RHONE-POULENC GRAND PRIX DE FRANCE 1989
Circuit Paul Ricard09 lipca

Długość toru: 3,813 kmLiczba okrążeń: 80Pełny dystans: 305,040 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne1:06,454 - Nigel Mansell (Williams FW11B), 1987Najszybsze okrążenie wyścigu1:09,548 - Nelson Piquet (Williams FW11B), 1987Największa średnia prędkość wyścigu188,56 km/h - Nigel Mansell (Williams FW11B), 1987
REZULTATY WYŚCIGU
1.
Alain Prost 280 okr. 1h38m29,411
2.
Nigel Mansell 2780 okr. +0:44,017
3.
Riccardo Patrese 680 okr. +1:06,921
P. | Z. | Kierowca (Nr) | Bolid | Op. | Ok. | Czas/strata/powód nieukończ. | B |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | = | Alain Prost 2 | McLaren MP4/5 | 80 | 1h38m29,411 | 0 | |
2 | +1 | Nigel Mansell 27 | Ferrari F1-89 | 80 | +0:44,017 | 0 | |
3 | +5 | Riccardo Patrese 6 | Williams FW12C | 80 | +1:06,921 | 0 | |
4 | +12 | Jean Alesi 4 | Tyrrell 018 | 80 | +1:13,232 | 0 | |
5 | +8 | Stefan Johansson 36 | Onyx ORE-1 | 79 | +1 okr. | 0 | |
6 | +11 | Olivier Grouillard 26 | Ligier JS33 | 79 | +1 okr. | 0 | |
7 | +15 | Eddie Cheever 10 | Arrows A11 | 79 | +1 okr. | 0 | |
8 | +12 | Nelson Piquet 11 | Lotus 101 | 78 | +2 okr. | 0 | |
9 | +16 | Emanuele Pirro 20 | Benetton B188 | 78 | +2 okr. | 0 | |
10 | -1 | Jonathan Palmer 3 | Tyrrell 018 | 78 | +2 okr. | 0 | |
11 | +4 | Eric Bernard 29 | Lola LC89 | 77 | +3 okr. | 0 | |
12 | +2 | Martin Donnelly 9 | Arrows A11 | 77 | +3 okr. | 0 | |
13 | -2 | Bertrand Gachot 37 | Onyx ORE-1 | 76 | +4 okr. | 0 | |
Niesklasyfikowani | |||||||
Mauricio Gugelmin 15 | March CG891 | 71 | niesklasyfikowany | 0 | |||
Stefano Modena 8 | Brabham BT58 | 67 | silnik | 0 | |||
Thierry Boutsen 5 | Williams FW12C | 50 | skrzynia biegów | 0 | |||
Satoru Nakajima 12 | Lotus 101 | 49 | silnik | 0 | |||
Ivan Capelli 16 | March CG891 | 43 | silnik | 0 | |||
Alessandro Nannini 19 | Benetton B189 | 40 | zawieszenie | 0 | |||
Pierluigi Martini 23 | Minardi M189 | 31 | silnik | 0 | |||
Philippe Alliot 30 | Lola LC89 | 30 | silnik | 0 | |||
Gabriele Tarquini 40 | AGS JH23B | 30 | silnik | 0 | |||
Gerhard Berger 28 | Ferrari F1-89 | 29 | sprzęgło | 0 | |||
Alex Caffi 21 | Dallara BMS189 | 27 | wypadek/sprzęgło | 0 | |||
Rene Arnoux 25 | Ligier JS33 | 14 | skrzynia biegów | 0 | |||
Ayrton Senna 1 | McLaren MP4/5 | 0 | dyferencjał | 0 |
Najszybsze okrażenie: Mauricio Gugelmin (March CG891) - 1:12,090 na 29 okr.