GRAN PREMIO D'ITALIA 1965
Autodromo Nazionale di Monza12 sierpnia

Długość toru: 5,75 kmLiczba okrążeń: 76Pełny dystans: 437,000 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne1:37,300 - John Surtees (Ferrari 156 Aero), 1963Najszybsze okrążenie wyścigu1:38,800 - John Surtees (Ferrari 158), 1964Największa średnia prędkość wyścigu195,078 km/h - Tony Brooks (Vanwall 57), 1958
REZULTATY WYŚCIGU
1.
Jackie Stewart 3276 okr. 2h04m52,800
2.
Graham Hill 3076 okr. +0:03,300
3.
Dan Gurney 1276 okr. +0:16,500
P. | Z. | Kierowca (Nr) | Bolid | Op. | Ok. | Czas/strata/powód nieukończ. | B |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | +2 | Jackie Stewart 32 | BRM P261 | 76 | 2h04m52,800 | 0 | |
2 | +2 | Graham Hill 30 | BRM P261 | 76 | +0:03,300 | 0 | |
3 | +6 | Dan Gurney 12 | Brabham BT11 | 76 | +0:16,500 | 0 | |
4 | +1 | Lorenzo Bandini 4 | Ferrari 1512 | 76 | +1:15,900 | 0 | |
5 | +6 | Bruce McLaren 16 | Cooper T77 | 75 | +1 okr. | 0 | |
6 | +7 | Richard Attwood 40 | Lotus 25 | 75 | +1 okr. | 0 | |
7 | +7 | Jo Bonnier 42 | Brabham BT7 | 74 | +2 okr. | 0 | |
8 | -1 | Jochen Rindt 18 | Cooper T73 | 74 | +2 okr. | 0 | |
9 | +9 | Innes Ireland 38 | Lotus 25 | 74 | +2 okr. | 0 | |
10 | -9 | Jim Clark 24 | Lotus 33 | 63 | +13 okr. | 0 | |
11 | -3 | Mike Spence 26 | Lotus 33 | 62 | +14 okr. | 0 | |
12 | +3 | Nino Vaccarella 6 | Ferrari 158 | 58 | +18 okr. | 0 | |
13 | +8 | Roberto Bussinello 50 | BRM P57 | 58 | +18 okr. | 0 | |
14 | +3 | Richie Ginther 20 | Honda RA272 | 56 | +20 okr. | 0 | |
Niesklasyfikowani | |||||||
Denny Hulme 14 | Brabham BT11 | 46 | zawieszenie | 0 | |||
Frank Gardner 46 | Brabham BT11 | 45 | silnik | 0 | |||
Jo Siffert 44 | Brabham BT11 | 43 | skrzynia biegów | 0 | |||
Giacomo "Geki" Russo 28 | Lotus 25 | 37 | skrzynia biegów | 0 | |||
John Surtees 8 | Ferrari 1512 | 34 | sprzęgło | 0 | |||
Ronnie Bucknum 22 | Honda RA272 | 27 | zapłon | 0 | |||
Masten Gregory 48 | BRM P57 | 22 | skrzynia biegów | 0 | |||
Giancarlo Baghetti 10 | Brabham BT7 | 12 | silnik | 0 | |||
Giorgio Bassi 52 | BRM P57 | 8 | silnik | 0 |
Najszybsze okrażenie: Jim Clark (Lotus 33) - 1:36,400 na 46 okr.