Rampf: Priorytetem w Singapurze doskonałe własności trakcyjne

"Ze wszystkich czynników największą niewiadomą stanowi nawierzchnia toru"
25.09.0815:02
BMW Sauber
2727wyświetlenia

Piętnasty tegoroczny weekend Formuły 1 zbliża się wielkimi krokami. Willi Rampf, dyrektor techniczny BMW Sauber F1 Team opowiada o Grand Prix Singapuru i zagrożeniach związanych z pierwszym nocnym wyścigiem w historii tego sportu.

Z punktu widzenia kibiców Grand Prix Singapuru, które jest pierwszym wyścigiem w historii Formuły 1 rozgrywanym po zmroku, będzie prawdziwym wydarzeniem. - mówi Niemiec o najnowszym wyścigu w kalendarzu Formuły 1. Tor zawiera liczne zakręty pod kątem 90 stopni, na których prędkość będzie oscylowała w zakresie 100 km/godz. W związku z tym, właściwości trakcyjne stanowić będą najwyższy priorytet. Poziom docisku jest duży, porównywalny z Monaco.

Ze wszystkich czynników największą niewiadomą stanowi nawierzchnia toru. - dodaje Rampf. Warto zauważyć, że większa część toru przebiega po drodze publicznej, na której codziennie panuje spory ruch. W dodatku, nie możemy nie brać pod uwagę faktu, iż brak nasłonecznienia będzie miał wpływ na temperaturę toru. Będzie ona niższa niż podczas innych wyścigów w tej części świata. Przy ustawieniach bolidu z pewnością trzeba będzie o tym pamiętać.

Dlatego też przygotowując się do pierwszego Grand Prix Singapuru, które odbędzie się na torze Marina Bay w najbliższy weekend i poszukując idealnych ustawień BMW Sauber F1 Team musi polegać wyłącznie na symulacjach komputerowych. Ta metoda doskonale sprawdzała się w przeszłości. - wyjaśnia Rampf. Na pewno też nietypowe godziny pracy będą stawiały zaangażowanemu personelowi wiele wymagań, ale z drugiej strony będzie to ciekawe doświadczenie. Jestem przekonany, że będziemy w stanie kontynuować dobrą passę, jaka nam ostatnio towarzyszy. Czekam z niecierpliwością na to nowe wyzwanie.

Źródło: Informacja prasowa BMW-Sauber-F1.com

KOMENTARZE

3
brasilo
25.09.2008 07:11
Mark Webber ''Nie wygląda na to, żeby na tym torze potrzebna była jakaś niewiarygodna trakcja'' hmm kto ma racje kierowca czy inzynierek
Jankes
25.09.2008 03:18
hehe, Nicka opony powinni na grillu przygotowywać :D
Adam1970
25.09.2008 02:08
"Niska temperatura toru" - Nick Heidfeld już zaciera ręce... ...bo ogrzewa nimi od czwartku opony przed qualem...