GRAND PRIX DE MONACO 1989
Circuit de Monaco07 maja

Długość toru: 3,328 kmLiczba okrążeń: 77Pełny dystans: 256,256 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne1:22,627 - Alain Prost (McLaren MP4/2C), 1986Najszybsze okrążenie wyścigu1:26,321 - Ayrton Senna (McLaren MP4/4), 1988Największa średnia prędkość wyścigu134,634 km/h - Alain Prost (McLaren MP4/2C), 1986
REZULTATY WYŚCIGU
1.
Ayrton Senna 177 okr. 1h53m33,251
2.
Alain Prost 277 okr. +0:52,529
3.
Stefano Modena 876 okr. +1 okr.
P. | Z. | Kierowca (Nr) | Bolid | Op. | Ok. | Czas/strata/powód nieukończ. | B |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | = | Ayrton Senna 1 | McLaren MP4/5 | 77 | 1h53m33,251 | 0 | |
2 | = | Alain Prost 2 | McLaren MP4/5 | 77 | +0:52,529 | 0 | |
3 | +5 | Stefano Modena 8 | Brabham BT58 | 76 | +1 okr. | 0 | |
4 | +5 | Alex Caffi 21 | Dallara BMS189 | 75 | +2 okr. | 0 | |
5 | +7 | Michele Alboreto 4 | Tyrrell 018 | 75 | +2 okr. | 0 | |
6 | -2 | Martin Brundle 7 | Brabham BT58 | 75 | +2 okr. | 0 | |
7 | +13 | Eddie Cheever 10 | Arrows A11 | 75 | +2 okr. | 0 | |
8 | +7 | Alessandro Nannini 19 | Benetton B188 | 74 | +3 okr. | 0 | |
9 | +14 | Jonathan Palmer 3 | Tyrrell 018 | 74 | +3 okr. | 0 | |
10 | -7 | Thierry Boutsen 5 | Williams FW12C | 74 | +3 okr. | 0 | |
11 | +11 | Ivan Capelli 16 | March CG891 | 73 | +4 okr. | 0 | |
12 | +9 | Rene Arnoux 25 | Ligier JS33 | 73 | +4 okr. | 0 | |
13 | -3 | Andrea de Cesaris 22 | Dallara BMS189 | 73 | +4 okr. | 0 | |
14 | +10 | Johnny Herbert 20 | Benetton B188 | 73 | +4 okr. | 0 | |
15 | -8 | Riccardo Patrese 6 | Williams FW12C | 73 | +4 okr. | 0 | |
Niesklasyfikowani | |||||||
Luis Perez-Sala 24 | Minardi M188B | 48 | przegrzanie/pożar | 0 | |||
Gabriele Tarquini 40 | AGS JH23B | 46 | elektryka | 0 | |||
Roberto Moreno 31 | Coloni FC188B | 44 | skrzynia biegów | 0 | |||
Philippe Alliot 30 | Lola LC89 | 38 | silnik | 0 | |||
Mauricio Gugelmin 15 | March CG891 | 36 | silnik | 0 | |||
Nelson Piquet 11 | Lotus 101 | 32 | kolizja z de Cesarisem | 0 | |||
Nigel Mansell 27 | Ferrari F1-89 | 30 | skrzynia biegów | 0 | |||
Pierre-Henri Raphanel 32 | Coloni FC188B | 19 | skrzynia biegów | 0 | |||
Olivier Grouillard 26 | Ligier JS33 | 4 | skrzynia biegów | 0 | |||
Pierluigi Martini 23 | Minardi M188B | 3 | sprzęgło | 0 | |||
Derek Warwick 9 | Arrows A11 | 2 | elektryka/pożar | 0 |
Najszybsze okrażenie: Alain Prost (McLaren MP4/5) - 1:25,501 na 59 okr.