NATIONAL PANASONIC GRAND PRIX OF SOUTH AFRICA 1984
Kyalami Circuit07 kwietnia

Długość toru: 4,104 kmLiczba okrążeń: 75Pełny dystans: 307,800 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne1:06,351 - Rene Arnoux (Renault RE30B), 1982Najszybsze okrążenie wyścigu1:08,278 - Alain Prost (Renault RE30B), 1982Największa średnia prędkość wyścigu205,779 km/h - Alain Prost (Renault RE30B), 1982
REZULTATY WYŚCIGU
1.
Niki Lauda 875 okr. 1h29m23,430
2.
Alain Prost 775 okr. +1:05,950
3.
Derek Warwick 1674 okr. +1 okr.
P. | Z. | Kierowca (Nr) | Bolid | Op. | Ok. | Czas/strata/powód nieukończ. | B |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | +7 | Niki Lauda 8 | McLaren MP4/2 | 75 | 1h29m23,430 | 0 | |
2 | +3 | Alain Prost 7 | McLaren MP4/2 | 75 | +1:05,950 | 0 | |
3 | +6 | Derek Warwick 16 | Renault RE50 | 74 | +1 okr. | 0 | |
4 | +14 | Riccardo Patrese 22 | Alfa Romeo 184T | 73 | +2 okr. | 0 | |
5 | +9 | Andrea de Cesaris 26 | Ligier JS23 | 73 | +2 okr. | 0 | |
6 | +7 | Ayrton Senna 19 | Toleman TG183B | 72 | +3 okr. | 0 | |
7 | = | Elio de Angelis 11 | Lotus 95T | 71 | +4 okr. | 0 | |
8 | +12 | Mauro Baldi 21 | Spirit 101 | 71 | +4 okr. | 0 | |
9 | +14 | Marc Surer 17 | Arrows A6 | 71 | +4 okr. | 0 | |
10 | +7 | Francois Hesnault 25 | Ligier JS23 | 71 | +4 okr. | 0 | |
11 | -1 | Michele Alboreto 27 | Ferrari 126C4 | 70 | +5 okr. | 0 | |
12 | +14 | Thierry Boutsen 18 | Arrows A6 | 70 | +5 okr. | 0 | |
Niesklasyfikowani | |||||||
Patrick Tambay 15 | Renault RE50 | 66 | brak paliwa | 0 | |||
Jacques Laffite 5 | Williams FW09 | 60 | układ przeniesienia napędu | 0 | |||
Manfred Winkelhock 14 | ATS D7 | 53 | silnik | 0 | |||
Keke Rosberg 6 | Williams FW09 | 51 | utrata koła | 0 | |||
Nigel Mansell 12 | Lotus 95T | 51 | turbo | 0 | |||
Rene Arnoux 28 | Ferrari 126C4 | 40 | wtrysk | 0 | |||
Nelson Piquet 1 | Brabham BT53 | 29 | turbo | 0 | |||
Johnny Cecotto 20 | Toleman TG183B | 26 | pęknięta opona/zawieszenie | 0 | |||
Philippe Alliot 9 | RAM 02 | 24 | wyciek wody/silnik | 0 | |||
Jonathan Palmer 10 | RAM 01 | 22 | skrzynia biegów | 0 | |||
Teo Fabi 2 | Brabham BT53 | 18 | turbo | 0 | |||
Eddie Cheever 23 | Alfa Romeo 184T | 4 | chłodnica | 0 | |||
Zdyskwalifikowani | |||||||
Martin Brundle 3 | Tyrrell 012 | 71 | 0 | ||||
Stefan Bellof 4 | Tyrrell 012 | 60 | 0 |
Najszybsze okrażenie: Patrick Tambay (Renault RE50) - 1:08,877 na 64 okr.