GRAN PREMIO D'ITALIA 1984
Autodromo Nazionale di Monza09 września

Długość toru: 5,8 kmLiczba okrążeń: 51Pełny dystans: 295,800 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne1:28,473 - Mario Andretti (Ferrari 126C2), 1982Najszybsze okrążenie wyścigu1:33,619 - Rene Arnoux (Renault RE30B), 1982Największa średnia prędkość wyścigu207,527 km/h - Niki Lauda (Brabham BT46), 1978
REZULTATY WYŚCIGU
1.
Niki Lauda 851 okr. 1h20m29,065
2.
Michele Alboreto 2751 okr. +0:24,249
3.
Riccardo Patrese 2250 okr. +1 okr.
P. | Z. | Kierowca (Nr) | Bolid | Op. | Ok. | Czas/strata/powód nieukończ. | B |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | +3 | Niki Lauda 8 | McLaren MP4/2 | 51 | 1h20m29,065 | 0 | |
2 | +9 | Michele Alboreto 27 | Ferrari 126C4 | 51 | +0:24,249 | 0 | |
3 | +6 | Riccardo Patrese 22 | Alfa Romeo 184T | 50 | +1 okr. | 0 | |
4 | +13 | Stefan Johansson 19 | Toleman TG184 | 49 | +2 okr. | 0 | |
5 | +19 | Jo Gartner 30 | Osella FA1F | 49 | +2 okr. | 0 | |
6 | +14 | Gerhard Berger 31 | ATS D7 | 49 | +2 okr. | 0 | |
7 | +15 | Piercarlo Ghinzani 24 | Osella FA1F | 48 | +3 okr. | 0 | |
8 | +17 | Huub Rothengatter 21 | Spirit 101 | 48 | +3 okr. | 0 | |
9 | +1 | Eddie Cheever 23 | Alfa Romeo 184T | 45 | +6 okr. | 0 | |
10 | +9 | Thierry Boutsen 18 | Arrows A7 | 45 | +6 okr. | 0 | |
Niesklasyfikowani | |||||||
Patrick Tambay 15 | Renault RE50 | 44 | przepustnica | 0 | |||
Teo Fabi 2 | Brabham BT53 | 43 | silnik | 0 | |||
Marc Surer 17 | Arrows A7 | 43 | silnik | 0 | |||
Derek Warwick 16 | Renault RE50 | 31 | ciśnienie oleju | 0 | |||
Jonathan Palmer 10 | RAM 02 | 20 | ciśnienie oleju | 0 | |||
Nelson Piquet 1 | Brabham BT53 | 15 | silnik | 0 | |||
Elio de Angelis 11 | Lotus 95T | 14 | skrzynia biegów | 0 | |||
Nigel Mansell 12 | Lotus 95T | 13 | poślizg | 0 | |||
Jacques Laffite 5 | Williams FW09B | 10 | turbo | 0 | |||
Keke Rosberg 6 | Williams FW09B | 8 | turbo | 0 | |||
Andrea de Cesaris 26 | Ligier JS23 | 7 | silnik | 0 | |||
Francois Hesnault 25 | Ligier JS23 | 7 | poślizg | 0 | |||
Philippe Alliot 9 | RAM 02 | 6 | elektryka | 0 | |||
Rene Arnoux 28 | Ferrari 126C4 | 5 | skrzynia biegów | 0 | |||
Alain Prost 7 | McLaren MP4/2 | 3 | silnik | 0 | |||
Manfred Winkelhock 14 | ATS D7 | 0 | skrzynia biegów na okr. formującym | 0 |
Najszybsze okrażenie: Niki Lauda (McLaren MP4/2) - 1:31,912 na 42 okr.