Osłony na kołach mogą pojawić się u innych zespołów

Tak w każdym razie wynika z artykułu opublikowanego w ostatnim wydaniu magazynu Autosport
01.09.0617:24
Marek Roczniak
1477wyświetlenia

Osłony na tylnych kołach, z jakich zespół Ferrari korzystał w Turcji, zostały uznane przez FIA za w pełni zgodne z regulaminem technicznym Formuły 1. Oznacza to, że najprawdopodobniej pojawią się także na bolidach innych stajni - tak w każdym razie wynika z artykułu opublikowanego w ostatnim wydaniu magazynu Autosport.

Wykonane z włókna węglowego osłony, jakie pojawiły się na torze Istanbul Park na bolidach 248 F1, a także w nieco innej formie na bolidach Toro Rosso, wywołały spore kontrowersje, gdyż w opinii innych zespołów należy zakwalifikować je do ruchomych elementów aerodynamicznych - tak jak i zakazane ostatnio przez FIA amortyzatory z ruchomą masą w środku.

Ponadto szef McLarena Ron Dennis zasugerował w dzień kwalifikacji w Turcji, że użycie osłon może naruszać zasady parku maszyn (parc ferme), według których po rozpoczęciu kwalifikacji nie można zmieniać żadnych części bolidu. "Istnieje przepis który mówi, że nie można zmieniać żadnych aspektów samochodu podczas kwalifikacji. Jednakże jasne jest, że kiedy zmieniasz koła (z osłonami), zmieniasz element mający wpływ na funkcjonowanie hamulców." - powiedział Dennis.

Według Ferrari osłony na tylnych kołach poprawiają chłodzenie hamulców, eliminując tworzące się w tym miejscu turbulencje powietrza. Skoro według FIA osłony są zgodne zarówno z regulaminem technicznym, jak i zasadami parc ferme, to podczas najbliższych wyścigów pojawią się one zapewne także i na bolidach innych zespołów.

Źródło: ITV-F1.com

KOMENTARZE

25
Kazz
02.09.2006 09:37
Eeeee tam to wszystko jest jest naprawdę chore a, to dla tego, że przepisy nie są tak sformułowane żeby jednoznacznie formułowały zasady wprowadzania innowacji. A tak naprawdę to jestem przeciwny wprowadzaniom takim ograniczeniom przecież o to w tym sporcie chodzi żeby rozwijać technologię a nie hamować
Pinio87
02.09.2006 08:13
Mnie to już powoli zaczyna denerwować... Ostatnio nic tylko w kółko kłócą sie o ruchome elementy aerodynamiczne. Beznadzieja:/
MMM
02.09.2006 11:45
jak dla mnie to jest to część koła i naturalnie jest wymieniana na pitstopie. / aczkolwiek kołpaków w F1 nikt sie nei spodziewał :P:P
Hitokiri
02.09.2006 11:33
Jak ty byś to sobie wyobrażał? Najpierw pomysłodawca idzie do FIA, zgłasza pomysł, ci wszem i wobec ogłaszają, że można go używać a na następnym GP już każdy ma to w bolidzie...? Chodzi o to, żeby zrobić coś, czego nie zrobiła konkurencja, to jest rywalizacja i czasami trzeba zaryzykować z jakimś pomysłem.
rafaello85
02.09.2006 10:27
Crow... "Dlaczego najpierw "cos" nie zostanie zatwierdzone i potem wprowadzone w zycie tylko jest na odwrot?" Bardzo dobre pytanie! Ja też nie rozumiem tego.
Crow
02.09.2006 07:36
Zaraz bo ja juz zaczynam dostawac krecka przez te przepisy...wszyscy sie zastanawiaja czy dany element w bolidzie jest zgodny z przepisami juz po fakcie dokonanym czyli po tym jak juz byl wykorzystany w wyscigu? To chyba jakas parodia... Dlaczego najpierw "cos" nie zostanie zatwierdzone i potem wprowadzone w zycie tylko jest na odwrot? To samo bylo z Twin Towers na bolidach BMW czyli analiza dopiero po tym jak juz wieze zostaly uzyte podczas wyscigu zamiast przed.
mkpol
01.09.2006 08:04
Lookacz ja kozie ty o wozie. Bez znaczenia czy to jest element aero czy nie. Jeśli nie narusza przepisow to ok. FIA nie p po to ustala przepisy, zeby je samemu łamać. No zastanów się zanim znowu popadniesz w tę swoją paranoję. A co do faworyzowania zespołu na F to wspomnę tylko o elastycznych skrzydłach. I jeszcze jedno FIA zakwestionowała amortyzatory ale to sąd apelacyjny podjął ostateczną decyzję. Więc???
Lukas
01.09.2006 07:44
Ja to z innej strony widze, mi się po prostu te kołpaki nie podobają :P Wole zwykłe fegli :)
lookacz
01.09.2006 07:06
mkpol-powiedz mi, że to jest nieruchome...i w takim razie dlaczego "obciążniki Renault" zostały zabronione...I nie wydaje mi się, żebym był specjalnie stronniczy
Kuba86
01.09.2006 07:05
Hitokiri musisz wiedzieć jedno wszyscy są albo za ferrari albo przeciw nim
Hitokiri
01.09.2006 06:45
przecież nie tylko ferrari tego używa(!) a wy jedziecie tylko po nich
Metalpablo
01.09.2006 05:50
MOzna instalowac no to zespoły do roboty niech wszyscy zainstalują:D takie gadżety:D
Bart
01.09.2006 05:39
Na pewno sie uśmiejesz, szczególnie zważywszy na to, że i bez tych osłon Ferrari wygrywało:P:P:P:D HEHEHE
Kubuś Fatalista
01.09.2006 05:27
Bart uśmieje się HEHEHEHEHE
mkpol
01.09.2006 05:10
Lookacz bredzisz. FIA nie może być stronnicza w stosunku do zatwierdzonych przez siebie przepisów i zasad. To grozi schizofrenią
Bart
01.09.2006 05:08
To się nie pośmiejsz w tym roku Kubuś:P
GREGOR
01.09.2006 05:05
Jaki tam ruchomy element aerodynamiczny przecież to są zwykłe,stylowe kołpaczki
Kubuś Fatalista
01.09.2006 05:03
Ale się uśmieje że przez to że inne zespoły to zamontują to ferrari przegra.
lookacz
01.09.2006 04:53
nie podoba mi się to, bo zaakceptowali te osłony, bo wprowadziło to właśnie Farrari...FIA jest ewidentnie stronnicza
rmn
01.09.2006 04:20
to tez jest dobre miejsce na reklame;)
dejacek
01.09.2006 04:18
gdyby to był kształt felgi to się nie powinni czepiać, ale jak zaczną po torze fruwać źle zamocowane osłonki to zakaz murowany.
Hitokiri
01.09.2006 04:08
niech zrobią felgę w tym kształcie i będzie z głowy...
GroM
01.09.2006 04:07
Racja Wald_mar Ron Dennis jakos nie ma juz takiej ikry do scigania sie. Wedlug mnie jak by mial taki sam budzet jak Williams, to by byl daleko za nim. Obecnie McLarena trzyma wysoko to, ze maja Mercedesa z kasa oraz super sponsorow. Mam nadzieje ze Williams z silnikami Toyota da rade i troche dokopie McLarenowi w przyszlych latach.
Wald_mar
01.09.2006 03:54
FIA pod tym względem co jest zakazane a co nie czasami bywa zabawna, i chyba jednak zbyt często kieruje się czyimś interesem, a nie sprawiedliwością :( Natomiast Ron Dennis zaczyna mnie powoli denerwować, zamiast składać protesty na wszystko co się da, zajął by się tym by McLareny były szybsze bo zamiast coraz lepiej to z wyścigu, na wyścig mam wrażenie że w stawce zespołów są coraz słabsi :( zwłaszcza że zespoły Hondy i Toyota na Bridgestone'ach są coraz szybsze...
P@veL
01.09.2006 03:47
No pewnie, że to ruchomy element aerodynamiczny, przecież kręci się w kółko... ;)