GRAN PREMIO DE LA REPUBLICA ARGENTINA 1960
Autodromo Oscar Alfredo Gálvez07 lutego

Długość toru: 3,912 kmLiczba okrążeń: 80Pełny dystans: 312,960 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne1:42,000 - Juan Manuel Fangio (Maserati 250F), 1958Najszybsze okrążenie wyścigu1:41,800 - Juan Manuel Fangio (Maserati 250F), 1958Największa średnia prędkość wyścigu134,547 km/h - Stirling Moss (Cooper T43), 1958
REZULTATY WYŚCIGU
1.
Bruce McLaren 1680 okr. 2h17m49,500
2.
Cliff Allison 2480 okr. +0:26,300
3.
Maurice Trintignant 3846 okr. +34 okr.
P. | Z. | Kierowca (Nr) | Bolid | Op. | Ok. | Czas/strata/powód nieukończ. | B |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | +12 | Bruce McLaren 16 | Cooper T51 | 80 | 2h17m49,500 | 0 | |
2 | +5 | Cliff Allison 24 | Ferrari Dino 246 | 80 | +0:26,300 | 0 | |
3 | +5 | Maurice Trintignant 38 | Cooper T51 | 46 | +34 okr. | 0 | |
3 | -3 | Stirling Moss 38 | Cooper T51 | 34 | +46 okr. | 0 | |
4 | +8 | Carlos Menditeguy 6 | Cooper T51 | 80 | +0:53,300 | 0 | |
5 | = | Wolfgang von Trips 30 | Ferrari Dino 246 | 79 | +1 okr. | 0 | |
6 | -4 | Innes Ireland 20 | Lotus 18 | 79 | +1 okr. | 0 | |
7 | -3 | Jo Bonnier 40 | BRM P25 | 79 | +1 okr. | 0 | |
8 | -2 | Phil Hill 26 | Ferrari Dino 246 | 77 | +3 okr. | 0 | |
9 | +6 | Alberto Rodriguez-Larreta 46 | Lotus 16 | 77 | +3 okr. | 0 | |
10 | +1 | Jose Froilan Gonzalez 32 | Ferrari Dino 246 | 77 | +3 okr. | 0 | |
11 | +6 | Roberto Bonomi 4 | Cooper T51 | 76 | +4 okr. | 0 | |
12 | +4 | Masten Gregory 2 | Behra-Porsche | 76 | +4 okr. | 0 | |
13 | +6 | Gino Munaron 14 | Maserati 250F | 72 | +8 okr. | 0 | |
14 | +6 | Nasif Estefano 10 | Maserati 250F | 70 | +10 okr. | 0 | |
Niesklasyfikowani | |||||||
Harry Schell 34 | Cooper T51 | 63 | pompa paliwowa | 0 | |||
Jack Brabham 18 | Cooper T51 | 42 | skrzynia biegów | 0 | |||
Stirling Moss 36 | Cooper T51 | 40 | zawieszenie | 0 | |||
Graham Hill 42 | BRM P25 | 37 | przegrzanie | 0 | |||
Alan Stacey 22 | Lotus 16 | 24 | kondycja kierowcy | 0 | |||
Ettore Chimeri 44 | Maserati 250F | 23 | kondycja kierowcy | 0 | |||
Antonio Creus 12 | Maserati 250F | 16 | kondycja kierowcy | 0 | |||
Giorgio Scarlatti 8 | Maserati 250F | 11 | przegrzanie | 0 |
Najszybsze okrażenie: Stirling Moss (Cooper T51) - 1:38,900 na 37 okr.