GRAN PREMIO DE MEXICO 1989
Autódromo Hermanos Rodríguez28 maja

Długość toru: 4,421 kmLiczba okrążeń: 69Pełny dystans: 305,049 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne1:16,990 - Ayrton Senna (Lotus 98T), 1986Najszybsze okrążenie wyścigu1:18,608 - Alain Prost (McLaren MP4/4), 1988Największa średnia prędkość wyścigu193,411 km/h - Nigel Mansell (Williams FW11B), 1987
REZULTATY WYŚCIGU
1.
Ayrton Senna 169 okr. 1h35m21,431
2.
Riccardo Patrese 669 okr. +0:15,560
3.
Michele Alboreto 469 okr. +0:31,254
P. | Z. | Kierowca (Nr) | Bolid | Op. | Ok. | Czas/strata/powód nieukończ. | B |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | = | Ayrton Senna 1 | McLaren MP4/5 | 69 | 1h35m21,431 | 0 | |
2 | +3 | Riccardo Patrese 6 | Williams FW12C | 69 | +0:15,560 | 0 | |
3 | +4 | Michele Alboreto 4 | Tyrrell 018 | 69 | +0:31,254 | 0 | |
4 | +9 | Alessandro Nannini 19 | Benetton B188 | 69 | +0:45,495 | 0 | |
5 | -3 | Alain Prost 2 | McLaren MP4/5 | 69 | +0:56,113 | 0 | |
6 | +11 | Gabriele Tarquini 40 | AGS JH23B | 68 | +1 okr. | 0 | |
7 | +17 | Eddie Cheever 10 | Arrows A11 | 68 | +1 okr. | 0 | |
8 | +3 | Olivier Grouillard 26 | Ligier JS33 | 68 | +1 okr. | 0 | |
9 | +11 | Martin Brundle 7 | Brabham BT58 | 68 | +1 okr. | 0 | |
10 | -1 | Stefano Modena 8 | Brabham BT58 | 68 | +1 okr. | 0 | |
11 | +15 | Nelson Piquet 11 | Lotus 101 | 68 | +1 okr. | 0 | |
12 | +11 | Christian Danner 38 | Rial ARC2 | 67 | +2 okr. | 0 | |
13 | +6 | Alex Caffi 21 | Dallara BMS189 | 67 | +2 okr. | 0 | |
14 | +11 | Rene Arnoux 25 | Ligier JS33 | 66 | +3 okr. | 0 | |
15 | +3 | Johnny Herbert 20 | Benetton B188 | 66 | +3 okr. | 0 | |
Niesklasyfikowani | |||||||
Pierluigi Martini 23 | Minardi M189 | 53 | silnik | 0 | |||
Nigel Mansell 27 | Ferrari F1-89 | 43 | skrzynia biegów | 0 | |||
Derek Warwick 9 | Arrows A11 | 35 | elektryka | 0 | |||
Satoru Nakajima 12 | Lotus 101 | 35 | skrzynia biegów/poślizg | 0 | |||
Philippe Alliot 30 | Lola LC89 | 28 | niesklasyfikowany | 0 | |||
Andrea de Cesaris 22 | Dallara BMS189 | 20 | zawieszenie | 0 | |||
Gerhard Berger 28 | Ferrari F1-89 | 16 | skrzynia biegów | 0 | |||
Stefan Johansson 36 | Onyx ORE-1 | 16 | układ przeniesienia napędu | 0 | |||
Thierry Boutsen 5 | Williams FW12C | 15 | elektryka | 0 | |||
Jonathan Palmer 3 | Tyrrell 018 | 9 | przepustnica | 0 | |||
Ivan Capelli 16 | March CG891 | 1 | układ przeniesienia napędu | 0 |
Najszybsze okrażenie: Nigel Mansell (Ferrari F1-89) - 1:20,420 na 41 okr.