LANDO NORRIS

McLarenMcLaren MCL35M
Starty:59 GP
Pierwszy start w F1:Grand Prix Australii 2019
Wygrane:0 (0,0%)
Pierwsza wygrana: -
Podia:5 (8,5%)
Zdobyte punkty:300
Pole position:1 (1,7%)
Najszybsze okrążenia:3 (5,1%)
Narodowość: Wielka BrytaniaData urodzenia: 13 listopada 1999Miejsce urodzenia: BristolMiejsce zamieszkania: GlastonburyOficjalna strona: -Wzrost: 170 cmWaga: 64 kgStan cywilny: KawalerImiona dzieci: -

KARIERA

2020
Zdobyte doświadczenie zaczyna procentować w nowym sezonie, który rozpoczyna od pierwszego podium w karierze za trzecie miejsce w Grand Prix Austrii. W kolejnych wyścigach prezentuje bardzo szybką i regularną jazdę, co pozwala mu na prowadzenie wyrównanego pojedynku z Carlosem Sainzem. Ostatecznie traci do Hiszpana zaledwie osiem punktów, lecz drugi rok z rzędu wygrywa z nim lepszym stosunkiem w kwalifikacjach. Bardzo mocno przyczynia się do zdobycia przez McLarena trzeciego miejsca wśród konstruktorów. Indywidualnie plasuje się w tabeli na dziewiątym miejscu i już od maja jest pewny dalszych startów w ekipie z Woking w sezonie 2021.
2019
Podczas debiutu zachwyca obserwatorów osiągami oraz wesołym podejściem do życia, niemal od razu stając się jednym z najpopularniejszych kierowców w stawce. W kwalifikacjach wygrywa zespołowy pojedynek z doświadczonym Carlosem Sainzem, lecz w wyścigach nie ma już do niego podejścia. Mimo to traci kilka szans na duże punkty po defektach bolidu, jak w Belgii, gdzie jadąc piąty odpadł na okrążenie przed metą. Ostatecznie jest w klasyfikacji jedenasty z dorobkiem 49 punktów, a w lipcu otrzymuje nową umowę od McLarena. Ponadto zostaje wybrany na debiutanta roku.
2018
McLaren angażuje go w roli trzeciego kierowcy, natomiast w juniorskich seriach awansuje do Formuły 2. Na początku roku liczy się w walce o mistrzostwo z George'em Russellem, lecz seria słabszych występów sprawia, że jego rodak zaczyna się oddalać, a za plecami coraz bliżej jest Alexander Albon. Ostatecznie zajmuje drugie miejsce w klasyfikacji z dorobkiem jednej wygranej na otwarcie sezonu w Bahrajnie. Z kolei w F1 wzbudza zainteresowanie Toro Rosso, lecz McLaren zatrzymuje go w swoich szeregach i powierza mu bolid w piątkowych treningach. Dobre osiągi owocują kontraktem na starty w sezonie 2019 u boku Carlosa Sainza.
2017
Jego świetna postawa w juniorskich seriach zostaje dostrzeżona przez McLarena, który wciela go w szeregi swojego programu rozwojowego. Dzięki temu w lipcu debiutuje za sterami bolidu F1. Przechodzi do Mistrzostw Europy Formuły 3, gdzie nie zwalnia tempa i dopisuje do dorobku następny tytuł. Aż dziewięciokrotnie wpada na metę jako pierwszy, a kwestię mistrzostwa rozstrzyga na dwa wyścigi przed końcem sezonu. Powraca na ulice Makau i tym razem uznaje wyższość tylko Dana Ticktuma.
2016
Sezon rozpoczyna od wyjazdu do Nowej Zelandii, gdzie rozgrywana jest Toyota Racing Series. Nie pozostawia rywalom żadnych szans i zdobywa mistrzostwo, wygrywając sześć z piętnastu wyścigów. Resztę sezonu spędza w europejskiej oraz północnoeuropejskiej Formule Renault 2.0, gdzie także może się poszczycić pierwszymi miejscami w klasyfikacjach generalnych. Zalicza pojedyncze starty w F3, które umożliwiają mu udział w Grand Prix Makau. Na ulicznym torze w Azji jest jednak dopiero jedenasty.
2015
Debiutuje za sterami jednomiejscowego bolidu, przechodząc na pełny sezon do MSA Formula Championship. Zostaje kierowcą Carlina, z którym świętuje mistrzowski tytuł. Ośmiokrotnie jako pierwszy pojawia się na mecie, zdobywa dziesięć pole position, a na podium wchodzi jeszcze siedem razy. Podejmuje się również pojedynczych startów w niemieckiej oraz włoskiej Formule 4 z Mucke Motorsport i w tej pierwszej edycji na osiem występów aż sześciokrotnie zdobywa podium, raz będąc na najwyższym stopniu.
2014
Kontynuuje starty w kartingu, lecz łączy je z udziałem w Ginetta Junior Championship, które towarzyszy wyścigom BTCC. W klasyfikacji generalnej zajmuje trzecie miejsce z dorobkiem czterech zwycięstw, siedmiu miejsc na podium oraz ośmiu pole position. Ponadto spośród wszystkich debiutantów kompletuje największą liczbę punktów.
2006 -2013
Z początku interesuje się motocyklami, lecz mając siedem lat przyjeżdża z ojcem oraz bratem na zawody kartingowe. Od tego momentu zakochuje się w czterech kółkach i rozpoczyna przygodę z motorsportem. Odnosi wiele sukcesów, lecz swój najlepszy sezon za kierownicą gokarta zalicza w 2013 roku, kiedy to zostaje mistrzem świata podczas zawodów rozgrywanych w Bahrajnie oraz zgarnia tytuł w WSK Euro Series.

STATYSTYKI W F1

SezonP.StartyPunktyZwyc.PodiumPktwł.P.pos.Naj. okr.Nie skl.Zespoły
20216211540419111McLaren
2020917970113021McLaren
20191121490011004McLaren
201800000000McLaren
Razem:593000 (0,0%) 5 (8,5%) 43 (72,9%) 1 (1,7%) 3 (5,1%) 6 (10,2%) 1
Objaśnienia: P. - końcowa pozycja w klasyfikacji generalnej, Zwyc. - zwycięstwa, Pktwł. - punktował, P. pos. - pole positions, Naj. okr. - najszybsze okrążenia, Nie skl. - niesklasyfikowany, ZD - zdyskwalifikowany. Starty obejmują rozpoczęte wyścigi.