GRANDE PREMIO DO BRASIL 1976
Autódromo José Carlos Pace25 stycznia

Długość toru: 7,96 kmLiczba okrążeń: 40Pełny dystans: 318,400 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne2:29,880 - Jean-Pierre Jarier (Shadow DN5), 1975Najszybsze okrążenie wyścigu2:34,160 - Jean-Pierre Jarier (Shadow DN5), 1975Największa średnia prędkość wyścigu180,615 km/h - Emerson Fittipaldi (McLaren M23), 1974
REZULTATY WYŚCIGU
1.
Niki Lauda 140 okr. 1h45m16,780
2.
Patrick Depailler 440 okr. +0:21,470
3.
Tom Pryce 1640 okr. +0:23,840
P. | Z. | Kierowca (Nr) | Bolid | Op. | Ok. | Czas/strata/powód nieukończ. | B |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | +1 | Niki Lauda 1 | Ferrari 312T | 40 | 1h45m16,780 | 0 | |
2 | +7 | Patrick Depailler 4 | Tyrrell 007 | 40 | +0:21,470 | 0 | |
3 | +9 | Tom Pryce 16 | Shadow DN5 | 40 | +0:23,840 | 0 | |
4 | +10 | Hans-Joachim Stuck 34 | March 761 | 40 | +1:28,170 | 0 | |
5 | +8 | Jody Scheckter 3 | Tyrrell 007 | 40 | +1:56,460 | 0 | |
6 | = | Jochen Mass 12 | McLaren M23 | 40 | +1:58,270 | 0 | |
7 | -3 | Clay Regazzoni 2 | Ferrari 312T | 40 | +2:15,240 | 0 | |
8 | +11 | Jacky Ickx 20 | Wolf Williams FW05 | 39 | +1 okr. | 0 | |
9 | +8 | Renzo Zorzi 21 | Williams FW04 | 39 | +1 okr. | 0 | |
10 | = | Carlos Pace 8 | Brabham BT45 | 39 | +1 okr. | 0 | |
11 | +9 | Ingo Hoffmann 31 | Copersucar FD03 | 39 | +1 okr. | 0 | |
12 | +3 | Carlos Reutemann 7 | Brabham BT45 | 37 | +3 okr. | 0 | |
13 | -8 | Emerson Fittipaldi 30 | Copersucar FD04 | 37 | +3 okr. | 0 | |
14 | +8 | Lella Lombardi 10 | March 761 | 36 | +4 okr. | 0 | |
Niesklasyfikowani | |||||||
Jean-Pierre Jarier 17 | Shadow DN5B | 33 | poślizg na oleju | 0 | |||
James Hunt 11 | McLaren M23 | 32 | przepustnica/wypadek | 0 | |||
Vittorio Brambilla 9 | March 761 | 15 | wyciek oleju | 0 | |||
Jacques Laffite 26 | Ligier JS5 | 14 | układ przeniesienia napędu | 0 | |||
Ronnie Peterson 5 | Lotus 77 | 10 | kolizja z Andrettim | 0 | |||
Mario Andretti 6 | Lotus 77 | 6 | kolizja z Petersonem | 0 | |||
John Watson 28 | Penske PC3 | 2 | układ paliwowy/pożar | 0 | |||
Ian Ashley 14 | BRM P201B | 2 | pompa olejowa | 0 |
Najszybsze okrażenie: Jean-Pierre Jarier (Shadow DN5B) - 2:35,070 na 31 okr.