GRANDE PREMIO DE PORTUGAL 1987
Circuito do Estoril20 września

Długość toru: 4,35 kmLiczba okrążeń: 70Pełny dystans: 304,500 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne1:16,673 - Ayrton Senna (Lotus 98T), 1986Najszybsze okrążenie wyścigu1:20,943 - Nigel Mansell (Williams FW11), 1986Największa średnia prędkość wyścigu187,644 km/h - Nigel Mansell (Williams FW11), 1986
REZULTATY WYŚCIGU
1.
Alain Prost 170 okr. 1h37m03,906
2.
Gerhard Berger 2870 okr. +0:20,493
3.
Nelson Piquet 670 okr. +1:03,295
P. | Z. | Kierowca (Nr) | Bolid | Op. | Ok. | Czas/strata/powód nieukończ. | B |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | +2 | Alain Prost 1 | McLaren MP4/3 | 70 | 1h37m03,906 | 0 | |
2 | -1 | Gerhard Berger 28 | Ferrari F1-87 | 70 | +0:20,493 | 0 | |
3 | +1 | Nelson Piquet 6 | Williams FW11B | 70 | +1:03,295 | 0 | |
4 | +6 | Teo Fabi 19 | Benetton B187 | 69 | +1 okr. | 0 | |
5 | +3 | Stefan Johansson 2 | McLaren MP4/3 | 69 | +1 okr. | 0 | |
6 | +5 | Eddie Cheever 18 | Arrows A10 | 68 | +2 okr. | 0 | |
7 | -2 | Ayrton Senna 12 | Lotus 99T | 68 | +2 okr. | 0 | |
8 | +7 | Satoru Nakajima 11 | Lotus 99T | 68 | +2 okr. | 0 | |
9 | +13 | Ivan Capelli 16 | March 871 | 67 | +3 okr. | 0 | |
10 | +14 | Jonathan Palmer 3 | Tyrrell DG016 | 67 | +3 okr. | 0 | |
11 | +3 | Alessandro Nannini 24 | Minardi M187 | 66 | +4 okr. | 0 | |
12 | +9 | Philippe Streiff 4 | Tyrrell DG016 | 66 | +4 okr. | 0 | |
13 | -1 | Derek Warwick 17 | Arrows A10 | 66 | +4 okr. | 0 | |
14 | -5 | Thierry Boutsen 20 | Benetton B187 | 64 | +6 okr. | 0 | |
Niesklasyfikowani | |||||||
Andrea de Cesaris 8 | Brabham BT56 | 54 | wtrysk | 0 | |||
Michele Alboreto 27 | Ferrari F1-87 | 38 | skrzynia biegów | 0 | |||
Martin Brundle 9 | Zakspeed 871 | 35 | skrzynia biegów | 0 | |||
Franco Forini 22 | Osella FA1I | 32 | zawieszenie | 0 | |||
Philippe Alliot 30 | Lola LC87 | 31 | silnik | 0 | |||
Rene Arnoux 25 | Ligier JS29C | 29 | chłodnica | 0 | |||
Alex Caffi 21 | Osella FA1I | 27 | turbo | 0 | |||
Piercarlo Ghinzani 26 | Ligier JS29C | 24 | zapłon | 0 | |||
Adrian Campos 23 | Minardi M187 | 24 | chłodnica/wypadek | 0 | |||
Nigel Mansell 5 | Williams FW11B | 13 | elektryka | 0 | |||
Riccardo Patrese 7 | Brabham BT56 | 13 | silnik | 0 |
Najszybsze okrażenie: Gerhard Berger (Ferrari F1-87) - 1:19,282 na 66 okr.