Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Stajnia z Maranello miała zagwarantować sobie wsparcie finansowe na rekordowym poziomie.
23.04.2417:39
Mateusz Szymkiewicz
1043wyświetlenia
Embed from Getty Images

Sport Business informuje, że Ferrari jest o krok od pozyskania tytularnego sponsoringu koncernu Hewlett-Packard.

Stajnia z Maranello od 2022 roku rywalizuje pod oryginalnym szyldem, rezygnując z wieloletniej współpracy z koncernem Philipp Morris. W latach 2018-2021 amerykański gigant z branży tytoniowej promował na samochodach Scuderii fundację Mission Winnow, przedstawiającą alternatywne rozwiązania dla tradycyjnych papierosów.

Według ustaleń Sport Business, lukę wkrótce wypełni Hewlett-Packard, który ma pełnić funkcję tytularnego sponsora Ferrari. Porozumienie między producentem elektroniki a włoskim zespołem ma być pokłosiem transferu Lewisa Hamiltona z Mercedesa od 2025 roku.

Wypłaty kierowców nie są objęte limitami budżetowymi w Formule 1, co pozwala zespołom na nielimitowane wydatki na zatrudnianie gwiazd - stwierdził Matthew Williams, korespondent Sport Business, łącząc umowę z sponsorską z koniecznością pokrycia gaży Hamiltona.

Z dalszej części raportu dowiadujemy się, iż umowa Ferrari z HP ma być porównywalnej wartości co współpraca Red Bull Racing z Oracle. Kontrakt między aktualnymi mistrzami świata a tytularnym partnerem rzekomo warty jest 100 milionów dolarów rocznie, co uważa się za rekord w Formule 1.