski
2428wyświetlenia


Fred Vasseur dał jasno do zrozumienia, że da strategom Ferrari kilka tygodni lub miesięcy na udowodnienie swych umiejętności.

Wpadki strategiczne Ferrari były stałym punktem sezonu 2022. Stajnia z Maranello straciła przez nie mnóstwo punktów i szybko wypadła z gry o mistrzostwo świata.

Pomimo oczywistych błędów, konsekwencje zostały wyciągnięte wyłącznie w stosunku do szefa zespołu - Matti Binotto, który pod koniec grudnia pożegnał się ze swoim stanowiskiem. Funkcję głównego stratega zachował Inaki Rueda.

Odnosząc się do ubiegłorocznych błędów taktycznych, Vasseur powiedział: Bardzo często, gdy rozmawiamy na temat strategii, dostrzegamy tylko wierzchołek góry lodowej.

Strategia nie jest wyłączną odpowiedzialnością faceta, który znajduje się na szczycie tej wielkiej góry. Chodzi o organizację, komunikację, przepływ informacji przy stanowisku w alei serwisowej.

Obecnie wszystko sprawdzamy. W moim przypadku jest trochę za wcześnie na jakiekolwiek posunięcia, ale będziemy musieli coś poprawić. Czymś aroganckim byłoby, gdybym podejmował działania w sprawie organizacji po dwóch tygodniach pracy w zespole.

Prowadzimy rozmowy, aby spróbować zrozumieć, w jaki sposób moglibyśmy poprawić system, jakie są jego słabości i jak możemy wykonać lepszą pracę. Mówimy jednak bardziej o ciągłym doskonaleniu. Z mojej perspektywy gwałtowne zmiany nie miałyby większego sensu.

Ufam facetom, którzy się tym zajmują. Postaram się zrobić wszystko co tylko mogę, aby zapewnić im możliwie jak najlepsze warunki do wykonywania pracy. Jeśli to nie zadziała, to wtedy, po kilku tygodniach lub miesiącach, nadejdzie czas, aby podjąć działania. Ale mają moje zaufanie.

Dopytywany o to, czy zidentyfikował już potencjalne problemy w systemie planowania strategii Ferrari, Vasseur wyjaśniał: Prowadzimy w tej sprawie rozmowy, dyskutujemy na temat organizacji. Ale tak jak już wspomniałem - gdy mówimy o strategii, aerodynamice lub innych tematach, musimy unikać skupiania się wyłącznie na szczycie piramidy.

Bardzo często zdarza się, że na stanowisku serwisowym największym problemem jest komunikacja i liczba zaangażowanych osób, a nie poszczególne jednostki. Po prostu potrzebujesz jasnego przepływu komunikacji między dobrymi ludźmi na odpowiednich stanowiskach. Prace nad takim modelem trwają.