GRANDE PREMIO DE PORTUGAL 1989
Circuito do Estoril24 września

Długość toru: 4,35 kmLiczba okrążeń: 71Pełny dystans: 308,850 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne1:16,673 - Ayrton Senna (Lotus 98T), 1986Najszybsze okrążenie wyścigu1:19,282 - Gerhard Berger (Ferrari F1-87), 1987Największa średnia prędkość wyścigu188,224 km/h - Alain Prost (McLaren MP4/3), 1987
REZULTATY WYŚCIGU
1.
Gerhard Berger 2871 okr. 1h36m48,546
2.
Alain Prost 271 okr. +0:32,637
3.
Stefan Johansson 3671 okr. +0:55,325
P. | Z. | Kierowca (Nr) | Bolid | Op. | Ok. | Czas/strata/powód nieukończ. | B |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | +1 | Gerhard Berger 28 | Ferrari F1-89 | 71 | 1h36m48,546 | 0 | |
2 | +2 | Alain Prost 2 | McLaren MP4/5 | 71 | +0:32,637 | 0 | |
3 | +9 | Stefan Johansson 36 | Onyx ORE-1 | 71 | +0:55,325 | 0 | |
4 | +9 | Alessandro Nannini 19 | Benetton B189 | 71 | +1:22,369 | 0 | |
5 | = | Pierluigi Martini 23 | Minardi M189 | 70 | +1 okr. | 0 | |
6 | +12 | Jonathan Palmer 3 | Tyrrell 018 | 70 | +1 okr. | 0 | |
7 | +18 | Satoru Nakajima 12 | Lotus 101 | 70 | +1 okr. | 0 | |
8 | +2 | Martin Brundle 7 | Brabham BT58 | 70 | +1 okr. | 0 | |
9 | +8 | Philippe Alliot 30 | Lola LC89 | 70 | +1 okr. | 0 | |
10 | +4 | Mauricio Gugelmin 15 | March CG891 | 69 | +2 okr. | 0 | |
11 | +10 | Michele Alboreto 29 | Lola LC89 | 69 | +2 okr. | 0 | |
12 | -3 | Luis Perez-Sala 24 | Minardi M189 | 69 | +2 okr. | 0 | |
13 | +10 | Rene Arnoux 25 | Ligier JS33 | 69 | +2 okr. | 0 | |
14 | -3 | Stefano Modena 8 | Brabham BT58 | 69 | +2 okr. | 0 | |
Niesklasyfikowani | |||||||
Riccardo Patrese 6 | Williams FW13 | 60 | przegrzanie | 0 | |||
Thierry Boutsen 5 | Williams FW13 | 60 | przegrzanie | 0 | |||
Ayrton Senna 1 | McLaren MP4/5 | 48 | kolizja z Mansellem | 0 | |||
Derek Warwick 9 | Arrows A11 | 37 | wypadek | 0 | |||
Nelson Piquet 11 | Lotus 101 | 33 | kolizja z Caffim | 0 | |||
Alex Caffi 21 | Dallara BMS189 | 33 | kolizja z Piquetem | 0 | |||
Emanuele Pirro 20 | Benetton B189 | 29 | zawieszenie | 0 | |||
Ivan Capelli 16 | March CG891 | 25 | silnik | 0 | |||
Eddie Cheever 10 | Arrows A11 | 24 | silnik/poślizg | 0 | |||
Andrea de Cesaris 22 | Dallara BMS189 | 17 | elektryka | 0 | |||
Roberto Moreno 31 | Coloni C3 | 11 | elektryka | 0 | |||
Zdyskwalifikowani | |||||||
Nigel Mansell 27 | Ferrari F1-89 | 48 | 0 |
Najszybsze okrażenie: Gerhard Berger (Ferrari F1-89) - 1:18,986 na 49 okr.