SHELL BRITISH GRAND PRIX 1989
Silverstone Circuit16 lipca

Długość toru: 4,78 kmLiczba okrążeń: 64Pełny dystans: 305,920 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne1:07,110 - Nelson Piquet (Williams FW11B), 1987Najszybsze okrążenie wyścigu1:09,832 - Nigel Mansell (Williams FW11B), 1987Największa średnia prędkość wyścigu235,291 km/h - Nigel Mansell (Williams FW11B), 1987
REZULTATY WYŚCIGU
1.
Alain Prost 264 okr. 1h19m22,131
2.
Nigel Mansell 2764 okr. +0:19,369
3.
Alessandro Nannini 1964 okr. +0:48,019
P. | Z. | Kierowca (Nr) | Bolid | Op. | Ok. | Czas/strata/powód nieukończ. | B |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | +1 | Alain Prost 2 | McLaren MP4/5 | 64 | 1h19m22,131 | 0 | |
2 | +1 | Nigel Mansell 27 | Ferrari F1-89 | 64 | +0:19,369 | 0 | |
3 | +6 | Alessandro Nannini 19 | Benetton B189 | 64 | +0:48,019 | 0 | |
4 | +6 | Nelson Piquet 11 | Lotus 101 | 64 | +1:06,735 | 0 | |
5 | +6 | Pierluigi Martini 23 | Minardi M189 | 63 | +1 okr. | 0 | |
6 | +9 | Luis Perez-Sala 24 | Minardi M189 | 63 | +1 okr. | 0 | |
7 | +17 | Olivier Grouillard 26 | Ligier JS33 | 63 | +1 okr. | 0 | |
8 | +8 | Satoru Nakajima 12 | Lotus 101 | 63 | +1 okr. | 0 | |
9 | +10 | Derek Warwick 9 | Arrows A11 | 62 | +2 okr. | 0 | |
10 | -3 | Thierry Boutsen 5 | Williams FW12C | 62 | +2 okr. | 0 | |
11 | +15 | Emanuele Pirro 20 | Benetton B189 | 62 | +2 okr. | 0 | |
12 | +9 | Bertrand Gachot 37 | Onyx ORE-1 | 62 | +2 okr. | 0 | |
Niesklasyfikowani | |||||||
Mauricio Gugelmin 15 | March CG891 | 54 | skrzynia biegów | 0 | |||
Martin Brundle 7 | Brabham BT58 | 49 | silnik | 0 | |||
Gerhard Berger 28 | Ferrari F1-89 | 49 | skrzynia biegów | 0 | |||
Eric Bernard 29 | Lola LC89 | 46 | silnik | 0 | |||
Philippe Alliot 30 | Lola LC89 | 39 | silnik | 0 | |||
Jonathan Palmer 3 | Tyrrell 018 | 32 | poślizg | 0 | |||
Stefano Modena 8 | Brabham BT58 | 31 | silnik | 0 | |||
Jean Alesi 4 | Tyrrell 018 | 28 | poślizg | 0 | |||
Nicola Larini 17 | Osella FA1M89 | 23 | prowadzenie bolidu | 0 | |||
Riccardo Patrese 6 | Williams FW12C | 19 | wyciek wody/poślizg | 0 | |||
Ivan Capelli 16 | March CG891 | 15 | układ przeniesienia napędu | 0 | |||
Andrea de Cesaris 22 | Dallara BMS189 | 14 | silnik | 0 | |||
Ayrton Senna 1 | McLaren MP4/5 | 11 | skrzynia biegów/poślizg | 0 | |||
Roberto Moreno 31 | Coloni C3 | 2 | skrzynia biegów | 0 |
Najszybsze okrażenie: Nigel Mansell (Ferrari F1-89) - 1:12,017 na 57 okr.