Verstappen: To właściwie nie był wyścig

Holender apeluje o rozważenie wprowadzenia zmian w układzie toru w Monte Carlo.
27.05.2417:34
Maciej Wróbel
2356wyświetlenia
Embed from Getty Images

Max Verstappen przyznał po tegorocznym Grand Prix Monako, iż był mocno znudzony podczas zmagań, jako że właściwie się nie ścigał ze względu na strategię oraz trudności z wyprzedzaniem.

Obrońca mistrzowskiego tytułu ma za sobą skomplikowaną rundę w Monte Carlo. W sobotę Holender zdołał wywalczyć jedynie szóste pole startowe i na takiej również pozycji następnego dnia ukończył wyścig. Zmagania w dużej mierze "ustawiła" kraksa Pereza z kierowcami Haasa, po której wstrzymano rywalizację, a kierowcy mieli możliwość odbycia darmowego pit stopu.

Verstappen był jednym z nielicznych kierowców, którzy zdecydowali się na zjazd także w późniejszej fazie wyścigu, głównie ze względu na próbę podcięcia ze strony Lewisa Hamiltona. Postój nie poprawił jednak sytuacji Verstappena, który pomimo dysponowania dużo świeższym ogumieniem nie był w stanie wyprzedzić George'a Russella.

Po czerwonej fladze nasza strategia została zrujnowana. Musieliśmy założyć pośrednie opony i jechać na nich do końca, ponieważ każdy miał darmowy postój. Oznaczało to, że musieliśmy jechać bardzo oszczędnie - powiedział kierowca Red Bulla.

Po prostu próbowałem utrzymywać się za George'em. Nasze tempo było bardzo słabe, ponieważ zarządzaliśmy ogumieniem. To oczywiście dość nudne, czasem dosłownie jechaliśmy po prostych z gazem wciśniętym tylko do połowy, na wyższym biegu i jakieś cztery sekundy wolniej, niż zazwyczaj. To tak naprawdę nie było ściganie.

Verstappen akceptuje jednak fakt, iż to jest właśnie nieodzowna część rywalizacji w Monako, która wynika z konfiguracji samego toru. Trzykrotny mistrz świata sugeruje, że właśnie zmiany w układzie toru mogłyby poprawić widowisko.

Przede wszystkim chciałbym - o ile są takie opcje - zmienić kilka rzeczy, ponieważ zwiększyłoby to ekscytację. Generalnie weekend jest naprawdę świetny, tylko niestety niedziela jest dość nudna. Sceneria ciągle jest wspaniała, a gdyby udało nam się znaleźć sposób na lepsze ściganie, to czemu nie?

Preferowałbym zmiany w układzie toru, ponieważ w tej chwili po prostu nie da się wyprzedzać. Jeśli zapytaliby mnie o opinię, to sprawdziłbym, co da się zrobić, ale to zależy również od dróg, które zostaną wykorzystane.