GRAND PRIX MOLSON DU CANADA 1989
Circuit Gilles Villeneuve18 czerwca

Długość toru: 4,39 kmLiczba okrążeń: 69Pełny dystans: 302,910 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne1:21,681 - Ayrton Senna (McLaren MP4/4), 1988Najszybsze okrążenie wyścigu1:24,973 - Ayrton Senna (McLaren MP4/4), 1988Największa średnia prędkość wyścigu182,152 km/h - Ayrton Senna (McLaren MP4/4), 1988
REZULTATY WYŚCIGU
1.
Thierry Boutsen 569 okr. 2h01m24,073
2.
Riccardo Patrese 669 okr. +0:30,007
3.
Andrea de Cesaris 2269 okr. +1:36,649
P. | Z. | Kierowca (Nr) | Bolid | Op. | Ok. | Czas/strata/powód nieukończ. | B |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | +5 | Thierry Boutsen 5 | Williams FW12C | 69 | 2h01m24,073 | 0 | |
2 | +1 | Riccardo Patrese 6 | Williams FW12C | 69 | +0:30,007 | 0 | |
3 | +6 | Andrea de Cesaris 22 | Dallara BMS189 | 69 | +1:36,649 | 0 | |
4 | +15 | Nelson Piquet 11 | Lotus 101 | 69 | +1:41,484 | 0 | |
5 | +17 | Rene Arnoux 25 | Ligier JS33 | 68 | +1 okr. | 0 | |
6 | +2 | Alex Caffi 21 | Dallara BMS189 | 67 | +2 okr. | 0 | |
7 | -5 | Ayrton Senna 1 | McLaren MP4/5 | 66 | +3 okr. | 0 | |
8 | +15 | Christian Danner 38 | Rial ARC2 | 66 | +3 okr. | 0 | |
Niesklasyfikowani | |||||||
Roberto Moreno 31 | Coloni C3 | 57 | dyferencjał | 0 | |||
Derek Warwick 9 | Arrows A11 | 40 | silnik | 0 | |||
Jonathan Palmer 3 | Tyrrell 018 | 35 | poślizg | 0 | |||
Nicola Larini 17 | Osella FA1M89 | 33 | elektryka | 0 | |||
Ivan Capelli 16 | March CG891 | 28 | poślizg | 0 | |||
Philippe Alliot 30 | Lola LC89 | 26 | wypadek | 0 | |||
Luis Perez-Sala 24 | Minardi M189 | 11 | poślizg | 0 | |||
Mauricio Gugelmin 15 | March CG891 | 11 | elektryka | 0 | |||
Gerhard Berger 28 | Ferrari F1-89 | 6 | skrzynia biegów | 0 | |||
Gabriele Tarquini 40 | AGS JH23B | 6 | kolizja z Arnoux | 0 | |||
Eddie Cheever 10 | Arrows A11 | 3 | poślizg | 0 | |||
Alain Prost 2 | McLaren MP4/5 | 2 | zawieszenie | 0 | |||
Stefano Modena 8 | Brabham BT58 | 0 | kolizja z Martinim | 0 | |||
Pierluigi Martini 23 | Minardi M189 | 0 | kolizja z Modeną | 0 | |||
Michele Alboreto 4 | Tyrrell 018 | 0 | elektryka | 0 | |||
Zdyskwalifikowani | |||||||
Stefan Johansson 36 | Onyx ORE-1 | 13 | 0 | ||||
Nigel Mansell 27 | Ferrari F1-89 | 0 | 0 | ||||
Alessandro Nannini 19 | Benetton B188 | 0 | 0 |
Najszybsze okrażenie: Jonathan Palmer (Tyrrell 018) - 1:31,925 na 11 okr.