GRAND PRIX DE BELGIQUE 1991
Circuit de Spa-Francorchamps25 sierpnia

Długość toru: 6,94 kmLiczba okrążeń: 44Pełny dystans: 305,360 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne1:50,365 - Ayrton Senna (McLaren MP4/5B), 1990Najszybsze okrążenie wyścigu1:55,087 - Alain Prost (Ferrari F1-90B), 1990Największa średnia prędkość wyścigu211,729 km/h - Ayrton Senna (McLaren MP4/5B), 1990
REZULTATY WYŚCIGU
1.
Ayrton Senna 144 okr. 1h27m17,669
2.
Gerhard Berger 244 okr. +0:01,901
3.
Nelson Piquet 2044 okr. +0:32,176
P. | Z. | Kierowca (Nr) | Bolid | Op. | Ok. | Czas/strata/powód nieukończ. | B |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | = | Ayrton Senna 1 | McLaren MP4/6 | 44 | 1h27m17,669 | 0 | |
2 | +2 | Gerhard Berger 2 | McLaren MP4/6 | 44 | +0:01,901 | 0 | |
3 | +3 | Nelson Piquet 20 | Benetton B191 | 44 | +0:32,176 | 0 | |
4 | +4 | Roberto Moreno 19 | Benetton B191 | 44 | +0:37,310 | 0 | |
5 | +12 | Riccardo Patrese 6 | Williams FW14 | 44 | +0:57,187 | 0 | |
6 | +7 | Mark Blundell 8 | Brabham BT60Y | 44 | +1:40,035 | 0 | |
7 | +14 | Johnny Herbert 12 | Lotus 102B | 44 | +1:44,599 | 0 | |
8 | +17 | Emanuele Pirro 21 | Dallara BMS191 | 43 | +1 okr. | 0 | |
9 | +7 | Martin Brundle 7 | Brabham BT60Y | 43 | +1 okr. | 0 | |
10 | +13 | Olivier Grouillard 14 | Fondmetal Fomet-1 | 43 | +1 okr. | 0 | |
11 | +7 | Thierry Boutsen 25 | Ligier JS35B | 43 | +1 okr. | 0 | |
12 | -3 | Pierluigi Martini 23 | Minardi M191 | 42 | +2 okr. | 0 | |
13 | -2 | Andrea de Cesaris 33 | Jordan 191 | 41 | +3 okr. | 0 | |
Niesklasyfikowani | |||||||
J.J. Lehto 22 | Dallara BMS191 | 33 | ciśnienie oleju | 0 | |||
Stefano Modena 4 | Tyrrell 020 | 33 | wyciek oleju/pożar | 0 | |||
Jean Alesi 28 | Ferrari F1-91B | 30 | silnik | 0 | |||
Gianni Morbidelli 24 | Minardi M191 | 29 | sprzęgło | 0 | |||
Mika Hakkinen 11 | Lotus 102B | 25 | silnik | 0 | |||
Erik Comas 26 | Ligier JS35B | 25 | silnik | 0 | |||
Nigel Mansell 5 | Williams FW14 | 22 | elektryka | 0 | |||
Eric Bernard 29 | Lola 91 | 21 | skrzynia biegów | 0 | |||
Ivan Capelli 16 | Leyton House CG911 | 13 | silnik | 0 | |||
Satoru Nakajima 3 | Tyrrell 020 | 7 | poślizg | 0 | |||
Alain Prost 27 | Ferrari F1-91B | 2 | wyciek oleju | 0 | |||
Mauricio Gugelmin 15 | Leyton House CG911 | 1 | silnik | 0 | |||
Michael Schumacher 32 | Jordan 191 | 0 | sprzęgło | 0 |
Najszybsze okrażenie: Roberto Moreno (Benetton B191) - 1:55,161 na 40 okr.