GROSSER PREIS VON DEUTSCHLAND 1974
Nürburgring04 sierpnia

Długość toru: 22,835 kmLiczba okrążeń: 14Pełny dystans: 319,690 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne7:07,000 - Jacky Ickx (Ferrari 312B2), 1972Najszybsze okrążenie wyścigu7:11,400 - Carlos Pace (Surtees TS14A), 1973Największa średnia prędkość wyścigu184,191 km/h - Jackie Stewart (Tyrrell 003), 1971
REZULTATY WYŚCIGU
1.
Clay Regazzoni 1114 okr. 1h41m35,
2.
Jody Scheckter 314 okr. +0:50,700
3.
Carlos Reutemann 714 okr. +1:23,300
P. | Z. | Kierowca (Nr) | Bolid | Op. | Ok. | Czas/strata/powód nieukończ. | B |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | +1 | Clay Regazzoni 11 | Ferrari 312B3 | 14 | 1h41m35, | 0 | |
2 | +2 | Jody Scheckter 3 | Tyrrell 007 | 14 | +0:50,700 | 0 | |
3 | +3 | Carlos Reutemann 7 | Brabham BT44 | 14 | +1:23,300 | 0 | |
4 | +4 | Ronnie Peterson 1 | Lotus 76 | 14 | +1:24,200 | 0 | |
5 | +4 | Jacky Ickx 2 | Lotus 72E | 14 | +1:25,000 | 0 | |
6 | +5 | Tom Pryce 16 | Shadow DN3 | 14 | +2:18,100 | 0 | |
7 | +12 | Hans-Joachim Stuck 9 | March 741 | 14 | +2:38,700 | 0 | |
8 | +10 | Jean-Pierre Jarier 17 | Shadow DN3 | 14 | +3:25,900 | 0 | |
9 | +11 | Graham Hill 26 | Lola T370 | 14 | +3:26,400 | 0 | |
10 | +14 | Henri Pescarolo 15 | BRM P201 | 14 | +4:17,700 | 0 | |
11 | +14 | Derek Bell 18 | Surtees TS16 | 14 | +5:17,700 | 0 | |
12 | +5 | Carlos Pace 8 | Brabham BT44 | 14 | +6:26,300 | 0 | |
13 | +10 | Vittorio Brambilla 10 | March 741 | 14 | +8:43,100 | 0 | |
14 | +12 | Ian Ashley 32 | Token RJ02 | 13 | +1 okr. | 0 | |
15 | -3 | Mike Hailwood 33 | McLaren M23 | 12 | +2 okr. | 0 | |
Niesklasyfikowani | |||||||
Jochen Mass 19 | Surtees TS16 | 10 | silnik | 0 | |||
James Hunt 24 | Hesketh 308 | 10 | skrzynia biegów | 0 | |||
Patrick Depailler 4 | Tyrrell 007 | 5 | wypadek/zawieszenie | 0 | |||
Arturo Merzario 20 | Williams FW03 | 5 | przepustnica | 0 | |||
Jean-Pierre Beltoise 14 | BRM P201 | 4 | układ paliwowy | 0 | |||
Vern Schuppan 22 | Ensign N174 | 4 | skrzynia biegów | 0 | |||
Emerson Fittipaldi 5 | McLaren M23 | 2 | kolizja z Hulmem | 0 | |||
Jacques Laffite 21 | Williams FW02 | 2 | wypadek/zawieszenie | 0 | |||
John Watson 28 | Brabham BT44 | 1 | wypadek/zawieszenie | 0 | |||
Niki Lauda 12 | Ferrari 312B3 | 0 | kolizja z Scheckterem | 0 | |||
Denny Hulme 6 | McLaren M23 | 0 | wypadek | 0 |
Najszybsze okrażenie: Jody Scheckter (Tyrrell 007) - 7:11,100 na 11 okr.