GRAN PREMIO TIO PEPE DE ESPANA 1987
Circuito de Jerez-Ángel Nieto 27 września

Długość toru: 4,218 kmLiczba okrążeń: 72Pełny dystans: 303,696 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne1:21,605 - Ayrton Senna (Lotus 98T), 1986Najszybsze okrążenie wyścigu1:27,176 - Nigel Mansell (Williams FW11), 1986Największa średnia prędkość wyścigu167,486 km/h - Ayrton Senna (Lotus 98T), 1986
REZULTATY WYŚCIGU
1.
Nigel Mansell 572 okr. 1h49m12,692
2.
Alain Prost 172 okr. +0:22,225
3.
Stefan Johansson 272 okr. +0:30,818
P. | Z. | Kierowca (Nr) | Bolid | Op. | Ok. | Czas/strata/powód nieukończ. | B |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | +1 | Nigel Mansell 5 | Williams FW11B | 72 | 1h49m12,692 | 0 | |
2 | +5 | Alain Prost 1 | McLaren MP4/3 | 72 | +0:22,225 | 0 | |
3 | +8 | Stefan Johansson 2 | McLaren MP4/3 | 72 | +0:30,818 | 0 | |
4 | -3 | Nelson Piquet 6 | Williams FW11B | 72 | +0:31,450 | 0 | |
5 | = | Ayrton Senna 12 | Lotus 99T | 72 | +1:13,507 | 0 | |
6 | +11 | Philippe Alliot 30 | Lola LC87 | 71 | +1 okr. | 0 | |
7 | +8 | Philippe Streiff 4 | Tyrrell DG016 | 71 | +1 okr. | 0 | |
8 | +5 | Eddie Cheever 18 | Arrows A10 | 70 | +2 okr. | 0 | |
9 | +9 | Satoru Nakajima 11 | Lotus 99T | 70 | +2 okr. | 0 | |
10 | +2 | Derek Warwick 17 | Arrows A10 | 70 | +2 okr. | 0 | |
11 | +9 | Martin Brundle 9 | Zakspeed 871 | 70 | +2 okr. | 0 | |
12 | +7 | Ivan Capelli 16 | March 871 | 70 | +2 okr. | 0 | |
13 | -4 | Riccardo Patrese 7 | Brabham BT56 | 68 | +4 okr. | 0 | |
14 | +10 | Adrian Campos 23 | Minardi M187 | 68 | +4 okr. | 0 | |
15 | -11 | Michele Alboreto 27 | Ferrari F1-87 | 67 | +5 okr. | 0 | |
16 | -8 | Thierry Boutsen 20 | Benetton B187 | 66 | +6 okr. | 0 | |
Niesklasyfikowani | |||||||
Gerhard Berger 28 | Ferrari F1-87 | 62 | układ chłodzenia/silnik | 0 | |||
Jonathan Palmer 3 | Tyrrell DG016 | 55 | kolizja z Arnoux | 0 | |||
Rene Arnoux 25 | Ligier JS29C | 55 | kolizja z Palmerem | 0 | |||
Christian Danner 10 | Zakspeed 871 | 50 | skrzynia biegów | 0 | |||
Alessandro Nannini 24 | Minardi M187 | 45 | turbo | 0 | |||
Teo Fabi 19 | Benetton B187 | 40 | hamulce | 0 | |||
Andrea de Cesaris 8 | Brabham BT56 | 26 | skrzynia biegów | 0 | |||
Piercarlo Ghinzani 26 | Ligier JS29C | 24 | zapłon | 0 | |||
Pascal Fabre 14 | AGS JH22 | 10 | sprzęgło | 0 | |||
Nicola Larini 32 | Coloni FC187 | 8 | zawieszenie | 0 |
Najszybsze okrażenie: Gerhard Berger (Ferrari F1-87) - 1:26,986 na 49 okr.