JOHN PLAYER SPECIAL BRITISH GRAND PRIX 1984
Brands Hatch22 lipca

Długość toru: 4,207 kmLiczba okrążeń: 71Pełny dystans: 298,697 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne1:09,540 - Keke Rosberg (Williams FW08), 1982Najszybsze okrążenie wyścigu1:12,368 - Didier Pironi (Ligier JS11/15), 1980Największa średnia prędkość wyścigu202,318 km/h - Alan Jones (Williams FW07B), 1980
REZULTATY WYŚCIGU
1.
Niki Lauda 871 okr. 1h29m28,532
2.
Derek Warwick 1671 okr. +0:42,123
3.
Ayrton Senna 1971 okr. +1:03,328
| P. | Z. | Kierowca (Nr) | Bolid | Op. | Ok. | Czas/strata/powód nieukończ. | B |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | +2 | Niki Lauda 8 | McLaren MP4/2 | 71 | 1h29m28,532 | 0 | |
| 2 | +4 | Derek Warwick 16 | Renault RE50 | 71 | +0:42,123 | 0 | |
| 3 | +4 | Ayrton Senna 19 | Toleman TG184 | 71 | +1:03,328 | 0 | |
| 4 | = | Elio de Angelis 11 | Lotus 95T | 70 | +1 okr. | 0 | |
| 5 | +4 | Michele Alboreto 27 | Ferrari 126C4 | 70 | +1 okr. | 0 | |
| 6 | +7 | Rene Arnoux 28 | Ferrari 126C4 | 70 | +1 okr. | 0 | |
| 7 | -6 | Nelson Piquet 1 | Brabham BT53 | 70 | +1 okr. | 0 | |
| 8 | +2 | Patrick Tambay 15 | Renault RE50 | 69 | +2 okr. | 0 | |
| 9 | +12 | Piercarlo Ghinzani 24 | Osella FA1F | 68 | +3 okr. | 0 | |
| 10 | +9 | Andrea de Cesaris 26 | Ligier JS23 | 68 | +3 okr. | 0 | |
| 11 | +4 | Marc Surer 17 | Arrows A7 | 67 | +4 okr. | 0 | |
| 12 | +5 | Riccardo Patrese 22 | Alfa Romeo 184T | 66 | +5 okr. | 0 | |
| Niesklasyfikowani | |||||||
| Huub Rothengatter 21 | Spirit 101 | 62 | niesklasyfikowany | 0 | |||
| Francois Hesnault 25 | Ligier JS23 | 43 | elektryka | 0 | |||
| Alain Prost 7 | McLaren MP4/2 | 37 | skrzynia biegów | 0 | |||
| Nigel Mansell 12 | Lotus 95T | 24 | skrzynia biegów | 0 | |||
| Thierry Boutsen 18 | Arrows A7 | 24 | elektryka | 0 | |||
| Jacques Laffite 5 | Williams FW09B | 14 | pompa wodna | 0 | |||
| Jonathan Palmer 10 | RAM 02 | 10 | wypadek | 0 | |||
| Teo Fabi 2 | Brabham BT53 | 9 | elektryka | 0 | |||
| Manfred Winkelhock 14 | ATS D7 | 8 | poślizg | 0 | |||
| Keke Rosberg 6 | Williams FW09B | 5 | silnik | 0 | |||
| Eddie Cheever 23 | Alfa Romeo 184T | 0 | wypadek | 0 | |||
| Philippe Alliot 9 | RAM 02 | 0 | kolizja z Johanssonem i Cheeverem | 0 | |||
| Jo Gartner 30 | Osella FA1F | 0 | wypadek | 0 | |||
| Zdyskwalifikowani | |||||||
| Stefan Bellof 4 | Tyrrell 012 | 68 | 0 | ||||
| Stefan Johansson 3 | Tyrrell 012 | 1 | 0 | ||||
Najszybsze okrażenie: Niki Lauda (McLaren MP4/2) - 1:13,191 na 57 okr.