COCA COLA GRAN PREMIO D'ITALIA 1989
Autodromo Nazionale di Monza10 września

Długość toru: 5,8 kmLiczba okrążeń: 53Pełny dystans: 307,400 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne1:23,460 - Nelson Piquet (Williams FW11B), 1987Najszybsze okrążenie wyścigu1:26,796 - Ayrton Senna (Lotus 99T), 1987Największa średnia prędkość wyścigu207,527 km/h - Niki Lauda (Brabham BT46), 1978
REZULTATY WYŚCIGU
1.
Alain Prost 253 okr. 1h19m27,550
2.
Gerhard Berger 2853 okr. +0:07,326
3.
Thierry Boutsen 553 okr. +0:14,975
P. | Z. | Kierowca (Nr) | Bolid | Op. | Ok. | Czas/strata/powód nieukończ. | B |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | +3 | Alain Prost 2 | McLaren MP4/5 | 53 | 1h19m27,550 | 0 | |
2 | = | Gerhard Berger 28 | Ferrari F1-89 | 53 | +0:07,326 | 0 | |
3 | +3 | Thierry Boutsen 5 | Williams FW12C | 53 | +0:14,975 | 0 | |
4 | +1 | Riccardo Patrese 6 | Williams FW12C | 53 | +0:38,722 | 0 | |
5 | +5 | Jean Alesi 4 | Tyrrell 018 | 52 | +1 okr. | 0 | |
6 | +6 | Martin Brundle 7 | Brabham BT58 | 52 | +1 okr. | 0 | |
7 | +8 | Pierluigi Martini 23 | Minardi M189 | 52 | +1 okr. | 0 | |
8 | +18 | Luis Perez-Sala 24 | Minardi M189 | 51 | +2 okr. | 0 | |
9 | +14 | Rene Arnoux 25 | Ligier JS33 | 51 | +2 okr. | 0 | |
10 | +9 | Satoru Nakajima 12 | Lotus 101 | 51 | +2 okr. | 0 | |
11 | +9 | Alex Caffi 21 | Dallara BMS189 | 47 | +6 okr. | 0 | |
Niesklasyfikowani | |||||||
Andrea de Cesaris 22 | Dallara BMS189 | 45 | silnik | 0 | |||
Ayrton Senna 1 | McLaren MP4/5 | 44 | silnik/poślizg | 0 | |||
Nigel Mansell 27 | Ferrari F1-89 | 41 | skrzynia biegów | 0 | |||
Bertrand Gachot 37 | Onyx ORE-1 | 38 | chłodnica/poślizg | 0 | |||
Alessandro Nannini 19 | Benetton B189 | 33 | hamulce | 0 | |||
Ivan Capelli 16 | March CG891 | 30 | silnik | 0 | |||
Olivier Grouillard 26 | Ligier JS33 | 30 | układ wydechowy | 0 | |||
Nelson Piquet 11 | Lotus 101 | 23 | poślizg | 0 | |||
Jonathan Palmer 3 | Tyrrell 018 | 18 | silnik | 0 | |||
Derek Warwick 9 | Arrows A11 | 18 | układ paliwowy | 0 | |||
Nicola Larini 17 | Osella FA1M89 | 16 | skrzynia biegów | 0 | |||
Michele Alboreto 29 | Lola LC89 | 14 | elektryka | 0 | |||
Mauricio Gugelmin 15 | March CG891 | 14 | przepustnica | 0 | |||
Philippe Alliot 30 | Lola LC89 | 1 | przepustnica/poślizg | 0 | |||
Emanuele Pirro 20 | Benetton B189 | 0 | skrzynia biegów/sprzęgło | 0 |
Najszybsze okrażenie: Alain Prost (McLaren MP4/5) - 1:28,107 na 43 okr.