GROSSER MOBIL 1 PREIS VON DEUTSCHLAND 1989
Hockenheimring30 lipca

Długość toru: 6,797 kmLiczba okrążeń: 45Pełny dystans: 305,865 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne1:42,013 - Keke Rosberg (McLaren MP4/2C), 1986Najszybsze okrążenie wyścigu1:45,716 - Nigel Mansell (Williams FW11B), 1987Największa średnia prędkość wyścigu220,394 km/h - Nelson Piquet (Williams FW11B), 1987
REZULTATY WYŚCIGU
1.
Ayrton Senna 145 okr. 1h21m43,302
2.
Alain Prost 245 okr. +0:18,151
3.
Nigel Mansell 2745 okr. +1:23,254
P. | Z. | Kierowca (Nr) | Bolid | Op. | Ok. | Czas/strata/powód nieukończ. | B |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | = | Ayrton Senna 1 | McLaren MP4/5 | 45 | 1h21m43,302 | 0 | |
2 | = | Alain Prost 2 | McLaren MP4/5 | 45 | +0:18,151 | 0 | |
3 | = | Nigel Mansell 27 | Ferrari F1-89 | 45 | +1:23,254 | 0 | |
4 | +1 | Riccardo Patrese 6 | Williams FW12C | 44 | +1 okr. | 0 | |
5 | +3 | Nelson Piquet 11 | Lotus 101 | 44 | +1 okr. | 0 | |
6 | +11 | Derek Warwick 9 | Arrows A11 | 44 | +1 okr. | 0 | |
7 | +14 | Andrea de Cesaris 22 | Dallara BMS189 | 44 | +1 okr. | 0 | |
8 | +4 | Martin Brundle 7 | Brabham BT58 | 44 | +1 okr. | 0 | |
9 | +4 | Pierluigi Martini 23 | Minardi M189 | 44 | +1 okr. | 0 | |
10 | = | Jean Alesi 4 | Tyrrell 018 | 43 | +2 okr. | 0 | |
11 | +12 | Rene Arnoux 25 | Ligier JS33 | 42 | +3 okr. | 0 | |
12 | +13 | Eddie Cheever 10 | Arrows A11 | 40 | +5 okr. | 0 | |
Niesklasyfikowani | |||||||
Stefano Modena 8 | Brabham BT58 | 37 | silnik | 0 | |||
Satoru Nakajima 12 | Lotus 101 | 36 | poślizg | 0 | |||
Ivan Capelli 16 | March CG891 | 32 | elektryka | 0 | |||
Mauricio Gugelmin 15 | March CG891 | 28 | skrzynia biegów | 0 | |||
Emanuele Pirro 20 | Benetton B189 | 26 | poślizg | 0 | |||
Philippe Alliot 30 | Lola LC89 | 20 | wyciek oleju | 0 | |||
Jonathan Palmer 3 | Tyrrell 018 | 16 | silnik | 0 | |||
Gerhard Berger 28 | Ferrari F1-89 | 13 | pęknięta opona/poślizg | 0 | |||
Stefan Johansson 36 | Onyx ORE-1 | 8 | przegrzanie | 0 | |||
Alessandro Nannini 19 | Benetton B189 | 6 | elektryka | 0 | |||
Thierry Boutsen 5 | Williams FW12C | 4 | kolizja z Pirro | 0 | |||
Alex Caffi 21 | Dallara BMS189 | 2 | silnik | 0 | |||
Michele Alboreto 29 | Lola LC89 | 1 | elektryka | 0 | |||
Olivier Grouillard 26 | Ligier JS33 | 0 | skrzynia biegów | 0 |
Najszybsze okrażenie: Ayrton Senna (McLaren MP4/5) - 1:45,884 na 43 okr.