ALEXANDER ROSSI

MarussiaMarussia MR03B
Starty:5 GP
Pierwszy start w F1:Grand Prix Singapuru 2015
Wygrane:0 (0,0%)
Pierwsza wygrana: -
Podia:0 (0,0%)
Zdobyte punkty:0
Pole position:0 (0,0%)
Najszybsze okrążenia:0 (0,0%)
Narodowość: USAData urodzenia: 25 września 1991Miejsce urodzenia: AuburnMiejsce zamieszkania: -Oficjalna strona: www.alexanderrossi.comWzrost: 186 cmWaga: 70 kgStan cywilny: KawalerImiona dzieci: -

KARIERA

2015
Początkowo stara się znaleźć posadę w Formule 1, jednakże jego starania spełzają na niczym i decyduje się na powrót do GP2, gdzie podpisuje kontrakt z Racing Engineering. Prezentuje niezłe osiągi, siedmiokrotnie stając na podium, z czego trzy razy na najwyższym stopniu, co pozwala mu na wywalczenie tytułu wicemistrza. Przed rundą w Singapurze niespodziewanie otrzymuje posadę w Manorze, lecz rezygnuje ze startów w Rosji i Abu Zabi przez kolizję terminów z GP2. Dysponuje niekonkurencyjnym bolidem, choć zalicza w nim niezły występ w Stanach gdzie dojeżdża dwunasty, a w ogólnym rozrachunku jest lepszy od Willa Stevensa w kwalifikacjach i wyścigach. Zostaje sklasyfikowany na dwudziestym miejscu.
2014
Po raz kolejny pełni obowiązki testera Caterhama, w barwach którego występuje podczas treningu do Grand Prix Kanady. Mimo to w połowie sezonu ekipa zmienia właściciela i podejmuje decyzję o opuszczeniu jej szeregów, po czym zostaje potwierdzony jako nowy kierowca rezerwowy Marussi. Jest bliski startu w Belgii oraz Rosji, jednakże na Spa po pierwszym treningu zespół nieoczekiwanie oddaje bolid Chiltonowi. Z kolei w Soczi, gdzie ma zastąpić rannego Bianchiego, Marussia ostatecznie rezygnuje z wystawienia drugiego samochodu. W GP2 natomiast bierze udział w sześciu rundach i jego najlepszą pozycją jest piąta podczas sprintu w Austrii.
2013
Pozostaje kierowcą testowym Caterhama i tym razem oprócz dnia testowego, otrzymuje także dwa piątkowe treningi - w Kanadzie oraz przed własną publicznością w Stanach Zjednoczonych. Ponadto po rundzie w Malezji dołącza do zespołu w GP2, gdzie zastępuje Ma Qing Hua. Udaje mu się zwyciężyć główny wyścig w Abu Zabi i zakończyć sezon na dziewiątym miejscu.
2012
Team Lotus zmienia nazwę na Caterham i zostaje jego testerem oraz juniorem. Startuje w pierwszym treningu do Grand Prix Hiszpanii, a także po raz kolejny bierze udział w testach młodych kierowców na torze w Abu Zabi. Poza tym kontynuuje starty w World Series by Renault, aczkolwiek ten sezon nie jest tak udany jak poprzedni. Zdobywa zaledwie jedno miejsce na podium i kończy zmagania dopiero na jedenastej pozycji.
2011
Angażuje się w pełen sezon startów w World Series by Renault, gdzie jest jedną z największych niespodzianek mistrzostw. Zmagania kończy na najniższym stopniu podium, wygrywając po drodze otwierający sezon wyścig w Hiszpanii, a także drugą rywalizację we Francji. Ponadto pod koniec roku zostaje zaproszony przez Lotusa na testy młodych kierowców, które umożliwiły mu posadę testera w sezonie 2012.
2010
Dołącza do stawki nowoutworzonej serii GP3, gdzie po raz kolejny zostaje sklasyfikowany na czwartym miejscu. Wygrywa sprinty w Hiszpanii i na Węgrzech, a na podium stoi łącznie pięć razy. Ponadto zalicza start w rundzie World Series by Renault na ulicznym torze w Monako, lecz dojeżdża podczas niej dopiero na dwudziestym miejscu.
2009
Podejmuje decyzję o wyjeździe do Europy, gdzie zasila stawkę International Formula Master. W trakcie sezonu reprezentuje dwie ekipy - Hitech Racing oraz ISR Racing. Kończy sezon tuż za podium, na czwartym miejscu, z trzema wygranymi na koncie. Pod koniec roku testuje bolid Formuły 1 ekipy BMW Sauber - co jest nagrodą za mistrzostwo w amerykańskiej Formule BMW - a także angażuje się w GP2 Asia Series, lecz tam nie odnosi większych sukcesów.
2008
Kontynuuje starty w amerykańskiej Formule BMW i tym razem deklasuje rywali. Przez cały sezon wygrywa aż dziesięć wyścigów i zdobywa dokładnie tę samą liczbę pole position. Ponadto udaje mu się wygrać światowy finał Formuły BMW, a także zaliczyć dwa wyścigi w europejskiej edycji tych mistrzostw.
2007
Wykonuje kolejny krok naprzód w swojej karierze i przechodzi do amerykańskiej Formuły BMW. W pierwszym roku startów w nowych mistrzostwach, zostaje sklasyfikowany na trzecim miejscu z dorobkiem trzech zwycięstw oraz jednego pole position, ustępując w klasyfikacji m.in. przyszłemu kierowcy F1 - Estebanowi Gutierrezowi. Decyduje się także na start w światowym finale Formuły BMW, jednakże nie dojeżdża w nim do mety.
2006
Podejmuje decyzję o przesiadce na stałe za kierownicę bolidu. Angażuje się w pełen sezon startów w amerykańskich mistrzostwach Skip Barber National oraz Skip Barber Western Regional. W tych pierwszych zostaje sklasyfikowany na trzecim miejscu, natomiast w tych drugich okazuje się być bezkonkurencyjny i z dorobkiem ośmiu zwycięstw oraz dziesięciu pole position wygrywa serię. Startuje też w Formula TR 1600 Pro Series, gdzie jednak nie idzie mu tak dobrze i jest dopiero siódmy.
2002 -2005
Tak jak większość kierowców, swoją przygodę z wyścigami zaczyna od kartingu. Startuje w Stanach Zjednoczonych i odnosi sporo sukcesów w regionalnych mistrzostwach, wygrywając głównie juniorskie kategorie. Pod koniec 2005 roku przesiada się do jednomiejscowego bolidu i bierze udział w dwóch wyścigach serii Skip Barber Western Regional.

STATYSTYKI W F1

SezonP.StartyPunktyZwyc.PodiumPktwł.P.pos.Naj. okr.Nie skl.Zespoły
20152050000000Marussia
201400000000Marussia, Caterham
201300000000Caterham
201200000000Caterham
Razem:500 (0,0%) 0 (0,0%) 0 (0,0%) 0 (0,0%) 0 (0,0%) 0 (0,0%) 2
Objaśnienia: P. - końcowa pozycja w klasyfikacji generalnej, Zwyc. - zwycięstwa, Pktwł. - punktował, P. pos. - pole positions, Naj. okr. - najszybsze okrążenia, Nie skl. - niesklasyfikowany, ZD - zdyskwalifikowany. Starty obejmują rozpoczęte wyścigi.