DETROIT GRAND PRIX 1984
Detroit Street Circuit24 czerwca

Długość toru: 4,023 kmLiczba okrążeń: 63Pełny dystans: 253,449 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne1:44,734 - Rene Arnoux (Ferrari 126C2B), 1983Najszybsze okrążenie wyścigu1:47,668 - John Watson (McLaren MP4/1C), 1983Największa średnia prędkość wyścigu130,6 km/h - Michele Alboreto (Tyrrell 011), 1983
REZULTATY WYŚCIGU
1.
Nelson Piquet 163 okr. 1h55m41,842
2.
Elio de Angelis 1163 okr. +0:32,638
3.
Teo Fabi 263 okr. +1:26,528
P. | Z. | Kierowca (Nr) | Bolid | Op. | Ok. | Czas/strata/powód nieukończ. | B |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | = | Nelson Piquet 1 | Brabham BT53 | 63 | 1h55m41,842 | 0 | |
2 | +3 | Elio de Angelis 11 | Lotus 95T | 63 | +0:32,638 | 0 | |
3 | +20 | Teo Fabi 2 | Brabham BT53 | 63 | +1:26,528 | 0 | |
4 | -2 | Alain Prost 7 | McLaren MP4/2 | 63 | +1:55,258 | 0 | |
5 | +14 | Jacques Laffite 5 | Williams FW09 | 62 | +1 okr. | 0 | |
Niesklasyfikowani | |||||||
Michele Alboreto 27 | Ferrari 126C4 | 49 | silnik | 0 | |||
Keke Rosberg 6 | Williams FW09 | 47 | turbo | 0 | |||
Derek Warwick 16 | Renault RE50 | 40 | skrzynia biegów | 0 | |||
Patrick Tambay 15 | Renault RE50 | 33 | układ przeniesienia napędu | 0 | |||
Philippe Alliot 9 | RAM 02 | 33 | hamulce/wypadek | 0 | |||
Niki Lauda 8 | McLaren MP4/2 | 33 | elektryka | 0 | |||
Nigel Mansell 12 | Lotus 95T | 27 | skrzynia biegów | 0 | |||
Thierry Boutsen 18 | Arrows A7 | 27 | silnik | 0 | |||
Andrea de Cesaris 26 | Ligier JS23 | 24 | przegrzanie | 0 | |||
Johnny Cecotto 20 | Toleman TG184 | 23 | sprzęgło | 0 | |||
Eddie Cheever 23 | Alfa Romeo 184T | 21 | silnik | 0 | |||
Ayrton Senna 19 | Toleman TG184 | 21 | zawieszenie/wypadek | 0 | |||
Riccardo Patrese 22 | Alfa Romeo 184T | 20 | poślizg | 0 | |||
Francois Hesnault 25 | Ligier JS23 | 3 | kolizja z Ghinzanim | 0 | |||
Piercarlo Ghinzani 24 | Osella FA1F | 3 | kolizja z Hesnaultem | 0 | |||
Rene Arnoux 28 | Ferrari 126C4 | 2 | poślizg | 0 | |||
Jonathan Palmer 10 | RAM 02 | 2 | pęknięta opona/wypadek | 0 | |||
Manfred Winkelhock 14 | ATS D7 | 0 | wypadek | 0 | |||
Zdyskwalifikowani | |||||||
Martin Brundle 3 | Tyrrell 012 | 63 | 0 | ||||
Stefan Bellof 4 | Tyrrell 012 | 33 | 0 |
Najszybsze okrażenie: Derek Warwick (Renault RE50) - 1:46,221 na 32 okr.