GRANDE PREMIO DO BRASIL 1989
Jacarepaguá, Autódromo Nelson Piquet26 marca

Długość toru: 5,031 kmLiczba okrążeń: 61Pełny dystans: 306,891 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne1:25,501 - Ayrton Senna (Lotus 98T), 1986Najszybsze okrążenie wyścigu1:32,943 - Gerhard Berger (Ferrari F1-87/88C), 1988Największa średnia prędkość wyścigu188,438 km/h - Alain Prost (McLaren MP4/4), 1988
REZULTATY WYŚCIGU
1.
Nigel Mansell 2761 okr. 1h38m58,744
2.
Alain Prost 261 okr. +0:07,809
3.
Mauricio Gugelmin 1561 okr. +0:09,370
P. | Z. | Kierowca (Nr) | Bolid | Op. | Ok. | Czas/strata/powód nieukończ. | B |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | +5 | Nigel Mansell 27 | Ferrari F1-89 | 61 | 1h38m58,744 | 0 | |
2 | +3 | Alain Prost 2 | McLaren MP4/5 | 61 | +0:07,809 | 0 | |
3 | +9 | Mauricio Gugelmin 15 | March 881 | 61 | +0:09,370 | 0 | |
4 | +6 | Johnny Herbert 20 | Benetton B188 | 61 | +0:10,493 | 0 | |
5 | +3 | Derek Warwick 9 | Arrows A11 | 61 | +0:17,866 | 0 | |
6 | +5 | Alessandro Nannini 19 | Benetton B188 | 61 | +0:18,241 | 0 | |
7 | +11 | Jonathan Palmer 3 | Tyrrell 017B | 60 | +1 okr. | 0 | |
8 | +13 | Satoru Nakajima 12 | Lotus 101 | 60 | +1 okr. | 0 | |
9 | +13 | Olivier Grouillard 26 | Ligier JS33 | 60 | +1 okr. | 0 | |
10 | +10 | Michele Alboreto 4 | Tyrrell 017B | 59 | +2 okr. | 0 | |
11 | -10 | Ayrton Senna 1 | McLaren MP4/5 | 59 | +2 okr. | 0 | |
12 | +14 | Philippe Alliot 30 | Lola LC88B | 58 | +3 okr. | 0 | |
13 | +2 | Andrea de Cesaris 22 | Dallara BMS189 | 57 | +4 okr. | 0 | |
14 | +3 | Christian Danner 38 | Rial ARC2 | 56 | +5 okr. | 0 | |
Niesklasyfikowani | |||||||
Riccardo Patrese 6 | Williams FW12C | 51 | alternator | 0 | |||
Eddie Cheever 10 | Arrows A11 | 37 | kolizja z Schneiderem | 0 | |||
Bernd Schneider 34 | Zakspeed 891 | 36 | kolizja z Cheeverem | 0 | |||
Martin Brundle 7 | Brabham BT58 | 27 | półoś napędowa | 0 | |||
Ivan Capelli 16 | March 881 | 22 | zawieszenie | 0 | |||
Nelson Piquet 11 | Lotus 101 | 10 | układ paliwowy | 0 | |||
Stefano Modena 8 | Brabham BT58 | 9 | półoś napędowa | 0 | |||
Thierry Boutsen 5 | Williams FW12C | 3 | silnik | 0 | |||
Pierluigi Martini 23 | Minardi M188B | 2 | podwozie | 0 | |||
Gerhard Berger 28 | Ferrari F1-89 | 0 | kolizja z Senną | 0 | |||
Luis Perez-Sala 24 | Minardi M188B | 0 | kolizja z Grouillardem | 0 | |||
Zdyskwalifikowani | |||||||
Nicola Larini 17 | Osella FA1M89 | 10 | 0 |
Najszybsze okrażenie: Riccardo Patrese (Williams FW12C) - 1:32,507 na 47 okr.