GROSSER PREIS VON DEUTSCHLAND 1965
Nürburgring01 sierpnia

Długość toru: 22,81 kmLiczba okrążeń: 15Pełny dystans: 342,150 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne8:38,400 - John Surtees (Ferrari 158), 1964Najszybsze okrążenie wyścigu8:39,000 - John Surtees (Ferrari 158), 1964Największa średnia prędkość wyścigu155,429 km/h - John Surtees (Ferrari 158), 1964
REZULTATY WYŚCIGU
1.
Jim Clark 115 okr. 2h07m52,400
2.
Graham Hill 915 okr. +0:15,900
3.
Dan Gurney 515 okr. +0:21,400
P. | Z. | Kierowca (Nr) | Bolid | Op. | Ok. | Czas/strata/powód nieukończ. | B |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | = | Jim Clark 1 | Lotus 33 | 15 | 2h07m52,400 | 0 | |
2 | +1 | Graham Hill 9 | BRM P261 | 15 | +0:15,900 | 0 | |
3 | +2 | Dan Gurney 5 | Brabham BT11 | 15 | +0:21,400 | 0 | |
4 | +4 | Jochen Rindt 12 | Cooper T77 | 15 | +3:29,300 | 0 | |
5 | +9 | Jack Brabham 4 | Brabham BT11 | 15 | +4:41,200 | 0 | |
6 | +1 | Lorenzo Bandini 8 | Ferrari 158 | 15 | +5:08,600 | 0 | |
7 | +2 | Jo Bonnier 16 | Brabham BT7 | 15 | +5:58,500 | 0 | |
8 | +10 | Masten Gregory 24 | BRM P57 | 14 | +1 okr. | 0 | |
Niesklasyfikowani | |||||||
John Surtees 7 | Ferrari 1512 | 11 | skrzynia biegów | 0 | |||
Jo Siffert 17 | Brabham BT11 | 9 | silnik | 0 | |||
Mike Spence 2 | Lotus 33 | 8 | układ przeniesienia napędu | 0 | |||
Gerhard Mitter 3 | Lotus 25 | 8 | wyciek wody | 0 | |||
Richard Attwood 20 | Lotus 25 | 8 | wyciek wody | 0 | |||
Bruce McLaren 11 | Cooper T77 | 7 | skrzynia biegów | 0 | |||
Denny Hulme 6 | Brabham BT7 | 5 | wyciek paliwa | 0 | |||
Chris Amon 19 | Lotus 25 | 3 | elektryka | 0 | |||
Paul Hawkins 22 | Lotus 33 | 3 | wyciek oleju | 0 | |||
Jackie Stewart 10 | BRM P261 | 2 | zawieszenie | 0 | |||
Frank Gardner 21 | Brabham BT11 | 0 | skrzynia biegów | 0 |
Najszybsze okrażenie: Jim Clark (Lotus 33) - 8:24,100 na 10 okr.