COCA COLA GRAN PREMIO D'ITALIA 1991
Autodromo Nazionale di Monza08 września

Długość toru: 5,8 kmLiczba okrążeń: 53Pełny dystans: 307,400 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne1:22,533 - Ayrton Senna (McLaren MP4/5B), 1990Najszybsze okrążenie wyścigu1:26,254 - Ayrton Senna (McLaren MP4/5B), 1990Największa średnia prędkość wyścigu207,527 km/h - Niki Lauda (Brabham BT46), 1978
REZULTATY WYŚCIGU
1.
Nigel Mansell 553 okr. 1h17m54,319
2.
Ayrton Senna 153 okr. +0:16,262
3.
Alain Prost 2753 okr. +0:16,826
P. | Z. | Kierowca (Nr) | Bolid | Op. | Ok. | Czas/strata/powód nieukończ. | B |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | +1 | Nigel Mansell 5 | Williams FW14 | 53 | 1h17m54,319 | 0 | |
2 | -1 | Ayrton Senna 1 | McLaren MP4/6 | 53 | +0:16,262 | 0 | |
3 | +2 | Alain Prost 27 | Ferrari F1-91B | 53 | +0:16,826 | 0 | |
4 | -1 | Gerhard Berger 2 | McLaren MP4/6 | 53 | +0:27,719 | 0 | |
5 | +2 | Michael Schumacher 19 | Benetton B191 | 53 | +0:34,463 | 0 | |
6 | +2 | Nelson Piquet 20 | Benetton B191 | 53 | +0:45,600 | 0 | |
7 | +7 | Andrea de Cesaris 33 | Jordan 191 | 53 | +0:51,136 | 0 | |
8 | +4 | Ivan Capelli 16 | Leyton House CG911 | 53 | +1:15,019 | 0 | |
9 | +8 | Gianni Morbidelli 24 | Minardi M191 | 52 | +1 okr. | 0 | |
10 | +6 | Emanuele Pirro 21 | Dallara BMS191 | 52 | +1 okr. | 0 | |
11 | +11 | Erik Comas 26 | Ligier JS35B | 52 | +1 okr. | 0 | |
12 | -1 | Mark Blundell 8 | Brabham BT60Y | 52 | +1 okr. | 0 | |
13 | +6 | Martin Brundle 7 | Brabham BT60Y | 52 | +1 okr. | 0 | |
14 | +11 | Mika Hakkinen 11 | Lotus 102B | 49 | +4 okr. | 0 | |
15 | +3 | Mauricio Gugelmin 15 | Leyton House CG911 | 49 | +4 okr. | 0 | |
16 | +7 | Nicola Larini 34 | Lamborghini 291 | 48 | +5 okr. | 0 | |
Niesklasyfikowani | |||||||
Olivier Grouillard 14 | Fondmetal Fomet-1 | 46 | silnik | 0 | |||
J.J. Lehto 22 | Dallara BMS191 | 35 | przegrzanie | 0 | |||
Stefano Modena 4 | Tyrrell 020 | 32 | silnik | 0 | |||
Jean Alesi 28 | Ferrari F1-91B | 29 | silnik | 0 | |||
Riccardo Patrese 6 | Williams FW14 | 27 | skrzynia biegów | 0 | |||
Satoru Nakajima 3 | Tyrrell 020 | 24 | przepustnica | 0 | |||
Eric Bernard 29 | Lola 91 | 21 | silnik | 0 | |||
Pierluigi Martini 23 | Minardi M191 | 8 | hamulce/poślizg | 0 | |||
Roberto Moreno 32 | Jordan 191 | 2 | hamulce/poślizg | 0 | |||
Thierry Boutsen 25 | Ligier JS35B | 1 | poślizg | 0 |
Najszybsze okrażenie: Ayrton Senna (McLaren MP4/6) - 1:26,061 na 41 okr.