GRAND PRIX OF BELGIUM 1984
Circuit Zolder29 kwietnia

Długość toru: 4,262 kmLiczba okrążeń: 70Pełny dystans: 298,340 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne1:15,701 - Alain Prost (Renault RE30B), 1982Najszybsze okrążenie wyścigu1:20,214 - John Watson (McLaren MP4/1B), 1982Największa średnia prędkość wyścigu180,445 km/h - Carlos Reutemann (Williams FW07C), 1981
REZULTATY WYŚCIGU
1.
Michele Alboreto 2770 okr. 1h36m32,048
2.
Derek Warwick 1670 okr. +0:42,386
3.
Rene Arnoux 2870 okr. +1:09,803
P. | Z. | Kierowca (Nr) | Bolid | Op. | Ok. | Czas/strata/powód nieukończ. | B |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | = | Michele Alboreto 27 | Ferrari 126C4 | 70 | 1h36m32,048 | 0 | |
2 | +2 | Derek Warwick 16 | Renault RE50 | 70 | +0:42,386 | 0 | |
3 | -1 | Rene Arnoux 28 | Ferrari 126C4 | 70 | +1:09,803 | 0 | |
4 | -1 | Keke Rosberg 6 | Williams FW09 | 69 | +1 okr. | 0 | |
5 | = | Elio de Angelis 11 | Lotus 95T | 69 | +1 okr. | 0 | |
6 | +13 | Ayrton Senna 19 | Toleman TG183B | 68 | +2 okr. | 0 | |
7 | +5 | Patrick Tambay 15 | Renault RE50 | 68 | +2 okr. | 0 | |
8 | +16 | Marc Surer 17 | Arrows A6 | 68 | +2 okr. | 0 | |
9 | = | Nelson Piquet 1 | Brabham BT53 | 66 | +4 okr. | 0 | |
10 | +16 | Jonathan Palmer 10 | RAM 02 | 64 | +6 okr. | 0 | |
Niesklasyfikowani | |||||||
Mauro Baldi 21 | Spirit 101 | 53 | zawieszenie | 0 | |||
Andrea de Cesaris 26 | Ligier JS23 | 42 | wypadek | 0 | |||
Teo Fabi 2 | Brabham BT53 | 42 | poślizg | 0 | |||
Manfred Winkelhock 14 | ATS D7 | 39 | układ wydechowy | 0 | |||
Niki Lauda 8 | McLaren MP4/2 | 35 | pompa wodna | 0 | |||
Eddie Cheever 23 | Alfa Romeo 184T | 28 | silnik | 0 | |||
Jacques Laffite 5 | Williams FW09 | 15 | elektryka | 0 | |||
Francois Hesnault 25 | Ligier JS25 | 15 | chłodnica | 0 | |||
Thierry Boutsen 18 | Arrows A7 | 15 | silnik | 0 | |||
Piercarlo Ghinzani 24 | Osella FA1F | 14 | układ przeniesienia napędu | 0 | |||
Nigel Mansell 12 | Lotus 95T | 14 | sprzęgło | 0 | |||
Alain Prost 7 | McLaren MP4/2 | 5 | dystrybutor | 0 | |||
Riccardo Patrese 22 | Alfa Romeo 184T | 2 | zapłon | 0 | |||
Johnny Cecotto 20 | Toleman TG183B | 1 | sprzęgło | 0 | |||
Zdyskwalifikowani | |||||||
Stefan Bellof 4 | Tyrrell 012 | 69 | 0 | ||||
Martin Brundle 3 | Tyrrell 012 | 51 | 0 |
Najszybsze okrażenie: Rene Arnoux (Ferrari 126C4) - 1:19,294 na 64 okr.