GEORGE RUSSELL

WilliamsWilliams FW43
Starty:35 GP
Pierwszy start w F1:Grand Prix Australii 2019
Wygrane:0 (0,0%)
Pierwsza wygrana: -
Podia:0 (0,0%)
Zdobyte punkty:0
Pole position:0 (0,0%)
Najszybsze okrążenia:0 (0,0%)
Narodowość: Wielka BrytaniaData urodzenia: 15 lutego 1998Miejsce urodzenia: King's Lynn, NorfolkMiejsce zamieszkania: -Oficjalna strona: -Wzrost: 185 cmWaga: 70 kgStan cywilny: Kawaler Imiona dzieci: -

KARIERA

2019
W pierwszych wyścigach widać u niego ekscytację debiutem w Formule 1, jednakże trudna sytuacja Williamsa wkrótce sprowadza go na ziemię. Model FW42 jest daleko w tyle za rywalami ze środka stawki, lecz mimo to udaje mu się zwracać na siebie uwagę kibiców oraz ekspertów. Jego domeną są kwalifikacje, w których za każdym razem okazał się szybszy od Roberta Kubicy. Na Węgrzech ociera się o awans do Q2 tracąc 0,053 sekundy do piętnastego Grosjeana. Z kolei w wyścigach tylko dwukrotnie musiał uznać wyższość partnera, a także potrafił zaangażować się w pojedynki z rywalami w szybszych maszynach. Jego dobra postawa zostaje dostrzeżona przez Mercedesa, lecz potencjalne przenosiny blokuje Williams. Debiutancki sezon kończy na ostatnim miejscu bez zdobytych punktów.
2018
Awansuje do Formuły 2, kontynuując współpracę z ART Grand Prix. Na początku sezonu toczy walkę z rodakiem - Lando Norrisem, lecz po serii jego słabszych występów umacnia się na pozycji lidera klasyfikacji. Ostatecznie siedem zwycięstw wystarcza mu do przypieczętowania kolejnego tytułu w karierze na wyścig przed końcem sezonu. Wywiera spore wrażenie na Williamsie, który w październiku angażuje go w roli kierowcy wyścigowego na 2019 rok.
2017
Zostaje zauważony przez mistrzów świata Formuły 1 - Mercedesa. Niemiecki producent włącza go w szeregi swojego juniorskiego programu, dzięki czemu w trakcie sezonu otrzymuje szansę debiutu za sterami modelu W08. W juniorskich seriach przechodzi do GP3, gdzie nie pozostawia rywalom żadnych szans i zgarnia mistrzowski tytuł na rundę przed końcem sezonu, mając w dorobku cztery tryumfy. Pod koniec roku zostaje zaproszony przez Force India do udziału w piątkowych treningach w Brazylii oraz Abu Zabi.
2016
Kontynuuje starty w europejskiej Formule 3 jako kierowca HitechGP. Zebrane doświadczenie w poprzednim roku zaczyna procentować, jednakże Lance Stroll jest poza konkurencją i pozostaje mu walka o tytuł wicemistrza. Ostatecznie ulega Maximilianowi Guntherowi i zajmuje trzecie miejsce w klasyfikacji, sięgając po dwa zwycięstwa, trzy pole position i osiem miejsc na podium. Decyduje się na start w Grand Prix Makau, które kończy na siódmej pozycji.
2015
Przenosi się do Mistrzostw Europy Formuły 3, gdzie dołącza do ekipy Carlin. Wygrywa już w debiutanckiej rundzie na torze Silverstone, lecz reszta sezonu nie układa się dla niego tak gładko i tylko dwukrotnie staje na podium. W końcowej klasyfikacji zajmuje szóste miejsce, kompletując 203 punkty. Bierze udział w wyścigu Masters of Formula 3 na torze Zandvoort, gdzie uznaje wyższość tylko Antonio Giovinazziego. Ponadto pod koniec roku testuje model MP4-26 z sezonu 2011, co jest nagrodą za zwycięstwo w McLaren BRDC Award.
2014
Przenosi się do wyścigów bolidów jednomiejscowych. Zasila stawkę brytyjskiej Formuły 4 oraz alpejskiej Formuły Renault 2.0. W tej pierwszej serii sięga po tytuł z przewagą zaledwie trzech punktów nad kolejnym Arjunem Mainim. Wygrywa pięć wyścigów, sześciokrotnie staje na podium oraz trzykrotnie sięga po pole position. Z kolei w FR2.0 ALPS opuszcza rundę na Monzy przez chorobę, lecz w pozostałych zmaganiach jest na tyle konkurencyjny, iż plasuje się na czwartym miejscu. Zalicza gościnny start w Eurocupie w ostatniej rundzie sezonu w Jerez, wygrywając drugi wyścig.
2006 -2013
W 2006 roku rozpoczyna profesjonalne starty w kartingu. Stopniowo wspina się po szczeblach i w sezonie 2009 zostaje mistrzem Wielkiej Brytanii wśród kadetów. W 2011 wygrywa Mistrzostwa Europy, by rok później obronić tytuł. W sezonie 2013 po raz ostatni konkuruje za kierownicą gokarta, przystępując do mistrzostw świata w kategorii KF1. Ostatecznie zajmuje dziewiętnaste miejsce w klasyfikacji.

STATYSTYKI W F1

SezonP.StartyPunktyZwyc.PodiumPktwł.P.pos.Naj. okr.Nie skl.Zespoły
202021140000004Williams
201920210000002Williams
201700000000Force India
Razem:3500 (0,0%) 0 (0,0%) 0 (0,0%) 0 (0,0%) 0 (0,0%) 6 (17,1%) 2
Objaśnienia: P. - końcowa pozycja w klasyfikacji generalnej, Zwyc. - zwycięstwa, Pktwł. - punktował, P. pos. - pole positions, Naj. okr. - najszybsze okrążenia, Nie skl. - niesklasyfikowany, ZD - zdyskwalifikowany. Starty obejmują rozpoczęte wyścigi.