FOSTER'S AUSTRALIAN GRAND PRIX 1989
Adelaide Street Circuit05 listopada

Długość toru: 3,78 kmLiczba okrążeń: 70Pełny dystans: 264,600 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne1:17,267 - Gerhard Berger (Ferrari F1-87), 1987Najszybsze okrążenie wyścigu1:20,416 - Gerhard Berger (Ferrari F1-87), 1987Największa średnia prędkość wyścigu164,631 km/h - Gerhard Berger (Ferrari F1-87), 1987
REZULTATY WYŚCIGU
1.
Thierry Boutsen 570 okr. 2h00m17,421
2.
Alessandro Nannini 1970 okr. +0:28,658
3.
Riccardo Patrese 670 okr. +0:37,683
P. | Z. | Kierowca (Nr) | Bolid | Op. | Ok. | Czas/strata/powód nieukończ. | B |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | +4 | Thierry Boutsen 5 | Williams FW13 | 70 | 2h00m17,421 | 0 | |
2 | +2 | Alessandro Nannini 19 | Benetton B189 | 70 | +0:28,658 | 0 | |
3 | +3 | Riccardo Patrese 6 | Williams FW13 | 70 | +0:37,683 | 0 | |
4 | +19 | Satoru Nakajima 12 | Lotus 101 | 70 | +0:42,331 | 0 | |
5 | +8 | Emanuele Pirro 20 | Benetton B189 | 68 | +2 okr. | 0 | |
6 | -3 | Pierluigi Martini 23 | Minardi M189 | 67 | +3 okr. | 0 | |
7 | +18 | Mauricio Gugelmin 15 | March CG891 | 66 | +4 okr. | 0 | |
8 | = | Stefano Modena 8 | Brabham BT58 | 64 | +6 okr. | 0 | |
Niesklasyfikowani | |||||||
Eddie Cheever 10 | Arrows A11 | 42 | poślizg | 0 | |||
J.J. Lehto 37 | Onyx ORE-1 | 27 | elektryka/poślizg | 0 | |||
Olivier Grouillard 26 | Ligier JS33 | 22 | poślizg | 0 | |||
Nelson Piquet 11 | Lotus 101 | 19 | kolizja z Ghinzanim | 0 | |||
Piercarlo Ghinzani 18 | Osella FA1M89 | 18 | kolizja z Piquetem | 0 | |||
Nigel Mansell 27 | Ferrari F1-89 | 17 | poślizg | 0 | |||
Ayrton Senna 1 | McLaren MP4/5 | 13 | kolizja z Brundle | 0 | |||
Alex Caffi 21 | Dallara BMS189 | 13 | poślizg | 0 | |||
Ivan Capelli 16 | March CG891 | 13 | chłodnica | 0 | |||
Andrea de Cesaris 22 | Dallara BMS189 | 12 | poślizg | 0 | |||
Martin Brundle 7 | Brabham BT58 | 12 | kolizja z Senną | 0 | |||
Derek Warwick 9 | Arrows A11 | 7 | silnik/poślizg | 0 | |||
Philippe Alliot 30 | Lola LC89 | 6 | kolizja z Bergerem | 0 | |||
Gerhard Berger 28 | Ferrari F1-89 | 6 | kolizja z Alliotem | 0 | |||
Jean Alesi 4 | Tyrrell 018 | 5 | elektryka | 0 | |||
Rene Arnoux 25 | Ligier JS33 | 4 | kolizja z Cheeverem | 0 | |||
Nicola Larini 17 | Osella FA1M89 | 0 | elektryka | 0 |
Najszybsze okrażenie: Satoru Nakajima (Lotus 101) - 1:38,480 na 64 okr.